2 Ocak 2008 Çarşamba

HİNDİSTAN CEVİZLİ KAKAOLU KURABİYE



İnsanın kendi blogu için birşeyler yapıp resimlemesi biraz farklı oluyormuş (aman Nilay duymasın:). Evim, zamansız yapılan boya işleri nedeniyle altında üstünde...Buna rağmen imkanları zorlayarak bu kurabiyeleri ortaya çıkarmayı başardım. Kızım Sare'de o tombiş elleriyle bana yardım etti. Resim çekerken yine o tombiş elini uzatıp 'elimin resmini de' çek dedi ama uzun uğraşılar sonucunda kendisini bertaraf ettim :)

Sofra dergisinin son sayısından aldığım bu tarif gerçekten çok güzel oldu.Hatta sunumunu da dergidekine benzetmeye çalıştım. Ben hangi resmi koyacağım hususunda çok kararsız kaldım ve sonuçta iki resmide ekledim. Dilerim sizlerde beğenirsiniz.
MALZEMELER

1 çay bardağı un
1,5 çay bardağı tozşeker
3 çorba kaşığı tereyağı
1,5 su bardağı mısır nişastası
3 çorba kaşığı hindistan cevizi
3 çorba kaşığı kakao
1 pkt. kabartma tozu
2 yumurta

YAPILIŞI

-Yumurta hariç tüm malzemeyi bir kaba alın. Avucunuzun ortasıyla ovalayarak yağın diğer malzemelerle iyice karışmasını sağlayın.
-Daha sonra yumurtaları bu karışıma ekleyin ve iyice yoğurun.
-Hamurdan aldığınız ceviz büyüklüğündeki parçaları elinizle yuvarlayıp sonra hafifçe bastırarak yassı kurabiye şeklini verin. Yağladığınız tepsiye aralıklı olarak dizin.
-190 C de önceden ısıttığınız fırında yaklaşık 15 dakika pişirin.
-Ilıyan kurabiyelerinizin üzerine hindistan cevizi serperek servis yapabilirsiniz.

Afiyet olsun...

25 yorum:

Betül İnce dedi ki...

Feyza'cığım,

Kurabiyelerin ve pankeklerin enfes görünüyor, ellerine sağlık.
Blog dünyasında olmanın en güzel yanı hem bu güzel lezzetleri paylaşmak, hem de hiç tanımadığın insanlarla sıcacık dostluklar kurup tatlı mesajlar almak gerçekten.
Sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

Feyzacım , aramıza hoşgeldin sefa geldin..Resimlere hayran kaldım..Umarım bu blog yeni yılda bol bol yepyeni süprizlere vesile olur..Hayırlı uğurlu ola

Sevgilerr

ab-ı hayat dedi ki...

Merhaba Feyza,

Nilay bahsetmişti ama yeni haberim oldu açıldığından.Blog manşette Feyza ismini görünce ilk aklıma sen geldin.

Bloğun hayırlı olsun,güzellikler ve güzel dostluklar getirsin sana...



Kurabiyeler ve sunum her zaman ki gibi harika.



Bloglar aleminin görümcesine sevgilerimi gönderiyorum...

Hatice dedi ki...

ne iyi ettin, hoşgeldin Feyza:)
blogun hayırlı olsun, Nilay'ın sayfasından az çok tanıyorduk seni, artık o güzel lezzetlerine burdan takip ederiz:)
kurabiyeler nefis görünüyor, bu kurabiyelerin sadesinden denemiştim daha önceleri o da güzel oluyor,ellerine sağlık...
bu arada sayfanın şablonu da çok güzel olmuş...
tekrar görüşmek üzere...
sevgiler...

sevimin sayfasi dedi ki...

kurabiyeler ve pankeklerin nefis olmus
ellerine saglik

tekrar hosgeldin diyiyorum
sevgilerimle

Adsız dedi ki...

feyza çok güzel düzenlemişsin çekmi sunum harika
ellerine sağlık
sevgilerr

Adsız dedi ki...

Nefis bir baslangic,ellerinize saglik,her ikisi de harika olmuslar.Sevgiler.

Feyza Fidan dedi ki...

Sevgili gönülleri geniş arkadaşlarım (banada hemencecik gönlünüzde yer vermeniz bağlamında :),
Betül,
Burçin,
Bengisu,
Hatice,
Sevim,
Yeşim,
Senem,
hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Ayrıca sevgiyle ortaya çıkardığım tariflerimi beğenmeniz beni çok mutlu ediyor.
Kucak dolusu sevgilerimle,

ç e r k e z k ı z ı dedi ki...

feyza'cım yeni blogunuz da yeni yılınız gibi kutlu olsun.
nilayın ki kadar, hoş ve güzel bir sayfa olmuş.
fotoğraflar ise müthiş.

kolay gelsin...

fidaneli dedi ki...

görumcem su resımleme yeteneğınız muhtesem otesı... emınım kıı ortaya cıkardığınız lezzetler cok daha ıyıdır.. ayrıca bu ne hız boyle masallah.. yoksa hergune bır tarıfmı olacak bloğunda:) ben ne kadar uzaksam su ara mutfağa sızlerde o kadar ıcındesınız:) ımrenıyorum ama nafıle:(

Feyza Fidan dedi ki...

