30 Ocak 2008 Çarşamba

CEZERYE



''Geleneksel Tatlılar'' ( Kaynana Yaşa Basmaz , Asla Altta Kalmaz ) konulu etkinliğimizin ev sahibesi sevgili Binbirçeşni Saliha.. Saliha'cığıma daha önce yapacağımı söylediğim bir tatlı vardı..Ancak vakti iyi değerlendiremediğim için o tatlıyı yapamadım :)) Daha sonra yapıp sizlerle de paylaşacağım..

Dedim ya vakit yetmedi diye...Bende dün akşam acaba hem pratik hem sevilen bir tatlı ne olabilir diye düşünürken aklıma cezerye geldi..İnşallah sizlerde dener ve beğenirsiniz..



Saliha'cıma kolaylıklar dileyerek tarife geçiyorum..
MALZEMELER
1 kg.havuç
4 su bard.tozşeker
2 çay bard.su
5-6 su bard. iri çekilmiş ceviz
Üzerine:
Hindistancevizi
YAPILIŞI
-Havucu rendenin iri gözüyle rendeleyip bir tencereye alın. Su ve şekeri ilave edip kaynatın.
-Arada karıştırdığınız havuçlar yumuşamaya başlayınca ocağın altını kapatın ve tüm malzemeyi blenderdan geçirin.
-Tencereyi tekrar ocağa alın ve havuç elinize yapışacak kıvama geldiğinde cevizi ilave edip altını kapatın.
-Karışımı yağlı kağıt serili tezgaha dökün ve düzeltin. Soğuduktan sonra ıslattığınız bıçakla (her defasında) dilimleyip hindistan cevizine bolca bulayıp servis yapın.
Afiyet olsun...

64 yorum:

Adsız dedi ki...

selam..cezeryeler nefis...eline saglık arkadaşım...sevgilerimle...

Eya dedi ki...

Feyzacığım...

Ellerine sağlık...

Sevgiler

zehra

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

ellerine sağlık canımcım,
nefis görünüyor,harika bir lezzet bu cezerye:)))))
öpüyorum

pelince dedi ki...

Ellerine sağlık..

Sevgiler

NiNo dedi ki...

Havuc kadar muhteşem bir sebze düşünemiyorum.Tatlısı,tuzlusu herseye yakışan bir cazibesi var.Ellerine sağlık.

Yaren dedi ki...

Ellerine saglik cok lezzetli görünüyor.AAfiyet ossun ,seker bal ossun canim.

Adsız dedi ki...

Kepçem feyzam,

nefis olmuş cezerye. gerçi ben o çıktı tatlısını bekliyordum ... :))

ellerine sağlık hayatım.

öpüyorum seni..

DOktor noldu? Merak ettim?

www.misssgibi.com

Cafe Gusto dedi ki...

Feyzacığım ellerine sağlık.Yine mükemmel bir görüntü...
sevgiler...

EZGi :)) dedi ki...

feyzacığım ben cezeryeye ayılırım.enfess görünüyor canım.ellerine saglık
kocaman sevgiler

Betül İnce dedi ki...

Feyza'cığım,

Bu kadar olur, havuçlarla uzun uzuun bakışıyoruz iki gündür, cezerye cezerye diye, Ama yasaklıyım ya, salataya dönüştüler.
Çok güzel, ellerine sağlık.

Sevgilerimle.

cincinsfikirli dedi ki...

ellerine sağlık, bu da yenmez mi...

Gönül dedi ki...

yeavrımmmmmmmmmmm bebişimmmmmmmmmmmmmmmmmm ellerine sağlık senin komşun olmak varmış biz demiyoruz rapınselimle sizin siteye taşunalum diee oh oh sen yap asül yesin varmı öyle:)))) bacum termaldon almışsın hayırlı olsunnn bakalım donlu günlerin nasul geçecek eheheheheheeheh bende giydim şimdi termalimi belimede taktım bel titreten şeyüü ahhh ahhh bugün neler yedim nelerrrr mantılarrr aşurelerrrr lokumlarrrrr sarmalarrrr sabahtan bu yana 2 kilo almışım allah beni napsın o 2 kiloyu vermek için nerdeyse 1 hafta uğraşıyorum ve 1 günde homini gıırtlak yeyip alıyorum offff offfff oy ben nidemmm nasıll edemmmmmmmmmmmm başımm alıp nerde gidemmmmmmmm bu bendeki recim değilllll gepçe gepçeeee ahahahahah şarkı söylüyorum sana gepçem yaaaaaaaaaaa..sıyırdırmmmm kontakları attırdım baskülü görünceeee ühühühühüh...cezeryende fevkaladenin fevkinde olmuş tekrardan ellerine sağlık bebişim öpüyorum güzel gözlü ceylanum ahahahah

Feyza Fidan dedi ki...

