28 Ocak 2008 Pazartesi

FIRINDA MANTARLI TAVUK



Herkese güzel bir hafta diliyorum..Şu meşhur pazartesi sendromunu da atlatabilirsek hafta sonunu getirdik sayılır :))))
Neyse ben bugün hiç uzun uzun konuşmıyimde hemencecik tarife geçeyimm..İşler birikmiş anlayacağınız, bir an önce işleri bitirip arkadaşlarımın bloglarına gitmem, kim ne yapmış, ne yemiş, nereye gitmiş hafta sonu görmem lazım bir acele :)))))




MALZEMELER

2 adet tavuk (göğüs)
2 orta boy soğan
4 diş sarımsak
2 adet sivri biber
1 adet yağlı kırmızı biber (bu biberin gerçek adı ne bilen var mı?)
1 havuç
1 pkt. kültür mantar
1 büyük boy domates
1/2 su bard. konserve mısır (arzuya göre)
1 tepeleme kaşık salça
1/2 çay bardağı (ajda :)) zeytinyağı yada mısırözü yağı
Tuz, karabiber, pulbiber, kekik
1 su bard. rendelenmiş kaşar





YAPILIŞI

-Soğanları jülyen doğrayın. Elinizle biraz ovalayıp bir tencereye alın. Havuçlarıda yine ince ince jülyen olarak doğrayın. Biberleri halka halka doğrayıp havuçlarla birlikte tencereye ekleyin. Yağı ilave edip kavurmaya başlayın.

-Sarımsakları ilave edin. 5 dak. kadar hep birlikte kavurup küp küp doğranmış domatesleri ve küçük doğranmış tavukları ilave edin.

-Tavuk suyunu salıp çekmeye başlayınca yine yıkanıp doğranmış mantarlarla salçayı ekleyin. Ateşi biraz açın (kısık ateşte mantar çok fazla su salıyor).5-10 dak sonra ateşi kısın.

-Tuz ve baharatları ilave edip karıştırın ve tencerenin kapağını kapatın. Arada karıştırın ve havuçlar ve mantarların piştiğine emin olduktan sonra yemeği fırın kabınıza boşaltın.

-Üzerine kaşar serpip kaşarlar eriyinceye kadar fırınlayın.

Not:Arzu ederseniz suyu süzülmüş mısırı yemek pişmeden 1-2 dak. önce ilave edebilirsiniz.

Afiyet olsun.....

31 yorum:

Gönül dedi ki...

canım gepçemmm sihürlü gepçemm hayatımun anlamı gepçemmmm olmazsa olmazım gepçemlmmm yemeğin harika olmuş eyavrım ellerine sağlıkkkkkk yeşil gözlü afroditim benümmmm ...bana ne zaman yapıcan kı bu yemeklerden ahahahaha bak hazır zayıflamaya başlamışken yiyebülürüm kanumca hade öpüyorum senüüü yearvım benimmmm......

sevimin sayfasi dedi ki...

tavuklar cok lezzetli olmus canim
ellerine saglik
NOT:yanii bulusmanizi kiskanmadi degilim ne güzel yaaa bi araya gelmisinis öyle
cok keyifli olduguna inaniyorum keskem bende oralarda olsaydimda size eslik etseydim:-((
öpüyorum baaayy

Adsız dedi ki...

selam..bu tarif ne pişirsem akşama diye düşünürken imdadıma yetişti:)))hazır mantarda varkene evde:))))akşama fırında mantarlı tavuk varrrrrrrrrrrr...eline saglık arkadaşım..tarif için teşekkürler...sevgilerimle...

MUTFAKTA HOŞ SEDA dedi ki...

Feyza çok pratik, çok güzel bir yemek ellerine sağlık canım fırına giren yemekleri çok seviyorum daha lezzetli oluyor sanki ellerine sağlık

Feyza Fidan dedi ki...

