14 Ocak 2008 Pazartesi

SAKIZLI MUHALLEBİ



Herkese günaydın, güzel bir hafta olsun hepimize inşallah :))

Hafta sonuna yavru kuşum Sare'm hafif ateşli, nezleli girdi..Haliyle nazıyla oynayıp durdum..Kendisi ''anne bana tatlı yap ''diye emir verince de yine evi tatlılarla doldurdum..Birer birer beğenilerinize sunarım artık :))

İlk tarif Sofra'nın eski sayılarından birinden tarifini aldığım Sakızlı Muhallebi...Ben çok ama çok beğendim tadını..Mutlaka deneyin, beğenmezseniz bir daha yapmazsınız alttarafı :)))



MALZEMELER

4 su bardağı süt
1 kahve fincanı un
2 adet damla sakızı
1 çay bardağı toz şeker

YAPILIŞI

-Sütü bir tencereye boşaltın.
-İçine un ve dövülmüş damla sakızını ekleyip mikserle iyice çırpın.
-Ocağın altını açıp kısık ateşte sürekli karıştırarak (tahta kaşıkla) 15-20 dakika kadar pişirin.
-Muhallebi kıvamına gelince tencereyi ocaktan alın. Tozşekeri ilave edip mikserle iyice çırpın.
-Muhallebinizi biraz yüksekten kuplara dökün.
-Buzdolabında soğuyan muhallebinizi toz antepfıstığı ve taze meyvelerle süsleyerek servis yapabilirsiniz.

Afiyet olsun…

Hazır elim klavyeye değmişken canım arkadaşım Gönül'ümüm sobesinin gereğini de yerine getireyim..

''HAYATIN SİZE ÖĞRETTİĞİ EN ÖNEMLİ 3 ŞEY NEDİR''

1* Hayatta en önemli şeyin sağlık ve huzur olduğunu öğrendim bu yaşıma gelinceye kadar..

2*İnsanların gitgide insanlıktan uzaklaştığını gördüm, ama kötülük yapsa bile karşımdaki insanda sevecek birşeylerin mutlaka olduğunu ve affetmeninde çok büyük bir erdem olduğunu öğrendim..

3*Vee iyi arkadaşlıkların daha ötesi sıkı dostlukların insan yaşamına ne kadar çok şey kattığını öğrendim..Özellikle kötü gün dostlarının...


BEN Mİ KİMİ SOBELEDİM?

Güzel arkadaşım Senemmm..Elim sende :)))


54 yorum:

DENİZSEFASI dedi ki...

haftabaşı ne zor ya, iyi bir hafta dilemişsin ya iyi haftasonları diye okuyorum. sakızlı muhallebi yeseydim belki daha dinç, uyanık, mutlu olurdum hııı ne dersin

geçmiş olsun feyzacığım, ellerine sağlık yavru kuş yemiştir bol bol. ohhh şifa olsun

Naşide Dönmez dedi ki...

öncelikle geçmiş olsun.sonrada ellerinize sağlık.bende bayılırım sakızlı muhallebiye.

EZGi :)) dedi ki...

feyzacım her aptığın bir olay.sunumlarda harika
ellerine saglık canım
sevgiler

sevimin sayfasi dedi ki...

fayzacim harikasin
muhallebiye bayilirim
sunum süper
ellerine saglik
öptüm...

Feyza Fidan dedi ki...

Deniz'ciim
Seni anacığının yaptığı yemekler kendine getirmediyse muhallebi hiç getiremez cancığızım :)))
Öpüyorum seni..

Sevgili Atasofrası,
Çok teşekkürler,
Sevgiler,

Ezgim fıstıkım,
Seninkiler olay değil mi yanii..Olayın kralıı..yada kraliçesi diyimm :)))Mutfaktan çıkmıyosu hiç takipteyim canımm :))))
Çok öptüm..

Sevimcimm,
Canım arkadaşım teşekkür ederim, öyle dime şımarırım bak :)))
Çok öptüm..

uygarimizlahayat dedi ki...

Hımmmmmm harika olmuş, görüntü muhteşem, kızınız için de geçmiş olsun, böyle annesi olursa insanın sürekli nazlanır tabi ellerinize sağlık...