Elleri hünerlim, çok teşekkürler,
Kucak dolusu sevgiler..

Zehracım, çok sağol canımcım,
Öpüyorum..

Zeynebimmm,
gerçekten çok lezzetli oldu, yanında da çay sorma gitsin:))
Öpüyorum..

Sevgili çok teşekkürler,
Sevgiler..

Feyza Fidan dedi ki...

Sevgili Pastanino, dediğin gibi neye girse lezzet katıyor bu havuç:)))
Sevgiler..

Yarenim, datlım gıymatlım,
Saolasın canım benümmm.
Öptüm seni :))

Misim Zerrinim,
Çıktıyı sonra çıkarıcam valla, zaman yetmediki :))))
Kız ateşli hala,kulakta iltihap var canımcım..Yine antibiotik :((
Çok öptüm seni tadundan yenmezim :))

Serpilcim, çok teşekkürler canımcım,
Çok öptüm seni..

Ezgicim, dene valla bu tarif güzel oldu fıstıkcım,
Çok öptüm seni..

Ah Betül ah.. bide ben şu yasaklara uysam iyi olacak..Yok ben adam olmıycam :)))

Cinscinim,
Çok teşekkürler..Hemde nasıl yenir :))))
Öpüyorum...

Adsız dedi ki...

canimcim ne guzel bir goruntu bu boyle
ellerine emegine saglik

www.yenitadlar.blogcu.com

NiNo dedi ki...

harika olmus canim ellerine saglik

Aybike Ceylan dedi ki...

Feyza'cigim,
Ellerine saglik, cok severim cezeryeyi, evde yapilabilecegini hic dusunmemeistim, denenmeli diyorum, tembellik yapmazsam, sevgiler.

Nilay Cinisli dedi ki...

ay pek güzel görünüyor bunlar gepçem..Sana zahmet bize bir tabak yollayıver :))Ellerine sağlık canımın içi...

Adsız dedi ki...

Feyza cığım,
Görmeyeli döktürmüşsün yine ellerine sağlık canımcım...
cezerye de cezerye olmuş hani:)))
at ağzına ohhh, gelsin kaloriler:((( sevgilerimle canım görüşürüz

Hatice dedi ki...

ellerine sağlık Feyza'cığım nefis görünüyor, havuç herşeye yakışıyor gerçekten:)
sevgiler...

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

FEYZA ABLACIĞIM CEZERYE NEFİS GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAĞLIK... GEÇENLERDE BENDE FARKLI BİR CEZERYE YEDİM... TAM BİR VİTAMİN DEPOSUYDU. KABAK TATLISI EZMESİ, KURU İNCİR VE KAYISILI VE TABİKİ HAVUÇLA DEĞİŞİK BİR LEZZETDİ... SEVGİLER...

Melek* dedi ki...

işte bu tam benlik ellerine sağlık bayılırım bu tada

sevimin sayfasi dedi ki...

cok severim
harika olmus
ellerine saglik

Ferah Gülşen dedi ki...

Eline sağlık kepçe hn. :). Cezerye de çok lezzetli olur gerçekten.

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Cezeryeler misler gibi olmuş ellerine sağlık arkadaşım...

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

evdeki havuçları napsam diye düşünürken aklıma gelmişti cezerye yapmak .ama ben naptım hepsini bi güzel kızartıp yoğurtlayıp yedim:)
afiyteler oldu bana:)
nasıl güzel görünüyor keşke yarısını ayırıp tatlı yapsaydım yemeğin üstünede ne güzel giderdi:)
ellerine sağlık cnm..harika olmuş..
sevgilerimle..

Feyza Fidan dedi ki...

Nurcancım, çok teşekkürler canımcım,
Öpüyorum..

Ninoom benim teşekkürler,
Çok öptüm bacım..