Yapcem yapcemm Könülüm, sen hele accuk daa zayufla ,saa aççuk büfe yapcemm hahahhahahahah...
Hadi canummm öptüm senüüü


Sevimcimmm,
Yazın gelirseniz buralara o zaman buluşuruz valla cancağızım...
Çok öptümm..
Çay kutunada bittim bu arada :))))

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Çok lezzetli görünüyor, çokk !

sarımutfak-hande dedi ki...

slm
ellerine sağlık canım harika olmuş.
sanada iyi haftalar
segilerimle

uygarimizlahayat dedi ki...

Yine harika bir sunum ve yine sihirli kepçe :))) Canım harika olmuş, ellerine sağlık, gülme sesleriniz buraya kadar geldi, harika bir gün geçirmişsiniz, sizin adınıza çok sevindim...

EZGi :)) dedi ki...

feyzcım enfess bir yemek olmuş.tam benlik.ellerine saglık canım
sevgiler

Feyza Fidan dedi ki...

Ellerihünerlim:))
Tamam akşama yap ama sabah beğenip beğenmediğini bana süüle tamam mı canımcım..
Öpüyorum çok...

Sedacım al bendede o kadar, ya beşamelli olcek ya kaşarlı..Amma en güzeli ikisi bir arada olan fırın yemekleri :)))
Çok öptüm ..


Burçinim çok teşekkürler:)
Öptüm senii..

Handecim teşekkürler,
Sanada çokk güzel bir hafta diliyorum ekstradan :)))
Öptüm bacım...

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Oldum olası fırın yemeklerini çok severim.Harika bir yemek olmuş.Ellerine sağlık canım...

Feyza Fidan dedi ki...

Böcüğümmm,
Keşke sende olaydın var ya süperdi:)) koca koca kadınların halini bir göreydin, hiç bişeye olmasa bize gülerdin valla:))))
Çok öptümm...

Ezgicim,fıstıkımmm,
Teşekkürler canım benim..Denersen haber et beğenip beğenmediğini :)))
Öptüm seniii..

Pastanı Seç dedi ki...

ellerine sağlık canım pek lezzetli görünüyor,seni tanıdıüğıma sevindim

sevgiler

Adsız dedi ki...

Tavuk çok leziz görünüyor. Bir o kadar da pratik. Ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

Canımın içi,

farkettinizmi bilmem rapunzeliminde, nilayımında, gönülümünde seninde buluşma yazılarınıza yorum yazmadım.

Niye diye sorun bakayım.

Çünkü orta yerimden kıskançlığımdan çatladım...

Yaa bende görüşeyim, sizi tanıtım istiyom. Ne işim var benim Allahın unuttuğu yerde yaaa...

Öpüyom yanaklarından başkada bişi demeden duvar kenarına ağlamaya gidiyom.

www.misssgibi.com

Feyza Fidan dedi ki...

Gönülcüm çok teşekkürler, bende çok seviyorum fırın yemeklerini..Sor ki sen neyi sevmiyosun :))) Napim yemek yemek çok güzel bir olay :))))
Çok öptüm...

Aylin'cim
Bende seni tanıdığıma çok sevindim canımcım:))
Öpüyorum..

Dileğimmm, çok teşekkürler,
Koccaman öptüm senii..

Anaaaaaa, baldan datlu misime bah heleee kihkihkihkihkih...kıss nie gıskandun sankü :))Anaaaa diom bu kadun baa nie ziyarete gelmedi, meğersem gelmiş emme burun kıvırıp getmüş hahahahhahaha..
Ay benim canımın içüü, mis kokulu artizim :)))
Sen gel bi İstanbul'a bak biz seninle ne güzel vakit geçürcez bee :)))))
Canım benim, çok ama çokk öptüm seni...

