3 Ocak 2008 Perşembe

ÇİKOLATALI MAHLEPLİ KEK



Yeni bir günden herkese merhaba..Blogumu ziyaret eden etmeyen, yorum bırakan ya da bırakmayan herkese kucak dolusu sevgilerimi ve teşekkürlerimi gönderiyorum. İyi ki sizlerin arasına dahil olmuşum..Hayatıma değişik bir renk ve güzellik geldi desem abartmış olmam :)
Bugün kü tarife gelincee..
Ben içinde çikolata olan herşeye bayılırım..Kek, kurabiye, tatlı ne olursa olsun hiç farketmez..Tam anlamıyla bir çikolata hastasıyım..Gece yarılarında ruh gibi yatağımdan kalkar, uykudan ancak açılan tek gözümle mutfağın yolunu bulur, kızımın çikolata hazinesine dalar, en az bir bulabilirsem iki çikolatayı mideye indiririm :)) Sabah damağımda çikolata tadıyla uyanır, mide ağrısıyla da kıvranırım :))))
Lafı çok uzattım kısaca bugünkü tarifim Çikolatalı Mahlepli bir kek. Tarif yine Sofra dergisinin Ocak ayı sayısından..Orda peynir soslu çikolatalı kek olarak geçiyor ama ben çikolatalı kekimi peynir sosuna teslim etmek istemedim. Favori keklerimin arasına da kendisini kaydettim :))


MALZEMELER
3 yumurta
1 su bard. tozşeker
1,5 çay bard. sıvıyağ
1,5 çay bard. su
2 su bard. un
3 çorba kaşığı kakao
1 tatlı kaşığı mahlep
1 çay kaşığı zencefil
1 çay kaşığı tarçın
1 pkt. kabartma tozu
1 pkt. vanilya
YAPILIŞI
-Yumurta ve tozşekeri iyice çırpın.
-Yağı ve suyu ilave ederek çırpmaya devam edin.
-Sonra un, kakao, mahlep, zencefil, tarçon, kabartma tozu ve vanilyayı birlikte eleyerek sıvı karışıma ekleyip karıştırın.
-Kek karışımınızı yağlayıp unladığınız kalıbınıza dökün.
-Önceden 190 derecede ısıttığınız fırında 35 -40 dakika pişirin.
Ben keki taze süt kaymağı ile servis yaptım, sizler üzerine pudra şekeri eleyip servis yapabilirsiniz.
Afiyet olsun...

23 yorum:

Adsız dedi ki...

hem sunumların hem tariflerin harika daha önce nerdeydin sen
ellerine sağlık
sevgilerr

fidaneli dedi ki...

görumcem yaa bole bak bak nereye kadar:( gebelık boyunca sıze yerlesmeye karar vermıs bulunmaktayım:)) ellerıne sağlık...

Gönül dedi ki...

canımmm ellerine sağlıkkk ..madem çok seviyorsun o halde sana çikolata tadında birgün diliyorum...sevgilerimle

Feyza Fidan dedi ki...

Canım Yeşimcim,çok teşekkürler :))Daha önce gelinim Nilay'ın dizinin dibinde biyerlerde yamaklık yapıyodum :))))) Ay Nilay okuyunca kızacak valla bana..Beni kötü gelin diye lanse ediyosun diyo hep hahahahhh...Şaka bir yana o benim gelinim deil kardeşimdir hep derim..
Yeşimcim seni ve de Nilay'ı çok öpüyorum :)))))))))

Aha burda öteki gelinim, çift canlı Fidoşum var :)) Bacım sana diom ki gel, yan dairem boş amma laf dinlemiyosun ki :))) Özgeyide Sarenin yanına katak yollayak yuvaya ...Kocalarda yan yana bülgüsaraylarını kursunlar oynasunlar doya doya ogeym bugeym felan..Bizde bir yandan yimek yapahh bir yandan yimek yiyek, yimedüğümüz tabakta kalan yimeklerin resmünü çekek..
Offff pardon yaa arkadaşlar.. Kaptırmışım kendimi..Ben bööle deildim hiç :)))

Ve caaanım Gönülcüm, seni okurken kendimi dinniyoo gibi oluyorum..O yüzden seni çok seviyorum arkadan arkaya :)))
Kucak dolusu öpücükler sana..

Betül İnce dedi ki...

Feyza'cığım,

Ben böyle kekli rejime üç ay yatarım. Şahane bir kek, iyiki geldin.
Sorma, çikolata deyince akan sular durur. Ben de öyle gecenin bir saatinde uyanınca doğru çikolata.

Sevgilerimle.

Ateş Mutfakta... dedi ki...

Merhaba Feyzacığım,

Kekin eeenfes gözüküyor burdan canım..Kokusunu alır gibi oldum bi an..Ayrıca yukardaki şivene bayıldım.Valla okuyup okuyup güldüm..Çok yaşa emi..Çok enerjik ve pozitif bir insan olduğunu hissediyorum..iyiki geldin yaa..Sevgilerimi yolluyorum..byee..

Feyza Fidan dedi ki...

