4 Ocak 2008 Cuma

AYVA MARMELATI


Bu sabah soğuk, karlı ama çok romantik görünen ( en azından benim pencereden öyle görünüyordu, yola çıkınca fikrim değişmişti zaten :) bir İstanbul gününe merhaba deyip, koşa koşa ve büyük bir heyecanla mutfağıma gittim. Maksadım dün gece birinci aşamasını yaptığım ve ikinci aşamasını kuşluk vakti tamamlayarak resmini çekmeyi planladığım çikolata toplarıma kavuşmaktı.. Ancaaakkk ne göreyim, benim topların içi olacak krema bir gecede donmamış aksine daha bir sulanmış :((( Saate baktım 7.15 civarı..Attım hemen dondurucuya belki kendine gelir o caanım krema amma evden çıkış vakti kendisini yokladığımda hala umut yoktuu benim için..İndirdim kremamı mecburen buzdolabı katına, hazinle masa üstünde bekleyen kakao ve antep fıstığına son bir bakış attım ve '' napiim artık NECEFLİ MAŞRAPA'' koyarım sayfama diyerekten geldim işe :((
İşte bu devrede caanım gelinim Nilay hızır gibi yetti görümcesine..Daha önce gelin-görümceler işbirliği neticesinde ortaya çıkmış olan ve ilerde Kitchen O'clock'un sayfalarında yer almayı bekleyen ayva marmeladını tez yolladı bana..'Al görümcem iyi günlerde koy sayfana 'dedi :)) Sever beni kendisi bilirim :)))
Geleyim bu marmelatın hikayesine..Resimdeki kavanozun içindeki marmelat ablam Neslihan'ın (büyük görümce yani) yaptığı ayva marmelatıdır. O güzelim küçük kasedeki marmelat ise benim bizzat yaptığım marmelattır.. Resimlemek ise Nilay'ıma düşmüştür..İşte size gelin ve görümcelerin ahenkle yaptığı bir çalışma :)))
Uzun konuştum yine.. Sıra tarifte..
MALZEMELER
1 kg ayva
1 kg tozşeker
1 tatlı kaşığı limon tuzu
1-2 adet karanfil (arzuya göre)
YAPILIŞI
-Yıkayıp kabuklarını soyduğunuz ayvaları rendenin iri kısmıyla rendeleyin.
-Bir tencereye bir bardak su koyup ayvaları ilave edin. Ayvalar suyunu salıp çekinceye kadar kaynatın.
-Daha sonra tozşekeri ayvalara ilave edip kaynatmaya devam edin. Dilerseniz içine ayva çekirdekleri ekleyerek renginin koyulaşmasını sağlayabilirsiniz.
-Kıvamı koyulaşmaya başladığında limon tuzunu içine koyun ve 1-2 kez karıştırıp bir taşım daha kaynatın.
-Soğuyan marmeladınızı cam kavanozlara alın ..
Afiyet olsun...

31 yorum:

fidaneli dedi ki...

şimdiii bu enfes marmelatla acaba benım eltım ve görumcem neler yapacak cok merak etmekteyım.. evet tabıı kıı tek basına muhtesem bır tat olması sebebıyle bır dılım ekmekle dahı tuketılebılır.. ammaa benım yaratıcılarım emınım bu lezzetı farklı farklı tatlarla bıraraya getırıp bızlere sunacaklardır;)

Nilay Cinisli dedi ki...

Canım benim,
Pek güzel anlatmışsın sabah ki maceranı...Ne desem nasıl desem,herbirimizin ellerine sağlık :)Öpüyorum güççük görümceeem :))

PASTA TASARIM By Nesrin Tong dedi ki...

Selamlar ve hoşgeldin sevgili Feyza. İsmini Sevgili Nilay ın sayfasında görüp, onun sayfasından da En Tatlı Hediyeler Etkinliği sayesinde haberdar olmak varmış. Ne de iyi olmuş. Ben de bir görümce olarak aynı burçdaşım (yengeç) güzel gelinimle böyle paylaşımlarda bulunuyorum. Ne mutlu bize !!! Ziyaretin için çok teşekkür ederim. Daha sık görüşmek üzere. Sevgilerimle,

Ateş Mutfakta... dedi ki...

Kıskandım vallaa..Tarif yetişmeyince yolla yengecim, yolla görümceciğim..Sende böyle akrabalar varken sırtın yere gelmez:))Allah bozmasın..Yazın çok hoş olmuş..İki sayfada olsa sıkılmadan okuyabilirdim herhalde..O güzelim tabaktaki marmelat içinde kutluyorum seni..Öpüldünüüüz...

Disalce dedi ki...

maalesef mutfak faciları bunlarda...

benimde başıma sık sık geliyor...

ben senin yerinde olsam onuda koyardım...değişikik olurdu....
benim bir tavuk maceram vardı....eski bloğumda kaldı amayeni bloğuma daha taşımadım...çok kötüydü...espirili bi şekilde onuda eklemiştim.....
öptüm canım..görüşmek üzere...