Adsız dedi ki...

Ooff ooof bu ne güzel bir sunum böyle,yaptigim gerseyin görüntüleri beni mahvediyor.Ellerine saglik canim.
Soben icin de tesekkür ediyorum,en kisa zamanda cevaplandirmaya calisirim.Sevgiler canim.

Adsız dedi ki...

Sakızlı muhallebin çok hoş görünüyor. Ellerine sağlık.İyi bir hafta diliyorum.SEVGİLER...

Feyza Fidan dedi ki...

Sevgili Uğurböceimm,
seni burdan tebrik ediyorum haftada 4 kilo verdiğin içün :)))
Gönüllll nerdesinn gel bah saa bişi diycem :)))))
Çok öpüyorum..

Senemcim, canımcım
cevaplarını merakla bekliyorum..Dünya mutfağı olayındada konuşturmuşsun maharetlerini..
Çok öpüyorum..

LeYYa dedi ki...

merhaba hemen iade-i ziyarete geleyim dedim.çok sıcak karşılandığımı söylemek isterim))sıcacık esprilerle süslü çok iyi sunumlar gördüm.elinize sağlık.gene gelecek ben))

keskinli dedi ki...

SELAM
BENDE SANA GELDIM AMA GECIKTIM KUSURA BAKMA ELLERINE SAGLIK HARIKA OLMUS MUHALLEBI HER ZAMAN GÖRÜSMEK DILEGIYLE SEVGILER KESKINLININMUTFAGI

Beyza dedi ki...

Feyza´cim,
iade-i ziyarete geldim :) Öncelikle blogun hayirli olsun. Tariflerin ve fotograflarin cok güzel. Ellerine saglik. Suan naneli cikolatali kekim de firinda pismekte :)
Sevgiler

Ilker Erdem dedi ki...

Gecmis olsun dileklerimi sunuyorum oncelikle. Ben hic daha sakiz kullanmadim. Ama cok denemek istiyorum. Turkiyeye gittigimde alirim artik. Cok lezzetli gorunuyor. Sevgiler

PASTA TASARIM By Nesrin Tong dedi ki...

Feyzacım çok geçmiş olsun sevgili sare'ye.... amaaaannnnnn hasta olmasınlar da biz onların istediklerinin 10 katını yapalım....
Bu arada isabetli isteklerde bulunmuş hani. Muhallebi muhteşem görünüyor. Afiyet şeker, şifa olsun inşallah. sevgilerimle.....

MUTFAKTA HOŞ SEDA dedi ki...

Feyzacığım bende tatlı sevenlerdenim sütlüsü pastası hepsini çok seviyorum malesef :( muhallebi nefis görünüyor ellerine sağlık canım
Sevgiler

ç e r k e z k ı z ı dedi ki...

feyza'cım
sakızlı muhallebiye bayılırım.
iyi ki hatırlattın ben de oğluşuma yapayım hemen.

Nilay Cinisli dedi ki...

kepçemmmm,
Ne güzel yapmışsın..Ayol insan akşam gelirken getiriverirdi :)))Oğlumla birlikte biz de istiyoruz ona göre..Hadi görüşürüz gece :))Öptüm güzel bacım

Betül İnce dedi ki...

Feyza'cığım,

Çok hafif bir tatlı. Ben çok severim sütlüleri zaten, ellerine sağlık. Kzına çok geçmiş olsun.

Sevgilerimle.

Feyza Fidan dedi ki...

Sevgili Leyya,
Herzaman beklerim,çok memnun oldum:))
Sevgiler,

Ayşecim,
Ayağına sağlık, hep görüşelim olur mu :))
Sevgiler,

Beyza'cım hoşgeşdin.çok sevindim keki denemene:)))İnşallah beğenirsinde mahçup olmam,
Sevgiler..

