10 Ocak 2008 Perşembe

MÜCVER



Herkese merhaba...Dün dediğim gibi artık tatlılar ve kekler dışında bu blogunun başka etiketleri de olması lazımm:))) Bunun için hafta sonu yaptığım mücverle kurdaleyi kesmek istiyorum..Arkasıda gelir inşallah.
Mücverin tarifini siz ustalara,baş ahçılara,yemek duayenlerine değil ( siz zaten yapıyorsunuz), yeni evli ama yemek yapmaya yeni başlamış, kocasının kalbine giden yolun midesinden geçtiğini bilen bilinçli gelinlere ve yemek yapmaya meraklı genç kızlarımıza hitaben yazıyorum..Onlarında hayır dualarını almak lazım :))
Gelelim tarife,
MALZEMELER
2 adet kabak
2 yumurta
1 su bardağı ufalanmış beyaz peynir
2 tepeleme çorba kaşığı un
Maydanoz (1 kase)
Dereotu (1 kase)
Yeşil soğan( 4-5 dal)
Kuru nane
Pul biber
Tuz, karabiber
Kızartmak için; sıvıyağ
YAPILIŞI
-Kabakları rendeleyip iyice suyunu süzün.
-Diğer tüm malzemeyi karıştırıp bulamaç haline getirin.
-Karışımdan bir kaşık alıp kızgın yağa dökün, kaşığın sırtıyla hafifçe bastırın. Her iki tarafını kızartıp havlu bir kağıda alıp yağının emilmesini sağlayın. Aynı anda 2 yada 3 mücveri kızartabilirsiniz ancak daha fazla koyunca birbirlerine yapışabilirler, dikkat!
-Tüm karışım bitinceye kadar işlemi tekrar edin..
Afiyet olsun..
VE ŞİMDİ SIRA EBE-SOBE CEVAPLARIMDAAA......
İşte hakkımdaki 7 acı gerçekk :))
Biirr: Çok evhamlıyım çook..İstedim mi bu konuda dünyayı kendime dar edecek yeteneğe sahibim..(gerçi bu aralar daha iyiyim bu hususta:)))) İlaç isimleride itina ile bilinir...
İkiii: Eşimi ve kızımı çook ama çok seviyorum.. Aileme de çook düşkünümmm..İcap ederse itina ile kul-köle olunur..
Üç: Evhamlıyım dedim ama bunun yanında çok ama çok da neşeli ve gürültücüyüm...Espirili insanları severim, espri yaparım, kendi espirilerime de gülerim..
Dörttt: Nasıl sakarım bir bilseniz....Geçtiğim yerler tangur tungur sallanır..Elim değmese ayağımı çarpar bişileri ya devirir ya kırarımm..
Beşş: Yemek yapmayı ve yemeği çok severim..Amma temizliğe de bayılırım..Evim deterjan kokmalı :)) Döküntüsüz olmalıııı..(kızım müsade ederse tabii)
Altı: İnsanları çok severim, çok değer veririm...Bana bir adım atana koşarak giden kocaman bir yürek bendeki..
Ve sonn: Ammaaaa kıskanç insanı hiç sevmem, riyakarlığını hissederim..Direkt konuşmayıp ima edenlere gıcık olurummm..Samimi ol ciğerimi yee hayat felsefelerimden biridir :))))))))
Ve diğer cevaplar:
1-Blog yazmaya ilk defa ne zaman başladım ?
Çook yenii..1 ocakta yazmak istedim ama bilgisayarın azizliğine geldi 31 Aralığa denk düştü ilk yazım.
2-Blog yazılarımın konusunun belli bir çizgide olması için çaba gösteriyor muyum ?Yoksa içimden geldiği gibi mi yazıyorum ?
Sayılır ...Aslında içimden ne gelirse yazmak istiyorum ama birazda olsa tutuyorum kendimi :)))
3- Blog yazmak için gün içinde bazı şeylerden feragat ediyor muyum ?
Hemde nasıl :))) Hem iş hem çocuk olunca bazı şeyler tabiki aksıyor ama şikayet eden yok şimdilik :))
4- Blog yazmak benim için eğlenceli bir uğraşken şimdi artan bekleyiş yüzünden zorunlu bir hal almaya başladı mı ?
Ben daha çok yeniyim :)) belki ilerde bekleyişler artar..
5 - Blog yazmayı ne kadar sürdüreceğim ?
Bilgisayarım bozulana kadar..Sonra yenisini alıp tekrar yazmaya devamm:))))
KİMLER Mİ SOBELENDİ????
Canım gelinim Nilay
Canım arkadaşım Kevser
Ve diğer canım arkadaşım Kevser..
Kızlar elimm sizde:)))

34 yorum:

DENİZSEFASI dedi ki...

ellerine sağlık feyza. olsun burda herkes birbirinden birşeyler öğreniyor.

