9 Ocak 2008 Çarşamba

NANELİ ÇİKOLATALI KEK



Herkese günaydın :)) Dilerim verimli ve güzel bir gün geçiririz hepimiz..
Artık hepiniz anlamışsınızdır ki bende ufak bir tatlı ve çikolata çılgınlığı sözkonusu...Bu nedenle blogumun henüz ana yemek, salata, zeytinyağlı gibi etiketleri mevcut değil..Bugünde yine bir kek tarifi paylaşayım sizlerle de yarına Allah kerim artık :))) Tarif Lezzet dergisinin Güzel Şeyler ekinden..
MALZEMELER
125 gr. tereyağı
200 gr. bitter çikolata
110 gr. tozşeker
2 yumurta
185 gr. un
2-3 dal taze nane
Üzeri için hindistan cevizi
*Benim kalıbın biraz büyük olduğundan tarifte olmamasına rağmen yarım paket kabartma tozu ilave ettim..
YAPILIŞI
-Çikolata ve tereyağını aynı kabın içinde benmari usulüyle eritin, ocaktan alıp karıştırarak ılımasını sağlayın.
-Ayrı bir kapta şeker ve yumurtaları çırpın, un ( kabartma tozunu) ve kıyılmış naneleri ekleyip karıştırın.
-Unlu karışıma tereyağlı karışımı ilave edip birlikte mikserle çırpın.
-Karışımı yağladığınız kare bir kek kalıbına boşaltın.
-180 C de önceden ısıtılmış fırında 25-30 dakika pişirin.
-Ilıdıktan sonra hindistan cevizi serperek servis yapabilirsiniz.
Afiyet olsun....

47 yorum:

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

görüntü okadar güzel ki...
ellerinize kollarınıza sağlık...

Nilay Cinisli dedi ki...

Sihirlim kepçem,
Ellerine kollarına sağlık..Arkadaşlar,tadı bir harika oldu,biz oğluşumla bayıldık walla..Ben mutlaka deneyin derim ...Resmin de her zamanki gibi çokkkk güzel olmuş canımcım...Hadi söylememe gerek varmı bilmiyorum ama akşam bizdesin :)

Feyza Fidan dedi ki...

Zeynep'cim çok teşekkürler güzel sözlerine :))
Sevgiler,

Kitçınım o-klokum,
Afiyet olsun caanım gelincikim:) 3 saatlik uykuyla gezicem tüm gün, sızmazsam bir yerlerde gelirim bebeemm.. Çağrıldığın yere erinme, çağrılmadığın yere görünme hayat felsefemdüüürrr :))))))))

Adsız dedi ki...

goruntunun karsisinda mest oldum:))
ellerine saglik harikaaa

www.yenitadlar.blogcu.com

NiNo dedi ki...

canim cok sagolasin ins ins :)
bu arada ellerine saglik simdi bir dilim olsaydi okula gitmeden ne iyi ourdu :D

Adsız dedi ki...

Merhaba! Herkes görüntüden bahsediyor ya, bu bir gerçek işte, sunumlar ve resimler süper gerçekten. Ellerinize sağlık..

Gönül dedi ki...

sihürlü gepçemmmmm benümmmmm demek sende benüm gibi kaçıksın delü delüyü çekermüş ehehehehehe:))) kıs bacum he sor bakalım var bende bi arıza ama çözemedim...en kıssa zamanda yamyamlarım ve cadılarımla karşunuzda olacam.....hade öptüm sena yeavrım...sevgimle kal...

Eya dedi ki...

Feyzacığım...

Nane ve çikolatayı birbirine çok yakıştırırım. Çok hoş bir kek olmuş, ellerine sağlık...

Zehra

DENİZSEFASI dedi ki...

merhaba feyza, blogunu dün incelemiştim, çok hoş. ellerine sağlık. bu keke de bayıldım doğrusu. takipteyim, haberin olsun
görüşmek üzere

Adsız dedi ki...