Aybikecim, çok kolay yapılıyor, bende zorlanırım sanmıştım, mutlaka dene..
Çok öptüm...

Asil Gelinim,
He ayırdım sana zati bi dabakkk :)))
Öptüm canımın içü gelinçüğüm..

Belginim,
Senin kurduğun masanın yanında bunlar hiç kalır anacım yaa. Esas senin ellerine sağlık :))
Öpüyorum..

Haticecim,
Çok teşekkürler cancağızım,
Çok öptüm seni..

Ayselcim, o nasıl bir cezeryeymiş ablacım yaaa..İçinde bir ben yokmuşum :)))) Afiyet olsun canımcıma..
Öptüm seni...

Melekcim,
Teşekkürler canımcım,
Öpüyorum...

Feyza Fidan dedi ki...

Sevimcim teşekkürler,
Çok öptüm senii..

Lilacımmmm,
Çok teşekkürler güzel yorumuna,
Görüşmek üzere pek yakında :))))
Öpüyorum...

Gönülüm canım,
Seninde ağzına sağlık canım benim,
Öpüyorum seni.

Özlemciim benim,
Senin yaptığın o kızartmayada ben bayılırım varya...Ama sarımsaklı yoğurt olcak benim yoğurdumm.
Çok öptüm güzel yanaklarından...

Feyza Fidan dedi ki...

Kısss Gönül,
Sabahtan akşama senle konuşuyoz yaa, sanmışımki sana cevap yazmışım hahahhahahahhaha..Ay ne komikim valla hahahhahah..Neyse daha yeni konuştuk valla, diyeceklerimi didim zaten sana, daha ne diyem :)))))
Çok öptüm seniiii

Baharcicegi dedi ki...

hazir cezerye cok yedim ama hic denememistim,senin nefis cezeryeleri görünce tarifi not ettim,enfes olmus eline saglik feyzacim

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Feyzossummm,
ah, ah sorma zaman sorunu hepimizin basinda sanirim.

Sen ama yine de zamanini bu güzel tatliyi yaratmakla güzel degerlendirmissin, ellerine saglik, cok hos ve de lezzetli oldugu her halinden belli.

Selamlar ve öptüm canimcim..

ebrulitatlar dedi ki...

Feyza'cım cezerye nefis. Görüntü şahane. Ellerine sağlık. Sevgiler, her zaman beklerim. Görüşmek üzere..

DÜDÜKLÜ TENCERE dedi ki...

Mutfağınıza hakim olduğunuz kadar objektifinize de çok hakimsiniz.
Mecmualarda ki görüntüleri aratmıyorsunuz, kutlarım. Saygılar.

İlker Ergin dedi ki...

canım nefis oluyor bu bizimmmm geleneksel tatlılarımız.valla övünerek bizim düyorum.ne güzel bir duygu değilmi?seninde ellerine sağlık.çok güzel olmuş arkadaşım.sevgiler.

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Kepçeeeemmmm,
Ama ben o diğer tatlıyı bekliyordum yaaa:)
Canım, çok güzel olmuşa benziyor, ellerine sağlık.
Sare'yi iyileştir biran önce, o tatlıyı yap noolur:))Çatlıyacağım meraktan:)

Kocaman öpüyorum seni ve Sare'yi....

Kocaman kocaman sevgiler...

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım,
Cezeryelerin nefis görünüyor,ellerine sağlık.
Rengi görüntüsü misler gibi olmuş.
Ben etkinliklere eskiden konu belli olur olmaz hazırlanıyordum,son dönemde nasıl olsa vakit var diye ağırdan alıyorum,sonradan da iki ayağım bir pabuca girip,istediğim gibi hazırlanamıyorum.
Dünya mutfakları etkinliğinde böyle oldu.
Artık sona bırakmamaya kararlıyım : )

Adsız dedi ki...

ayyyyy... Beni can evimden vurdunuz şimdi. Cezerye benim çooook sevdiğim bir tatlı çeşididir. Hemen denemeliyim bu tarifi. Bende öğrenmiştim yapıyordum ama sizinki daha farklı. En son Mersin'den getirtmiştim cezeryeyi o kadar hastalık derecesinde yaniii.Nefis...Ellerine sağlık canım:)))

Feyza Fidan dedi ki...