Feyza Fidan dedi ki...

Fidan'ım ,gebişim ,gelinim:))
Bende bilmem ki ne yapalım marmelatla artık Allah kerim..
Öpüyorum seni..

Niloşum güzelim gelinim,
Biliyosunki bizde hiç macera bitmez:)
Öperim senide :))))

Sevgili Nesrin, ziyaretine çok sevindim..Diyorum ki bu gelinlere arada bir görümcelik yapsak mı acep :)))))
Sevgiler

Canım Kevserim,
Kıskanma hiç darda kalırsan yetiş bacım dee yetelim hepiciğimiz :)))
Bende seni öpüyorum caanımmm..

Sevgili Disal bu fikir çok hoş, yarın sabahta kıvamı yerine gelmemişse o haliyle koyayım sayfaya :))
Sevgiler..

Adsız dedi ki...

Feyza'cim yeni yilda yeni blogun hayirli olsun... Nefis tariflerini iple cekecegim... Bir ara lor dolmasi tarifi eklersen beni cok mutlu edersin... Ogrenmeyi unutmusum..:))

Ozlem
Sevgilerimle...

Yaren dedi ki...

Oluyor bazen öyle sansizliklar.Recel bir harika görünüyor ama:)))IYI bir hafta sonu diliyorum.

Mutfak Havlusu dedi ki...

Anneee biz bu sene niye ayva marmelatı yapmadık
diye seslendim az önce anneme:))
tez elden yapılıcak bu sene biraz sekteye uğradı:)
seninkisi nefis duruyor ben çok severim ayva marmeladını helede sofranın sonuna doğru reçel aşamasındayken kaymakla bayılırım ama kilo muabbetinden fazla yapmamaya özen gösteririm:((
başlarım kaşıklamaya bu sefer ondada abartırım ne yapayım çok seviyorum:)
bu arada blogundaki müzik çok güzel tam benim sevdiklerimden,çok iyi yapmışsın bu müziği eklemekle.

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Bacimmmm,
sen bana dün sabah saatlerinde o tatli yorumu nasil biraktin???
Herkes uyku da sen mutfaklari karistiriyordun, arada bir cikoolar mikolar, gercekten sasirdim yorumunu görünce, eh birde üstüne üstlük ise mi gidiyorsun sen? Herhalde part time calisiyorsundur, nasil dayaniyorsun uykusuzluga sen öyle? Ben valla dayanamam, ayvanin kendisini cok severim ama hic marmelatini tatmadim, senin de o güzel ellerine saglik güzel arkadasim.

Nilay ve sen ne güzel darda kalinca paslasiyorsunuz, valla sizleri cok kisi kiskaniyordur bu yüzden.

Yine de kendine dikkat canimcim fazla da uykusuz kalma, kendini düsün biraz bak ben seni düsünüyorum bile.

Hadi ben gittim, seni öptüm ve selamlarimi biraktim...

Feyza Fidan dedi ki...

Aaaanammm kuzenimmm benim, nasılsın? Güzel dileklerine çok teşekkür ederim Özlem'cim..Karartıp gözümü Bismillah dedim valla..Allah utandırmasın..Lor dolması ile ilgili anneme danışıp uygulamaya geçmem lazım :)) Ama en kısa zamanda yapacağım, söz :))) Seni ve yakışıklı oğullarını öpüyorum,eşine çok selam..
Sevgiler...

Sevgili Yaren, çok teşekkürler , sanada iyi hafta sonları :))
Sevgiler..

Sevgili Mutfak Havlucum,marmelatı yaptıktan sonra beğenip beğenmedini söyle, merak ederim ben :))Bu arada müziğimi beğenmene çok sevindim..Bende bayılıyorum..Arada sırf müziği dinlemek için sayfamı açıyorum :)))
İyi hafta sonları..
Sevgiler,

Aman sorma Kevserim, güzelim..Benim uyku düzenim yok gibi...Bazen 2-3 saatlik uykuyla idare ediyorum..Nilay şaşıyor halime :)) O dayanamaz asla uykusuzluğa çünkü.. Uyuyamayınca ya mutfağa ya bilgisayarın başına kapak atıyorum :))

Eldamı ve seni çokk öpüyorum:)))
İyi hafta sonları..

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Sevgili Feyza,
Bu özenli ve birbirinden güzel fotoğraflar ve tariflerle dolu sayfa için seni çok tebrik ediyorum. Hoşgeldin, ne iyi ettin.
Sevgiler,

Feyza Fidan dedi ki...

Sevgili Burçin,
Senin gibi bir ustanın ağzından bunları duymak çok sevindirdi beni :)) Hoşbulduk :))
Öpüyorum,
Sevgiler..