Sevgili Betül'cüm
Demekki yanlız değilim, benim gibi gece vakti yarı uyur gezen (bu bahanesi işin :)ve gezerken çikolataya çarpan bir arkadaşım var demekki benim artıkk..
Çok öptüm..

Sevgili Kevser'cim
Vallahide billahide süper kokuyodu kekim :)) Nerden bildün??Enerjik ve pozitifsin dedikleri çok oldu emme ben kendümü yarı delüü olarak adlandırıyom bacım :)))
Çokkk öptüm seni..

EZGi :)) dedi ki...

çok nefis görüüyor hatta enfes yok yok süper.yaa ben bayılırım çukulataya

Ateş Mutfakta... dedi ki...

Sayende benimde adım her an deliye çıkabilir iş yerinde..KAhkahalarımı yan odalardan kesin duymuşlardır..Çok yaşa yaaa..öptüm seni..

Hatice dedi ki...

nefis görünüyor, ellerine sağlık Feyza...
sevgilerimle...

Eya dedi ki...

Feyzacigim..

Öncelikle kocaman sevgiyle merhaba demek istiyorum sana ve hosgeldin. Bakma sana bu kadar coskulu merhaba derken bende yeniyim. Ama iyi ki gelmissin, bundan sonra sevgiyle paylasimlarda bulusmak üzere,bende beklerim.

Zehra

Tijen dedi ki...

Hayırlı uğurlu olsun bu güzel site. Hemencecik eklenecek Mutfakta Zen'in linklerine.

sevimin sayfasi dedi ki...

kekin harika
cikolatali keke bayilirim
ellerine saglik

Feyza Fidan dedi ki...

Sevgili dumanı üstünde tüten, sıcak mı sıcak, içten mi içten,yeni mi yenii dostlarım;
Ezgi,
Kevser,
Hatice,
Zehra,
Tijen,
Sevim....
Bloguma girdiğiniz için ayaklarınıza, bal damlayan sözleriniz için ağzınıza,tüm bunları yapmanızda yardımcı olduğu içüün de parmaklarınıza sağlık:)))
İnanınki şimdiden sizleri çook sevdim ben:)))
Hepinizi çoookk öpüyorum..
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Bu ne sahane bir kek böyleee,ellerine saglik canim.Sunum da harika olmus..Bu keki hemen denemem lazim benim,cikolata krizim gelmek üzere.

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Selam tatlim, gelin'inden dogru geldim buraya, senin de kulaklarini cinlattik, maasallah gelin ve görümce cok hizlisiniz diye.

Ne güzel bir kek hazirlamissin, mahlep acaba böyle tatli bir lezzete ne güzel bir aroma ve tat vermistir, tabii ki zencefili de unutmamali. Ellerine saglik canim benim, yine cok basarili bir lezzet ve resim.

Sana ve ailene simdiden güzel bir hafta sonu tatili diliyorum, selamlarimi gönderiyorum ve öpüyorum canimcim...

Feyza Fidan dedi ki...

Sanem'cim sende çikolatacısın belli:)) Valla mutlak dene, öyle değişik bir tat ortaya çıktıkii..Mahlebi hep kurabiyelerde kullanıyordum ama keke de çok yakıştı..Yaptıktan sonra beğenip beğenmediğini de mutlak bildir bana :))
Çok öpüyorum seni...

Kevserim canummm, bak geç kaldın bugün..Yine neler yaptın tüm gün acep..Koşturup durmuşsundur eminim :))) Sen az hamarat değilsindir...
Sende ailenle güzel bir hafta sonu geçir emii canımın içi inşallah..
Önce Eldayı sonrada seni çookk öptüm tatlı bacım benim :))

ab-ı hayat dedi ki...

Merhaba Feyzacığım,ellerine sağlık kek nefis görünüyor.Denenecekler arasına not edildi.



sevgiler...

Feyza Fidan dedi ki...

Bengisu'cum, çok teşekkür ederim, keki denedikten sonra beğenip beğenmediğini bildirirsen sevinirim ..Ben şimdi merak ederim :)))
Sevgiler

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Merhaba Feyza,
Ellerine sağlık,çikolatalı mahlepli kek,nefis görünüyor.
Pişiyorken mis gibi kokmuştur.
Blog manşette sihirli kepçe yazısını görür görmez sihirli resimlerini ve tarifini görmeye geldim.
Resimler yine çok güzel olmuş.

Feyza Fidan dedi ki...

Canım Muhteremcim,
Çok saol iltifatların için :))) Çok mutlu ettin benii..
Görüşmek üzere,
Sevgiler..

pandora dedi ki...

ve bence bu kekin üzerine herhengi bi kek sosu gerekir.çünkü baharatların tadını biraz yumşatır. tabi bu benim damak tadım. sadece öneriydi...teşekkürler.

pandora dedi ki...

merhaba,

kek tarinizi görünce içindeki baharatlar tam bana göre dedim. ve hemen yaptım. hatta şimdi dumanı üzerinde.... nefiiisss kokuyo..ellerine sağlık. bu arada orjinal tarifinde üzerinde peynirli sos var demiştiniz. ben kekin yanında peyniri çok severim. peynirli sos arıyorum nette ama iyi bi tarif bulamadım. şimdiden teşekküler..