Gönül dedi ki...

mücverim benim biricik sevdüğüm söyle senden başka kimim var benümm:))) kısss gepçem ellerine sağlıkkkk nasılda yapmışsın ehehehe hadeee sen şimdü ev temüzlücektin kalk çalıştır süpürgeyi eheheheheh

Adsız dedi ki...

ziyaret ve yorum için çok teşekkürler.aramıza hoşgeldin.her zaman beklerim.
mücver nefis olmuş.resimler ve sunumlar şahane.ellerine sağlık canım.

Adsız dedi ki...

Mücver çok güzel görünüyor.Olsa da yesem.Ellerine sağlık.

Delfina ; dedi ki...

feyzacım kabak mücveri süper görünüyor,en son annem yaptığında yemiştim..

senin bu harika ötesi resminle,ben de denemeliyim en kısa zamanda...oğlumu patates mücver diye kandırsam ayıp olur mu acabaa :)

Feyza Fidan dedi ki...

Sevgili Deniz Sefası'cım :))
Benimde sizlerden öğrenecek o kadar çok şeyim varkii..
Sevgiler,

Gönül bacım,
Ara verdim iki satır yazı yazem diee.. Daha bitmedi işler valla..

Öptüm caanım..

Arzumcum,
Bundan sonra daha sık ziyaret etcem seni..Seninde ellerine sağlık..
Sevgiler,

Sevgili Dilek :))
Dide'mini Allah bağışlasın..Çok tatlı :))
Sevgiler,

Delfina'cıımm,
Yeni nesil çocuklar böyle numaraları pek yutmuyo ama sen yinede dene :))))))))) Allah kolaylık versin caanım..
Sevgiler

elifin tarifleri dedi ki...

Kitchenoclock'u sessiz sedasız takip edenlerdendim,sizin de blog dünyasına adım atmanıza çok sevindim,hatta geç bile kaldınız :)) Mücver de enfes görünüyor,elinize sağlık...

Adsız dedi ki...

Harika görünüyorlar ben çok severim mücveri...

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

ellerine sağlık feyza bende çook severim mücveri bide bunun fırında yapılanı varmış geçemgün biyerde okumuştum

uygarimizlahayat dedi ki...

Eeee sıkı bir dönüş yapmışsın canım, tatlılardan tuzlulara tam bir U dönüşü olmuş, ama her zaman ki gibi yine döktürmüşsün...Ellerine sağlık...

Betül İnce dedi ki...

Feyza'cığım,

Mücver çok güzel, yıllardır yapmadığımı farkettim. Ellerine sağlık.
Az da olsa birbirimiz hakkında fikir oluşması güzel.

Sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

Canım Sihirli Feyzam, Nefisss olmuş mücver. Açımm ben yaa açç Bu saatlerde coştum dalgalanıyorum benn :)

Bu sırada pek sevdim verdiğin cevapları.. Bilgisayarın bozulsada korkma biz seni hemen destekleriz :))

öpüyorum şekerim.
sevgiler.

www.misssgibi.com

ebrulitatlar dedi ki...

Feyza bende dün mücver yaptım. Seninkide nefis görünüyor. Ellerine sağlık canım. sevgiler, kolaylıklar...

Adsız dedi ki...

Mücver süper, çok severim, bissürü yerim, sonra da midem hep yanar ama gene de yerim. Bunlar da çok güzel görünüyorlar namıssızlar:)

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Mücverler süper görünüyor ellerinize sağlık.
Sevgiler…

Feyza Fidan dedi ki...

Sevgili Elif'cim çok teşekkürler,
Anca gelinden izin koparabildim :)))
Sevgiler,

Sevgili Yemek Atölyesi,
Güzel yorumun için çok teşekkürler,
Sevgiler,

Sevgili Dilekcim,
Eğer bulursan fırında mücver tarifi banada ilet, daha sağlıklıdır kesinkes..E ama bunun lezzetide bir başka..
Çok teşekkürler,
Sevgiler,

Sevgili Uğur böceği :))
Aranıza katılmaktan çok mutluyum,
Çok teşekkürler,
Sevgiler,

Betül'cüm, gerçekten biraz öyle oldu galiba.İnşallah ilerleyen zamanlardan birbirimizi daha iyi tanıma şansı buluruz:)
Sevgiler,

Miss gibim Zerrin'im,
Bende açımmm sorma..Ammaa niyeti bozdum..Kızıma yaptığım makarnadan yiycem azcık :)))
Öpüyorum seniii..

Sevgili Ebru'cum,
Seninde ellerine sağlık canımcım,
Sevgiler,

Limonlummm, sendedemi reflü, gastrit neyin var bacımm :(((
Ay yaa çok fena bu mide ağrısı..

Öpüyorum..

Sevgili Perihan,
Güzel yorumunuza teşekkürler,
Sevgiler,

MUTFAKTA HOŞ SEDA dedi ki...