Bloglar alemine bir geldin pir geldin !!! Tatlı ve çikolata çılgınlığında eşdeğer hislere sahipken , bloğundan gelen kokular baş döndürücü..
Ellerine emeğine sağlık Feyazcım

Adsız dedi ki...

selamlar...

naneli cikolatali kek,

ilginc... tadi nasil? :)

kekin icinde nane ilk defa duyuyorum ama hostur...

bir gün denemek ve tadmak gerekiyor.

ellerine saglik.

selamlar aysel

Feyza Fidan dedi ki...

Canım arkadaşlarım benimmmm;
Nurcan'cım,
Ninom,
Limonlum,
Könülümm,
Zehra'cım,
Deniz Sefam...

Hepinize ne kadar teşekkür etsem azdır..İyiki bende aranıza katılmışım..

Öpüyorum hepiciğinizii...

Feyza Fidan dedi ki...

Caanım Burçinim,
ve Caanım Ayselcimm,

Yorumlarınızla sayfama renk ve güzellik kattınız.

Çokk öpüyorum ikinizide..

Baharcicegi dedi ki...

Kekde naneyi hic denememistim,eminim nefis bir aroma katmistir,görüntü zaten anlatiyor nefis oldugunu sunumda harika olmus elinize saglik

Delfina ; dedi ki...

ooowwwww ne güzel bir bloga düştüm böyle,harika çok güzel bir yer.

feyzacım fotograf çekiminde çok başarılısın.

pazar günü çikolatalı kek yapmıştım ama nane koymadım,en kısa zamanda senin yaptığın gibi deneyeceğim...

sevgiler,

Feyza Fidan dedi ki...

Sevgili Bahar Çiçeği,
Bende önce terettüt ettm ama ikinci yapışımda 1-2 dal daha nane koymaya karar verdim..Çok lezzetliydi..
Sevgiler,


Sevgili Delfina'cım teşekkürler,
Senin sayfan da çok güzel..Yazıların resimlerin muhteşemm..Sık sık ziyarete gelcem artık..
Sevgiler

Betül İnce dedi ki...

Feyza'cığım,

Süper görünüyor, ellerine sağlık. Ben naneli çikolataya bayılırım, bu da benzer lezzettedir diye düşündüm. Bu arada Gönül beni sobelemiş, kabul edersen ben de seni sobeledim.

Sevgilerimle.

Ferhanca dedi ki...

Feyza, merhabalar gelmişsin bana çok sağol .Ben de seni ziyarete geldim.keke harika görünüyor ellerine sağlık iki yumurta ile ne güzel olmuş kalıbın küçük kare borcammı?
Fotoğraflarında nefis ..sevgiler.

Feyza Fidan dedi ki...

Canım Betül'cüm , beğenmene çok sevindim :))
Soben başım üstüne bacım :)))))
Sevgiler,

Canım Ferhan'cım tarifin aslı kare kek kalıbı ama ben orta boy (25 cm civarıdır galiba) yuvarlak borcam kullandım.Güzel yorumuna çok teşekkürler,
Sevgiler..

Adsız dedi ki...

Karsimda ne görüyorum,gene muhtesem bir kek.Ellerine saglik canim.Öpüyorum.

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Kek nefis bir tarife benziyor ellerine sağlık Feyza Fidan :)) Fotoğraflar tarifler öyle güzelki önceki yazılar kısmını tıklamadan geçemedim :)) Meğer yeniceymiş bu mekan hoşgelmişsin aramıza kocaman sevgiler :))

Feyza Fidan dedi ki...

Sevgili Senemcim, teşekkürler canım bacım..
Sevgiler,

Sevgili Burcu'cum.. Teşekkürler yorumlarına..Sorma daa çok yeni bi yer burası..Bismillah dedik başladık..Sonumuz hayrolsun :)))
Sevgiler,

Tuba dedi ki...