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

CANIMMM
ellerine sağlık canım nefis görünüyor

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Kepçem, Canım Kepçe'm,

Bayılırım mantarlı tavuğa cidden:)) Hele böyle güzeli yenmez mi:))Dediğin gibi yanına nevaleyi de aldın mı tamamdır canım:)))

Ellerine sağlık,

Kocaman öptüm seniiiiii......

Sevgiler.....

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

canımcım ellerine kollarına sağlık,hakikaten yemekte foto da süper:)))
öpüyorum

Adsız dedi ki...

Ne güzel birgörüntü o öyle.Harika,enfes olmuş.Ellerine sağlık.Hatta ellerin dert görmesin sevgicikler öpücükler

Mutfaknotlari dedi ki...

eline sağlık harika görünüyor

Mutfaknotlari dedi ki...

ay ayyyyyyyy şunlarda ne baharatlıkmı çok şirinlerrrrrrrrr

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

Ellerine sağlık nefis bir tavuk yemeği bu.bende deneyeceğim.

Melek* dedi ki...

ne güzel olmuş bir dilim yedim ellerine sağlık

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Feyzosum,
tatlisiyla tuzlusuyla her alanda cok basarili olan bacummm, görüntü nefis, lezzet fiskirmis, hemen söyle bir ekrandan dogru bir uzanip alasi geliyor insanin, o denli yani ve tabii ki ellerine saglik tatlim.

Fazla söze ne hacet, sen bu islerin ustasisin canimcim, laf olsun diye söylemiyorum bilirsin beni!

Bende cok öptüm ve güzel bir hafta diliyorum güzel kizinla birlikte..

Baharcicegi dedi ki...

Firnlanmis sebze olsun et türü olsun nefis oluyor,yemekte enfes görünüyor,resim cekimi harika eline saglik canim

DANIEL EFE'nin annesi Nagehan dedi ki...

baharatliklarinin ustune yok. Ne sirinler.inekle fil. vurmuslar yuklerini sirtlarina , hindistandan bu tarafa baharat tasimislar :)

Feyza Fidan dedi ki...

Dilekciiim, canım çok teşekkürler,
Öpüyorum seni...

Güzel prensesim Rapunselim,
Kıss söz bundan yapıcam karşılıklı yiyecezz seninle :)))))(annadın sen onuu)
Öpüyorum gülen yanaklarındaaaaan..



Zeynebim canım, çok teşekkürler cancağızım,
Öptüüüm seni..

Pamuk Ayşem çok teşekkürler..Seninde kurabiyeler süper olmuş valla..Seninde ellerin dert görmesin :))
Çok öptüm..

Feyza Fidan dedi ki...

Melisacımm,
Ay bende bayılmıştım bu maharatlıkları alırken :))) Dedim arkadaşlarımda görsün oncağızları :))))
Çok öptüm seni..

Semracım,
inşallah sende beğenirsin bu yemeği cancağızım..
Çok öptüm...

Melekcimm çok teşekkürler, afiyet şeker olsun canımcımm..
Öpüyorum..

Kısss Kevserim güzel bacımm..
Senin gözlerin güzel bakıyor herşeye yüreğin güzel olduğu için bidenemmm benimmm..
Çok öpüyorum seni, Eldamı, Yasinmi, ve en küççük Çağanımı :)))

Baharçiçeğim benim,
Çok teşekkürler..
Kocaman öptüm seniii..

Daniel Efemin anası :)))
Sorma uzun yol yaptılar ama değmiş..Bayılıyorum onlara :))
Çok öptüm seni...

dostkokusu dedi ki...

çok severek yaptığım yemeklerdendir mantarlı tavuk:)Ben bazen fırın poşetlerinde yapıyorum kremalı:)Ellerinize sağlık çok güzel görünüyo.Linklerinizde yer almak isteriz.sevgilerle...

Feyza Fidan dedi ki...

Sevgili Firuze&Saniye, çok teşekkürler..Mutlaka kremalısıda enfestir.. Severek sizide takip listeme alıyorum..
Sevgiler...