Bahar çiçeğim, inşallah denediğinde beğenirsin...
Öpüyorum..

Kevserim canım benim..İki ayak bi pabuca girdi amma yaptım valla gece gece :)))
Çok öptüm seni..

Ebrucum, teşekkürler :)))
Öpüyorumm..

Klasik Tatcım benim:)
Öyle demeyin valla utanıyorum :(((
Elimden geleni yapmaya çalışıyorum..Beğeniyorsanız ne mutlu :)))
Sevgiler...

İlkercimm, canım benim, az önce kurabiyelerine hayranlıkla baktım valla..Seninde ellerine sağlık..Oğluşunada tekrar geçmiş olsun..
Öpüyorum...

Rapummmm,
Yapcem prensesümmm benüm..dur accuk sabret :))))))))))))))))))
Öptüm seni güzel arkadaşummmmmmmmmmmm...

Muhteremcim, aynen bende öyle oldum valla...Yumurta kapıya dayandığında aklım başıma geldi benim :)))
Çook öptüm seni..

Mihribancımmm,
O zaman sen bu tarifi denede haber ver bana..Sen belliki olayın üstadıdısın :))) Beğenmezsen çok üzülcem ama ona göre :))
Çok öptüm...

sarımutfak-hande dedi ki...

ellerina sağlık canım cezerye harika.
sevgilerimle

uygarimizlahayat dedi ki...

Benim kepçemmmm sihirini cezeryeye de bulaştırmış, ortaya harika ötesi birşey çıkmış, canım benim yine muhteşemsin, ellerine sağlık, öpüyorum...

Feyza Fidan dedi ki...

Handecim çok teşekkürler:)
Öpüyorum...

Böcümmm,çok sevinim beğendiğine cancağızım :))))
Çok öptüm seniii..

Yunkabu dedi ki...

Feyzacigim cezerye'yi sofra dergisinde gorup,yapmaya yeltenmistim bir iki ay once, sonra kivamini tutturamam diye vazgecmistim. Seninki harika gorunuyor, ellerine saglik.
Bu arada seni sobeledimmmm:)
sevgiler

Feyza Fidan dedi ki...

Canımcım hiç korkma kıvamı tutuyor cezeryenin :))))Sobeni aldım canım, cevaplar tezzzz vakit burda olcak..
Öpüyorum..

Adsız dedi ki...

Cezerye çok hoş bir lezzet. Nefis görünüyor, ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

hakikaten elimi kolumu koyacak yer bulamıyorum ama o yorgunlukların üzerine gelen hastalıktan:)))
ama güzel oldu, keyifli vakit geçirdik dostlarla değer yani...
e bir de üstüne sizin güzel yorumlarınız daha nolsun? kaymaklı oldu kaymaklı...
sevgiler canım, görüşmek üzere

Leziz Sofralar dedi ki...

Bu kadar az malzemeyle böyle müthis lezzetler cikabiliyor canim ellerine saglik görüntüsüne diyecek yok hakikaten,kucak dolusu sevgiler...

Leziz Tarifler dedi ki...

Feyza'cım bayılırım cezeryeye. En sağlıklı tatlılardan biridi rbenim için. Ellerine sağlık. En kısa zamanda uygulamak isterim. Sevgiler...

Ilker Erdem dedi ki...

Cezerye cok guzel gorunuyor ellerine saglik canim. Sevgiler

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

Çok pratik ve nefis bir tarif.Bence harika ellerine sağlık.

Feyza Fidan dedi ki...

Dilekcim çok teşekkürler canımcım:))
Öpüyorum senii ve Dide'yii

Belginim hamaratım:)))
en güzeli zaten güler yüzlü evsahibi senin gibi:)) Bak dostlarıma değdi diyorsun yorgunluk :)))
Canım benim çok öptüm seni..

Sevalcimm,
Çok teşekkürler..Tekrar sana kolaylıklar diliyorum koşuşturmaların için canımcım..
Çok öptüm seni..

Feyhanımm,
inşallah beğenirsin tadınıda ..valla yoksa üzülürüm :((
Çokk öptüm seni..

İlkercim , çok teşekkürler canım benim,
Seni ve çocukları kocaman öptüm..

Tuba dedi ki...

Cezeryeler supeerr. Hic bir gelin senin eline su dokemez valla...