İlkercim, mutlaka yanına çok al burdan, çok yakışıyor sütlü tatlılara damla sakızı..Geçmiş olsun dileklerin için çok teşekkürler,
Sevgiler,

Nesrincim,
Sorma gitsin :)) 10 kat 100 kat artık Allah ne verdiyese yapıyoruz :)) Allah hepimizin çoluk çocuğuna sağlıklı uzun ömürler versin..
Sevgiler,


Ah Sedacım bende senin gibiyim..Sıralamam 1 numarada çikööölataa, 2 numarada tatlı (sütlüsü şerbetlisi farketmez)
:))))))
Sevgiler,


Çerkezim benim, yap kuzuna, Feyza teyzen ısmarladı de yedir..Bide öp onu benim yerime,
Sevgiler,

Güzel Geliniimm benim,
Kitçınım oklokum hehehhee..Yaparız bişiler merak etme:))
Öpüyorum caanımmmm.

Betülcüm, çok teşekkürler geçmiş olsun dileklerine..
Bu tarif çok güzel oldu gerçekten..Önceki muhallebilerimde toz şeker sütle pişerdi..Bu farklı..Belkide o mu farkettirdi acep?

Sevgiler,

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Feyzacığım nefis olmuş nefis, bayılıyorum senin iç açıcı fotoğraflarına.
Sevgiler...

Yaren dedi ki...

Sakizli muhallebi cok sahane görünüyor,simdi olsa ne güzel yenirdi,ellerine saglik canim benim.

Feyza Fidan dedi ki...

Burçincim senin gibi bir ustanın ağzından bunları duymak çok güzel canımcım :) Çok teşekkürler,
Sevgiler,

Yaren'cim çok teşekkürler canım arkadaşım benim, yakın olaydık yapardım 2 dakikada vallahii:)
Sevgiler,

Baharcicegi dedi ki...

Kiziniza gecmis olsun,muhallebi hem göze hem mideye hitap etmis resimde canli gibi elinize saglik.

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Feyzosss,
Sare icin cok üzüldüm ya, bak ben hic dayanamam bu miniklerin hasta olupta kol ve kanatlarini düsmüs görmeye.

Umarim bir an önce iyilesir ve annesi de daha fazla üzülmez, yaptigin tatlilari yedi mi bari? Yaptirip yemeyenlerden birisi de bende var böyle durumlarda.

Size acil sifalar diliyorum canim, en kisa zamanda atlatirsiniz insallah.

Selamlar canim ve öpüyorum seni ve minik Sare'yi de.

Feyza Fidan dedi ki...

Sevgili Bahar Çiçeği, hem geçmiş olsun dileğin hemde muhallebime yaptığın iltifatlar için çok teşekkürler :)
Sevgiler,

Kevserim canım, sağol bitaneciğim yaa..Sorma hiç yakışmıyo bu yaramazlara hastalık :)) İnşallah kolay atlatırız bunuda.. Muhallebiyi miii yeedii teyzesi yemezmi o anasının kızı :)))) Kihkihklihhhhiihihi...Ay nasıl güldüm ööle :))))
Öpüyorum hepinizi (Elda,Yasin birde Çağandı deilmi son numara :))))

Cafe Gusto dedi ki...

Feyzacığım geçmiş olsun Ege'de hasta.Dün gece sabaha kadar kustu şimdi iyi.Bugün bende işe gitmedim kuzumun yanındaydım.Ben ona tatlı değil çorba yaptım.Sakızlı muhallebin hem şık hem de güzel görünüyor.Ellerine sağlık.sevgiler...

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Feyza'cığım,
Kızına çoook geçmişolsun tekrar.
Sakızlı muhallebi ise süper:))
Fotoğraflar da cabası:))
Ellerine sağlık,
Sevgiler.......

meleginmarifetleri dedi ki...

canım ne güzeldir o sakızlı muhallebi mımmm harika ellerine sağlık öptüm baay

Betül dedi ki...

merhaba
minik sare'ye acil şifalar diliyorum, sakızlı muhallebi çok güzel oluyor gerçekten, favori tatlılarımdandır, elinize sağlık, sevgiler....

banu kırmızıgül dedi ki...

canım ellerine sağlık nefis görunuyor bende cok severim. sevgilermle..

Feyza Fidan dedi ki...

Serpilcim, Ege'yede çok geçmiş olsun...Öp yanaklarından benim için..Egenin sayfasınıda gezdim ...Pek yakışıklı kuzucun :)) Kızım görse prensim bu olsun der hani laf aramızda :)) (Takmış prenslere kendisi bu ara)
Öpüyorum..