Feyza'cigim, blogun hayirli olsun, aramiza hos geldin. Cok guzel bir blogun var, tariflerine de bayildim. Citir. pirincli sandwiclerin burada hazirlari satiliyor ve benim cocuklarim da bayiliyorlar. Ama kendim hic yapmadim dogrusu. Cikolatali kekin de harika gorunuyor. Ben de, nane ve cikolatanin uyumuna bayilanlardanim. Ellerine saglik. Siteni takip ettiklerim arasina aliyorum. Daha sik gorusmek dilegiyle,

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Feyza,

Oncelikle hosgeldin aramiza, guzel resimlerine ve tariflerine zevkle baktim, ellerine saglik.

Sevgilerimi gonderiyorum.

ab-ı hayat dedi ki...

Merhaba Feyza'cığım,

Çikolata ve nanenin muhteşem lezzet uyumu eminim yansımıştır keke.Her zaman ki gibi sunum ve görünüm harika,ellerine sağlk.



sevgiler...

Feyza Fidan dedi ki...

Sevgili Tuba'cım,
Sevgili Aybike'cim
ve Sevgili Bengisu'm,

Ne güzel sözler söylemişsiniz. Tekrar hoşbulduk diyorum..İyi ki gelmişim, sizin gibi dostlar kazandım..Çok mutluyum :)))

Sevgiler

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Feyza'cım,
Bayılıyorum çikolatayı hafifleten tatlara. Nane, portakal, limon müthiş lezzet katıyor keklere. Benim de boool çikolatalı kekimde portakal var:))
Fotoğraf ise şahane.
Ellerine sağlık,
Sevgiler.....

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Feyzacığım,
Bayılıyorum bu iç açıcı sayfada dolaşmaya ve bakınmaya, harikasın. Ellerine sağlık.

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Feyzosss,
sen nerden biliyordun benim naneli cikolatayi sevdigimi, hal öyle olunca bu naneli keki de cok sevdim. Nanenin bu güzel keke verebildigi o güzel aroma ve ferahligi tahmin edebiliyorum. Nane benim zaten 1. nolu yesilliklerimden olur bu arada, simdi kis oldugu icin pek nadir bulunuyor burda tazesi.

Ama su bir gercek:
Süper bir tarif bu, bende mutlaka uygulamak isterim nane bulunca.

Sana iyi geceler hayatim, selamlarimi yolluyorum ve öpüyorum..

Feyza Fidan dedi ki...

Pastacım Rapunselim,
Senin bool çikölatalı tarifi tez vakit yapcam zaten..Çikolata,kakao,portakal acayip bişi senin kek canım benim..Birde cevizli karamekki tartın süper..E tabi diğer tariflerini söylememe gerek yok..
Öpüyorum rapunselim...

Burçin'im benim her zaman gel, başımın üstünde yerin var arkadaşım benim:))
Öpüyorum seni..

Kevserim güzel bacımm..
Sen hele bi İstanbula gel bah ben saa nane tarlası tahsis edivircemmm.. Yeterki gel sen :)))
Eldoş'um nasıl? Benim gız yine başladı öksürüp aksırmaya :(( Bakalım kolay atlatcez mi bu sefer :(

Öpüyorum senide canım benimm..

MUTFAKTA HOŞ SEDA dedi ki...

Feyza benimde dergide görür görmez denemek istediğim bir tarifti sen beğendiysen tamamdır :) ellerine sağlık canım görüntü ve resim süper
Sevgiler

Feyza Fidan dedi ki...

Sedacım, çok güzel oldu, ama ben bi dahaki sefere birazcık daha naneyi çok koyacağım..
Şimdiden ellerine sağlık Hoş Sedam benim..
Öpüyorum seni...

Ateş Mutfakta... dedi ki...