Sevgili Çerkez Kızı, blogunun isminede kendisinede bayılıyorum. Güzel yorumuna da ayrıca mest oldum. Teşekkürler..
Sevgiler,

Ahada Gelinim benim..
Fidanım benim, gönül ister tabikide her güne bir tarif ama malum çoluk çocuk yemekten başkada hizmet de bekliyor (evin çamaşırı ,ütüsü,falanı filanı da bana bakıyor:)ayriyeten bi de iş var tüm gün yetmemiş gibi.. Ama gece yarısı, sabah körü demeden yapacam artık bişiler. Resimlere gelince işin sırrı resmin çekildiği mekan.. Al tencereni tabağını bi koşu gel benim salonun köşesine..Biliyosun orası benim stüdyomm :)) Emrine de amade üstellik benim güzel gelinim..
Sevgiler..

Hülya dedi ki...

Sevgili Feyza,
İlk yorumum uçtu mu ne ?
Yeniden yazıyorum kurabişlerin fotoğrafları çok güzel eminim tatları da öyledir.
Sevgiler..

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Feyza'cim, fistigim benim, bak ben sana aboneyim abone. Sen her gün yeni birseyler yayinladiktan sonra bil ki ben sana herzaman gelir birseyler yazarim.
Ben de bir hindistan cevizi fanatigi olarak senin nefis kurabiyelerin karsisinda duramam, ellerine saglik hayatim.

Iyi ki sende girdin bu blog isine, gözlerimiz ve gönlümüz senleniyor Nilay ve senin sayende.

Hadi, öptüm sekercim, kendine ve tombik elli kizin Sare'ye iyi bak, öpüyorum sizleri canlarim.

Adsız dedi ki...

HOŞŞŞŞGELDİN FEYZAAA...

Dünden beri yazmak istiyorum. Beceremedim .. pancake nefis görünüyor.

Ellerinize sağlık.

AMa ben bu kurabiyelere bittim. SUnumda çok şık olmuş...

Sıcacık sevgilerimle..

www.misssgibi.com

Feyza Fidan dedi ki...

Sevgili Hülya'cım, tadlarıda nefisti vallahi :)) Teşekkürler güzel yorumuna,
Kucak dolusu sevgiler benden...

Kevserim güzel arkadaşım, başımın üstünde yerin var biliyosun, hergün bekliyorum, gelmezsen küserim :))Amaaaaa hergün bir tarif bulamazsan burada sakın kızma emi Elda'mın annesi.. İkinizide çook öptüm..

Veee Sevgili Misss Zerrin,
Sitemi ziyaretin beni çok mutlu etti. Güzel yorumun içinde ayrıca çokk teşekkürler :))İtiraf edeyim blogunun en sıkı takipçilerinden biriyim :)))
Bendende sana kucak dolusu sevgiler...

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Sevgili Feyza,
Öncelikle blog alemine hoş geldin.
Resimlerine bayıldığımı belirtmek isterim,harika çekimler yapmışsın.
Merakla yeni tarif ve resimlerini bekliyorum.
Sayfanı linklerime ekliyorum.

Feyza Fidan dedi ki...

Sevgili Muhterem,
Hoşbuldum valla...Hepinizi şimdiden çok sevdim :)))
Resimlerimi beğenmene çok sevindim.

Bende senin sayfanı linklerime ekledim...

Tekrar ve daha sık görüşmek üzere..

Sevgiler.

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

oy oyoy oy ..fotolar ve kurabiye nefis ..ellerine sağlık cnm..galiba bizimde, senden öğreneceğimiz çok şey var..
bu arada kızınızın minik tombik ellerini gözüm resimde aradı:)

sevgilerimle..

lezzetlilerim dedi ki...

Merhabalar yenisiniz galiba. Öyleyse hoşgeldiniz. Sayfanızı tarifleri ve resimleri çok beğendim. Ellerinize sağlık. Sevgiler
Sizi arkadaş listeme eklemek istiyorum. Sizide beklerim.

Feyza Fidan dedi ki...

Sevgili Sofra Özlemii,
Sevgili Lezzetlilerim,
Ziyaretiniz beni çok mutlu etti vallahii.. Güzel sözlerinizede ayrıca teşekkürler :))Bende sık sık size gelcem..
Çok öpüyorum..

Ateş Mutfakta... dedi ki...

Ya şu naneler bahçedenmi kuzum..Sanki dalından yeni koparılmış gibi duruyor..Görüntü 10 üzerinden 100..Tadından zaten şüphem yok..Ellerine sağlık canım..Öpüldün.

Feyza Fidan dedi ki...

Ayy yok bacım onnar pazardan alınan nanelerüm..Saolsun canım ablacım almış bana..Keşke bahçem olaydı da, nane ekeydimde, yola yola onnarı her bişeylerin üzerüne diküp resmini çekeydim. Hahahahhhh..
Yakında bitecek ama nanelerim..Artuk kekin, pastanın muhallebinin ,üzerine evdeküü maydanozları koyuviririm... İdare etcen artık Kevser'cim :))))

cekirdeksizuzum dedi ki...

ellerine sağlık sevgili feyza, fotoyu çok kıskandım doğrusu:)

sevgiler...

Feyza Fidan dedi ki...

Canım üzümümmmm,
Çok teşekkürler cancağızım :)))
Öptüm senii..

Halime dedi ki...

Bu kurabiyeleri denedim bayıldım bayıldım... Çok güzel oldular.Ellerinize sağlık ! Sevgilerimle ...