Feyza Fidan dedi ki...

Tubamm...Şımartma benii.. Dur bari kayınvalidemede göstereyim yazını :))) Bakalım o ne diyecek hahahhahah..
Canım benim sayfana gidip geldim de bayıldım geçirdiğiniz güzel güne..Harikasınız valla.
Çok öptüm seni...

Ateş Mutfakta... dedi ki...

Ellerinize sağlık feyza hanım..Harika yapmışsın yine..Sevgilerimle canım..Öperim..

NiNo dedi ki...

canim ebnim harikasin ya top toplari gormustumde bunlarda super dualarini hissediyorum sagollllll canimmmmmmmmmmm

Adsız dedi ki...

Tatlin icin ellerine saglik Feyzacim,

cok nefis olmus. henüz daha yemedim ama simdi sana bir dilim pasta getirdim, tatli etkinlik icin olsa bile bir dilim alayim ya :))

Corbanin tadi gercekten hos, denemeni tavsiye ederim :))

sana iyi bir hafta sonu dilerim ve insaALLAH sakin ve svegi dolu bir hafta sonu gecirirsin :))

sevgiyle kal,

aysel

Feyza Fidan dedi ki...

Kevserrr, Feyza hn. haaaaaa...öyle olsun canımcım..Nie kısss ayran içtik ayrı düştük feyza hn. mı olduk :))))))
Öptüm seni...


Ninommm benim, valla lafta deil dua ettiğim :)))) Harbi ediyorum cancığızım..
Hadi hayırlı haberlerini bekliyorum :))
Çok öptüm..

Ayselim, sen şindi o bir dilim pastayı virme, zira ben gidip iki pastanıda komple aldım hahahahhahahah..O dilimi sen ye canım benüm çokkk güzel olmuş valla :)))))

Öptüm seni bool bolllll...

nagehan dedi ki...

Canımcım merhaba,
Valla cezeryelerin enfes görünüyor, bendemi yapsam neyetsem bilmiyorum. Ama artık tatil dönüşüne bıraksam iyi olur. Çarşambadan itibaren izinliyim nasipse İstanbula geliyorum inşallah.Senin muzlu pudingli keki oğluşumun doğum gününde yaptım , masya baktınsa görünüyor orada, harika oldu, paylaşımın için teşekkürler.
Cezeryelerin tarifini aldım en kısa zamanda yapacağım.
Kızın hastaymış çok geçmiş olsun...
Sevgiler
Nagehan

ab-ı hayat dedi ki...

Ellerine sağlık Feyzacığım,harika bir görüntü.

Ben küçük toplar halinde yapıyordum bu tarifle de deneyeceğim.


sevgilerimi gönderiyorum...

hatice dedi ki...

Feyza'cığım, mükemel bir şey bu cezerye, haika gözüküyor, ellerine sağlık..sevgiler...

Tijen dedi ki...

Çok alemsin Feyza'cığım, gitti desene çöpe güzelim avokado! Bir dahaki sefere ziyan etmezsin eminim. Umarım zevkle yersin.

Feyza Fidan dedi ki...

Nagehancımmmm, ay çok sevindim muzlu keki yakışıklı Orkunumun beğenmesine :)))) Ellerine sağlık anacığı :)))
İkinizide çok öpüyorum...
(bu arada masada pastaya öyle bakmışımkiii keki gözüm görmemiş :)))))


Bengisum bende top halini deneyeceğim :)) Kızım öylesini daha sever herhalde :))
Çok öptüm seni..

Haticem, çok teşekkürler...İnşallah denersen tadınıda beğenirsin...
Çok öptüm...

Adsız dedi ki...

Feyzacığım cezeryeye bayılırım, ben de sıkça yaparım ellerine sağlık.sen görüntüsü mükemmel bir cezerye sunmuşsun..sevgilerimle.bana da uğrarsan sevinirim.
asotu.blogcu.com

Feyza Fidan dedi ki...

Sebilay'cım çok teşekkürler güzel yorumuna..Yazı bitince direkt sana geliyorum :)))
Sevgiler..

Feyza Fidan dedi ki...

Ahhh Tijenim alemimki ne alem :))))))
Benim şaşkınlıklarımdan şöyle kalınca bir kitap yazılır vallahi :)))
Çok öptüm, kucak dolusu sevgiler...