Rapunselim, çok teşekkürler canımcım iyi dileklerine..Muhallebiyi beğenmenede ekstradan çook mutlu oldum canımcım..
Öpüyorum...

Meleğim, canım..Çok teşekkürler, yine ağzından bal damlamış arkadaşım:))
Öpüyorum..

Sevgili Betül, çok teşekkür ediyorum,
Sevgiler,

Banucum çok teşekkürler:)) Bende senin ahududulu biskiverine öldüm bittimm.Seninde ellerine sağlık canımcım,
Sevgiler,

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik, cok nefis gorunuyor. Cok severim, yakin zamanda yapmali:)

Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Bu kadarcık malzemeyle, böyle güzel bir muhallebi demek. Ya da 1-2 sıradan malzemeye sihirli kepçenin dokunuşu mu desek, var bir hikmeti. Kızına geçmiş olsun diyorum, acil şifalar...

umran dedi ki...

Feyza'cigim,
Sayfamda gunun blogu sensin canim.
Sevgiler

Tuğba dedi ki...

Günaydın Feyza,
sakızlı muhallebin çok hoş gözüküyor,ellerine sağlık..
Ben bayılırım bu tatlıya ama ne yalan söyleyeyim hep hazır paketlerde satılan toz karışımlardan yapıyorum..
Eminim ki evde yapılanın lezzeti bir başkadır..
Sevgiler..

Ateş Mutfakta... dedi ki...

Geçmiş olsun hayatım..Evin bebeği hastalandımı anne babada ondan kötü hasta olur bilirim..Acil şifalar diliyorum..
Muhallebi sunumun harika olmuş, ellerine sağlık olsun canım..Öperim seni..

Feyza Fidan dedi ki...

Aybike'cim, mutlaka bu tarifi bir dene canımcım...
Öpüyorum,

Limonlum canım,
çok teşekkürler geçmiş olsun dileğine şekercim..
Sihir yok vall tarif güzel cancığızım :)))))
Öpüyorum çok...

Ümran'cımm çook teşekkürler beni günü blogu yaptığın için..Çok mutlu ettin beni arkadaşım :)))
Çok öptüm seni..

Tuğba'cım, sende bu tarifi mutlak dene..Boşver hazırları, elinin lezzeti geçer muhallebiye miss gibi yersiniz:))
Çok öptüm..

Kevserümm benim, ateşli bacım kihkihhihihi...
Çok teşekkürler şifa dileklerine..Sorma valla insanın tadı tuzu kalmıyor çocuğu hasta olunca..
Canım benim, çok öptüm seni...

Mutfaknotlari dedi ki...

eline sağlık şeker görüntüde ye beni diyo yani maşallahhh

Feyza Fidan dedi ki...

Melisacım, teşekkürler baldan tatluu yorumuna..
Öpüyorum çokk...
Sevgiler,

Gönül dedi ki...

ay canım ya ben sana dün yorum yazdım ama nire gitmiş annamadım yedinmi yuttunmu yorumumu naptın beaa söyle bana....neyse tekrardan yazıyım...eheheh ellerine sağlık gepçem benim.....sen yap yap bunnarı sonra benim gibi termal sauna şortlara mahkum olursun dimedi deme...neyse ben sana gelince banada yaparsın dimi kız...yoksa recim yap die yapmazmısın ben anlamam valla ...ahahahaha hade öpüyorum seni..seavgilerimle

Feyza Fidan dedi ki...

Gönülümmm, ben saa didiydim yorumun yok deyiii ama sen annamadınki sakalım yok deyi :)))
Neyse olur böyle şeyler, ee yaşlanıyosun bacım bak yaşın artık kaç olduu kihkihkihkihhihihihi..Kocadınn sende :))))))))))))
İyiki doğmuşsun şekercimm..Sen şindilik termal donunu giy, bi küsell zayıfla sonra ben sana meheeellebii yapem tamam mı..
Öptüm canımm..

İlker Ergin dedi ki...

canım çok geçmiş olsun.inşallah iyidir kuzun şimdi.Pes yani.bu nasıl bir görüntü.kıskandım valla.insan bunları yemeye kıyamaz.ellerine sağlık.sevgiler.