Eveet yine ilginç bir tarifle çıktın karşımıza..Bu ne kuzum..Valla tadını hayal bile edemiyorum..Nane,çikolata ve kek..Ama bakıyorum yorum yazan arkadaşların hepsi hemen hemen biliyor bu tadı..Ben yine fransız kaldım bak..(bu arada ablanın aldığı naneler artık bitmiştir sanursam:))

Görüntü her zamanki gibi süper şekerim..Gelin-görümce siz biliyosunuz bu işi yaaa..

Gözlerinizden öpüyorum efendiim..iyi geceler..

meleginmarifetleri dedi ki...

feyza çok güzel bir kek tarifi ellerine sağlık canım hoşçakal

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Görüntüye bayıldım tadıda okadar güzel olmalı ellerine sağlık canım...

Feyza Fidan dedi ki...

Kevserimmmm denizde kum bende nane :))) Hiç biter mi??? Hahahhaa..Bitse nolcek..Dereotu var, maytanoss var,roka var sonraaa..Koyarım valla kekin yanına , delidir ne yapsam yeridir :)))))))))
Çok öptüm seni..

Melekcim, çok teşekkürler arkadaşım..
Öpüyorum senii..

Gönülcüm, tadıda çok güzel oldu valla..
Çok öptüm seni arkadaşım..

sevimin sayfasi dedi ki...

feyzacim bayildim cikolatali kek dedinmi ben hemen damlarim
nekadar da isim olsa gelip bir dilim yerim
hadi kahvelerimizi yap birazdan sendeyim ;-)))
öptüm

İlker Ergin dedi ki...

feyza merhaba.Yine çok güzel bir resim ve sunum.Harika görünüyor.Ellerine sağlık.Sevgiler...

Feyza Fidan dedi ki...

Sevimm,
Orta mı olsun kahveler canımmm :)))
Pis güzel kayfe yaparım..
Çok öpüyorum seni..

İlker'cim ,
O resimlerin değil senin güzelliğin arkadaşım :))
Çok öpüyorum seni..

İLKAY dedi ki...

Feyzacığım nefis görünüyor...
Ellerine sağlık....
Fotoğrafta muhteşem....
Sevgiler,
İlkay

Feyza Fidan dedi ki...

İlkay'cım, çok teşekkürler..
bende senin resimlerine bayıldım (bir koşu sayfanı ziyaret ettim, ama uzun uzun gezineceğim birazdan :))
Sevgiler,

Hatice dedi ki...

Feyza'cığım ne kadar hoş bir sunum öyle, nefiss görünüyor, bayıldım görüntüsüne, arka arkaya birbirinden güzel tarifler, çok hızlısın maşallah, ellerine sağlık canım...
sevgiler...

Feyza Fidan dedi ki...

Haticecim,
Çok teşekkür ediyorum canım..
Herşey sizler için :))
Çok öpüyorum seni..

Mutfak Havlusu dedi ki...

yaaa işte zamansızlıklarım ve sizleri ziyaret etmeye vaktim olmamasının kötülüğü işte bu güzel lezzeti kaçırmışım:(
naneyle çikolata bütünleşmesi ilk defa duydum ve çok beğendim helede sunumun zaten nefis olmuş,ellerine sağlık.

Feyza Fidan dedi ki...

Canım Mutfak Havlum, olsun sen gelde geç gel, önemli deil canımcım:))
Öpüyorum seni ...

Disalce dedi ki...

feyzacım gördünmü bak...

bilseydim tarifi burdan alırdım....burası dediğim naneli kek yani....görmedim uydurdum kaydırdım...alakalı alakasız ne varsa doldurdum....güzel oldu ama bu daha güzel görünüyor....

tüüh....

Feyza Fidan dedi ki...

Disalimmm kıssss,
Hakkaten senmi uydurdun kekii..HAHAHAHHA..Canım benim yaaa..Ellerine sağlık dur bi gelip bakim kekine...
Çok öptümmmmm..