Feyza böyle tarifleri bloglarda görmek beni sevindiriyor sık yapmadığım şeyler "içine başka ne koyuyordum yada nasıl yapıyordum" diye düşünüyorum zaman zaman ve en sevdiğim şeylerden biri mücverdir ellerine sağlık

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

çok becerikliyim demeyi unutmuşsun ben hatırlatayım:))))
ellerine sağlık nefis görünüyor canım...

seni tanımak güzel,öptüm

Tijen dedi ki...

Mücveri çok severim Feyza. Tazecik olacak, peynirli olacak, dereotu, taze soğanı bol olacak...

Feyza Fidan dedi ki...

Hoş Sedam,
sen asıl onu bana sor:))) Aklımda hiç bişi kalmıyor. Nerdeyse yağda yumurta için tarif defterine bakıcam.. Sare(kızım) defterimi bazen alıp imha etmek istiyor, eşimde aman kızım yapma sakın, o defter olmazsa aç kalırız diyor:)))))))))
Sevgiler,

Sevgili Zeynepcim teşekkürler,
Utandırdım beni:))
Sevgiler..

Feyza Fidan dedi ki...

Sevgili Tijen,
İmkan olsa şimdi sana ikram etmek isterdim vallahi :))
Kucak dolusu sevgiler,

banu kırmızıgül dedi ki...

canım ellerıne saglık bende cok severım mucverı senın tarıfte cok guzel. sevgılerımle...

EZGi :)) dedi ki...

enfess olmuşşş.ellerinize sağlık
sevgiler

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Feyza'cım,
Kabak mücveri, ıspanak mücveri, pırasa mücveri.... Ama illa da mücver olacak:)) Yemeğindense mücver halini ama fırında olanını severim:))

Ellerine sağlk,enfesss olmuş.

Sevgiler.....

Ateş Mutfakta... dedi ki...

Sobelenmenin şokundan mücverciğine yorum yapamadım canım..Çok severim ben mücveri..Ama bi türlü anneminki gibi olmuyor be güzelim..Ayarını bir türlü tutturamıyorum..iyiki yeni evlileri düşünüpte koydun tarifini..Bak benim gibi yıllanmışlarında işine yarayacak..(Gerçi ben hala kendimi dün evlenmiş gibi hissediyorum)
Ayy çok uzattm galiba..Ellerine,parmakcıklarına sağlık canım..HArika olmuş..Sevgileeer..

Adsız dedi ki...

çok güzel görünüyor
ellerine sağlık
sevgiler
hadi kestik kurdaleyi darısı devamına

Hülya dedi ki...

Bayılırım mücvere ama uzak dururum bir kaç denemem başarısızlıkla sonuçlandı.
Sağolsun kayınvalidem yapar.Hatta taaa Gebze'lerden yollar bana.
Bir kez daha denesemmi diyorum şu senin tarifle...
Ellerine sağlık çok güzel görünüyor.

Dilek Sezgin dedi ki...

Sevgili Feyza ben de seni sobeledim....

Cafe Gusto dedi ki...

Ağzına sağlık kendini çok güzel anlatmışsın..Mücver de pek güzel görünüyor.sevgiler.

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik, kim sevmez ki?

Guzel bir hafta sonu diliyorum ve sevgilerimi gonderiyorum.

Feyza Fidan dedi ki...

Sevgili arkadaşlarım;
Banu,
Ezgi,
Rapunsel,
Kevser,
Yeşim,
Hülya,
Dilek,
Serpil,
Aybike

Hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyor, mutlu, mesut, bol dinlenip bol yemek yiyeceğiniz bir hafta sonu tatili diliyorum..

Kocaman öpücükler :))))

Melek* dedi ki...

bende mücvere bayılırım ellerine sağlık canım

Feyza Fidan dedi ki...

Melek'ciğim çok teşekkürler,
İyi bir hafta sonu diliyorum,
Sevgiler

Ferah Gülşen dedi ki...

Feyza'cığım böylesine basit ama hayat kurtaran tariflere ihtiyaç oluyor gerçekten. Tariflerini çeşitlendirmen de çok hoş olur tabii. Muhakkak daha ne güzellikler çıkacak senden merakla bekliyorum. Sobe cevaplarına da değinirsek ortak bir şeyi belirtmek istedim ben de :) özellikle sakarlık konusunda anlatsam şaşarsınız yaptıklarıma. Mutfak maceralarım tabii ki çoktur ama abuk subuk yerlerde de sakarlıklarım vardır. Mutfak balkon kapısını açıp kafayı uzatıp sonra da kapıyı kafasını içeri çekmeden üzerine kapatmaya çalışan, ertesi gunu bu olayı unutupta neden başımın bu yanı ağrıyor diye söylenen var mıdır? acaba :))). İşte bu bir örnektir. Sevgiler canım öptümmmm.