MUTFAKISTAN dedi ki...

gecmis olsun canim muhallebide nefis olmus afiyet olsun,sevgiler

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

canım kızına çok çok geçmişler olsun...annesinin muhallebisini yiyip iyileşmiştir kesin:)
nefis görünüyor ellerine sağlık şekercim.
öptüm

Feyza Fidan dedi ki...

İlkercim, kuzum Allah'a şükür daha iyi ..Çok teşekkürler..
Çok öptüm..

Filiz Ablacım,
Çok teşekkürler güzel sözlerine...
Çok öpüyorum..

Zeynepcim,
Yedii valla yemezmi, anası gibi tatlı delisii o..
Canım benim çok öptüm..

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Sevgili Feyza,
Öncelikle çok geçmiş olsun,İnşallah kızın şimdi daha iyidir.
Çocuklar hasta olup,iştahtan kesilince yeter ki yesin diye ne isterse yapıp,elimizden gelen her şeyi yapıyoruz.
Muhallebin çok güzel görünüyor,üstelik içinde hiç margarin de yok,ellerine sağlık.

LeYYa dedi ki...

valla feyza hnm cım anlatması güzel de sabahın kör vaktinde köstebek misali pasta yapmaya çalışmak hiç öle değildi))akıl defteri verdim kızın eline .bi daha bişey unutursa vay haline))

NiNo dedi ki...

oooo super olmus cok severim sutlu tatli olsun yeter :D

yesildomates dedi ki...

canım güzel dileklerin için çook teşk.ederim..aynı güzellikler seninle olsun:))

minik kızınada geçm
işler olsun..benim oğluşumda hasta..ama daha tatlı isteyecek yaşta değil..isterse sizin gibi hemen yapacağım:))

ellerinize sağlık..öpüyorum..görüşmek üzere....

sekergibi dedi ki...

feyzacım
ellerine sağlık şekerim.
ayrıca sorulara verdiğin cevaplarda güzel
karnen beş.
bu aralar notlarla uğraşıyoruz ya arada sen de kaynadın.

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Feyzosssum,
sevgili Ümran arkadasimiz senin blogunu "Günün Blogu" ilan etmis, haberin yokmuydu, iste simdi oldu o zaman.

Tebrikler hayatim, bende aday adayiydim ama ses tik yok simdiye kadar bu konuda.

Sen istersen bir git bak Ümran'in oraya ve kendin gör....

Selamlar canim ve öpirim...beni de kendinize benzettiniz bu arada..

Feyza Fidan dedi ki...

Muhterem'cim
Çok teşekkürler , kızım şimdi daha iyi Allah'a şükür..
Muhallebiyi beğenmene çok sevindim. Dediğin gibi içinde margarin yok, birde rengi çok güzel oldu, bembeyaz...Denersen sanırım sende beğenirsin..
Sevgiler,

Leyyacım daha dur neler yapacak bu küçük hanımlar bizlere..Her gün şoktan şoka sokuyorlar insanı :)))
Ama çokta güzel oluyorlar yahuuuu..:))))
Sevgiler,

Ninom, burda olaydında ben sana yapaydımm..Muhallebiyi yedirir, arkandan dua eder seni okuluna yollardım canımcım :)))
Öpüyorum...

Yeşil Domatesim,
Çok teşekkürler, dediğin gibi tariflerini bekliyorum..Takibimdekilerdesin :))
Sevgiler,

Şekerimmm,
Verdiğin puan 10 üzerinden mi, eğer öyleyse nerden kırdın notumu :)))))
Çook öpüyorum..
Sevgiler,

Kıss Kevserim gözel bacımmmmm :=)
Sağolsun Ümran beni çok utandırdı valla, dün haber vermişti bana zatii :))
Baaa bak biz nereni benzettik kü kendimize annamaduum küne kihkihkihkihhihihih...
Öptüm canımmm..

Adsız dedi ki...

Ama bu kedidilli pasta ve görüntü çok güzel.Bu görüntüler iştahımı açıyor ve ben kilo alıyorum.Ellerine sağlık

Feyza Fidan dedi ki...

Ayşeciim ben kilo almıyormuyum sanıyorsun canımcım :))))
İnsan birde aldığı hızla şu kiloları verebilse ne olurdu değil mi?

Sevgiler,