Leziz Tarifler dedi ki...

Feyza'cım, ellerine sağlık, marmelatın çok güzel. Sana ve ailene mutlu yıllar dilerim. Sevgiler..

ebrulitatlar dedi ki...

Feyza'cım reçel ve diğer tariflerin hepsi çok güzeller. Ellerine sağlık. Aramıza hoşgeldin. Bence geç bile kalmışsın. Sevgiler...

Betül İnce dedi ki...

Feyza'cığım,

Hepinizin ellerine sağlık, çok güzel görünüyorlar.

Sevgilerimle.

İnci'nin Mutfağı dedi ki...

Ellerinize sağlık. Ayvanın reçelide, marmalatınıda, çok severim.

Bu kış yapmadım daha, bende yapim.

Çok nefis olduğu belli.

Sevgilerimle,

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

bende bu sene hiç ayva almadığımı farkettim sayenizde:)
hemen alıyorum..
canım ellerine sağlık olsun arada öle olur ..onu bir şekilde sen değerlendirirsin merake etme..ben kızarmış ekmeğin üzerinde tereyağı ve ayva marmeladını çok severim..
üstelik gelin görümce dayanışmasıda çok hoşuma gitti:)
inşallah sonsuza kadar sürer..

bu arada senin profil güncel değil sana yorumlardan ulaşamıyoruz en iyisi bir el atı verin..haberin olsun istedim..

sevgilerimle cnm..

Feyza Fidan dedi ki...

Sevgili Feyhan,
Çok teşekkürler, bende sana ve tüm sevdiklerine mutlu yıllar diliyorum,
Sevgiler,

Ebru'cuğum merhaba,
Ziyaretine çok sevindim..Hoşbulduk :)))
Sevgiler,

Betül'cüm,
Çok teşekkürler, kalabalık aile olmanın faydaları :)))
Sevgiler,

Sevgili İnci,
Çok teşekkür ediyorum..Seninde şimdiden ellerine sağlık:))
Sevgiler,

Özlemciim,
Seninde şimdiden ellerine sağlık..Profil meselesinde hakkın var..Üzerine eğiliyim bu konunun :))

Sevgiler..

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Canım,
Yapanların ellerine sağlık:))
Facialar maalesef hepimizin başına geliyor, ama onlardan da keyif almak çok güzel bence:))
Sevgiler...

sekergibi dedi ki...

şekercim
güzel yorumun için çok teşekkür ederim.
aramıza hoşgeldin.
fotoğraflara bayıldım.
yalnız şu yorumyazanlar için( sen görmüyursun ama )harf doğrulaması var
kaldırırsan çok iyi olur. çok gıcık bişey

Feyza Fidan dedi ki...

Pastacı Rapunselim,
Dediğin gibi böyle sıkıcı durumlarda da eğlenmek neşelenmek gerek :)) Valla bana da hergün bayram nasılsa...Uydurdum şu malun çikolata kremasından bişiler, yakında sayfalarımdan birinde yerini bulacak:)
Sevgiler,

Şeker gibicim,
Sende benim sayfama hoşgeldin, dilerim hep gelirsin :))
Güzel sözlerin için de çok teşekkürler,

Sevgiler,

inci dedi ki...

canım çok şık tariflerin var...ellerine sağlık....yorumlarda ismine rastladım,bir gelip bakayım dedim:))kolaylıklar dilerim.....sevgiler....

Feyza Fidan dedi ki...

Sevgili İnci, hoş geldin sefalar getirdin..
Güzel yorumuna çok teşekkürler,
Daha sık görüşmek dileğiyle,
Sevgiler

EZGi :)) dedi ki...

feyzacım marmelat çok nefis ve şık görünüyor.ellerine sağlık canım. blogumu takip ettiklerine eklemene inanılmaz sevindim teşekkürler canım.bende ekliyorum hemen seni.
sevgiler

Feyza Fidan dedi ki...

Ezgi'cim,teşekkürler,
Sık sık görüşmek üzere,
Sevgiler

PAPATYA PRENSES dedi ki...

En sevdiğim reçe-marmelatların arasında gelir ayva.
Rengi kokusu tadı beni cezbeder:)
Ellerinize sağlık...

Feyza Fidan dedi ki...

Sevgili Papatya Prenses,
Çok teşekkürler,
Sevgiler

MUTFAKTA HOŞ SEDA dedi ki...

Feyza Hoşgeldin Nilay'ın sayfasında maharetlerini görüyorduk zaten blog oluşturma zamanı gelmişti çok sevindim hemen linklerime ekledim tarifler birbirinden güzel ayva marmelatı en sevdiğim tat ellerine sağlık
Sevgiler
Seda

Feyza Fidan dedi ki...

Seda'cım,
Çok teşekkürler güzel sözlerine...
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Feyza teşekkür ederim.Senin de tariflerin birbirinden güzel.Ellerine sağlık.