16 Ocak 2008 Çarşamba

MUZLU KEDİDİLLİ PASTA





Artıkkkk sizlerin de bildiği gibi bizim aile tatlıyı çok seviyor :)) İçinden; bu kadın evinde hiç yemek yapmaz mı, sadece tatlıyla mı büyütüyor yavrusunu diyenler olabilir..Tabiiki Yemekte yapıyorum ama akşam saatlerinde yemek yediğimiz için resim çekmeye fırsat olmuyor :)) Ayrıca tatlılar ve pastalar yemeklere nazaran daha fotojenik :)))

Neyse uzatmıyim ben, kızımın çok sevdiği, devamlı buzdolabını açıp parmağını boydan boya kremasına banıp yediği bu tarifi ben de çok beğendim..Hem çok hafif bir tatlı hem de yapımı çok pratik...Mutlaka denemenizi tavsiye ediyorum..






MALZEMELER

5 adet muz
10 adet kedidili bisküvi
1 su bardağı tozşeker
1 su bardağı su
2 çorba kaşığı nescafe

Muhallebisi için:

6 su bardağı süt
3-4 çorba kaşığı tozşeker
3 çorba kaşığı un
3 çorba kaşığı buğday nişastası
2 çorba kaşığı vanilya



Üzeri için:

1 paket toz krem şanti
1 su bardağı soğuk süt

YAPILIŞI

-Tozşekeri bir tencereye alıp eritin. Şeker eriyince suyu ekleyin. Koyulaşan şeker tekrar sıvılaşana kadar pişirin.
-Diğer tarafta neskafeyi 1,5 bardak ılık suda eritip şekere ekleyin , karıştırıp ocaktan alın.
-Süt, tozşeker, un ve nişastayı bir tencerede iyice karıştırıp ocağın altını açın ve kısık ateşte muhallebi kıvamına gelinceye dek sürekli karıştırarak pişirin. Ocağın altını kapatıp vanilyayı eklein ve tekrar karıştırın.
-40x40 ebatında kare kalıbı suyla ıslatın. Muhallebinin yarısını kalıba boşaltın.
-Kedidili bisküvileri kahveli karışıma batırıp muhallebinin üzerine dizin.
-Soyulmuş bütün muzları veya kalın halkalar halinde doğranmış muzları bisküvilerin üzerine yerleştirin.
-Kalan muhallebiyi muzların üzerine dökün.
-Buzdolabında 2 saat kadar bekletin.
-Krem şantiyi sütle mikserin yüksek devriyle çırpın. Pastanın üzerini kremşanti ile kaplayıp spatula yardımıyla düzeltin.
-Çilek, frambuaz yada ahududu taneleriyle süsleyip servis yapın..

Afiyet olsun….

47 yorum:

Adsız dedi ki...

aaa olmazki böyle hep güzel hep güzel, ne yapacağız sürekli özenip, yiyip kilo mu alalım yani:))

Betül İnce dedi ki...

Feyza'cığım,

Çok güzel olmuş, ellerine sağlık. Bizim evde de tatlı çok sevilir, ama bu ara biraz durdurduk. Bu yüzden senin sayfana gelince hoşuma gidiyor.

Sevgilerimle.

Delfina ; dedi ki...

Feyzacım,ben de kızına arkadaş olayım,senin dolabının yanında yatıp kalkayım,bir de resim çekerken dibinde durayım,öğreneyim senden çok şey...

sevgiler,

NiNo dedi ki...

ayy muthis gorunuyor ellerine salgik cnaim

Adsız dedi ki...

Hayatım, bu nefis olmuş yahu..

Kesinlikle fotojenik :))

Evdeki kedi dillerini değerlendireceğim en kısa zamanda.

Ellerine sağlık.

sevgiler...

www.misssgibi.com

EZGi :)) dedi ki...

feyzacım muhtesem görünüyor.çok şık olmuş canım.hemddeeee nefiiiissssssss

Nilay Cinisli dedi ki...

Yavrı Ceylanım,
Ellerine sağlık pekkkk de güzeldii :)hımmmmmm
Hem fotojenik hem de hüzünlü :))))))Anladın sen onu :))))))
Öptüm güzel nanaklarından güccük görümce

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım,
Bu ne güzellik ya Rabbim,foto ve tatlı yemek kitabından fırlamış gibi duruyor,ellerine sağlık.
Herhalde senin evde her daim taze nane ve ahududu bulmak mümkün,tatlılarla muhteşem uyumlu oluyorlar.

DENİZSEFASI dedi ki...

mm süper, ellerine sağlık kıss.

süprüzümü merak etmişsin, ipucu vereyim
1-süper bir yemek
2-adanaya ait
3-daha önce annemin harika yaptığı söylemiştim, dün yaptı da hemen resimledim

yarın beklerim

sevgiler...
sema

sarımutfak-hande dedi ki...

görüntü süper eminim tadıda öyledir ellerine sağlık en kısa zamanda deneyeceğim evde kedi dilim var
sevgiylekal canımcım

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Feyza'cım canım,
Kızına ortak olsam çok kızar mı acaba bana:)Ama Rapunsel'e birşey demez di mi?

Ellerine sağlık,

Sevgiler.......

Hülya dedi ki...

Feyza'cığım,
Çok güzel görünüyor.
Kedidilli ve sütlü tatları severim.
İlk fırsatta denenecekler listesine ekliyorum.

ab-ı hayat dedi ki...

Şık....nefis....harika...lezzetli...fotojenik...ye beni diyor:)))
Ben de hemen bir dilim alıp kaçıyorummmm:)))



sevgiler.....

ab-ı hayat dedi ki...

Şık....nefis....harika...lezzetli
...fotojenik...
ye beni diyor:)))


Ben de hemen bir dilim alıp kaçıyorummmm:)))



sevgiler.....

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Feyzoooosssss,
bu bana yapilir mi? Bende tam bir muz ve kahveli aromali tatlilari sever olarak tabii ki cildirdim bu güzelligi görünce, ellerine saglik hayatim.

Yine bizleri canevimizden vurmayi basardin böylelikle, kutlarim seni!!!

Selamlar canim ve cok öpüyorum..

Betül dedi ki...

Feyza'cığım
Canım duygularıma tercüman olmuşsun, ben de bloğumda hep pasta, tatlı vs. yayınlıyorum, bir yandan da düşünüyorum " bu hatun hiç yemek yapmaz mı" derler mi ? diye:)

Canım ellerine sağlık, çok şık görünüyor, tadı da eminim nefistir, sevgiler.....

Feyza Fidan dedi ki...

Limonlum,
Yapıcaz bunlardan azcık yiycez, geri kalanı kocalara çocuklara:))))
Biz formumuzu koruyacazz :)))))
Öptüm,

Betül'cüm evdeki kantara :))))) göre benim ve eşiminde dur demesi lazım tatlı olayına ama duramıyozzz bir türlü...Kızda armut dibine düşer misaliii hihihhihh..Tatlıyı çok seviyor..
Çok öptüm..

Delfina'mmmm,
Gel canım benim geeell:)))))
Başımın üstünde yerin var canım benim :)))
Çok öpüyorum..

Nino'cum, çok teşekkürler :)))
Öpüyorum..

Zerrinim Misim,
Çok teşekkürler, inşallah beğenirsin tadını..
Çokk öptüm..

Ezgicim, çook öpüyorum seni hamarat arkadaşım benimmm..

Gelinim :))))
Hüzün güzele yakışır, güzele ne olsa yakışır...HAHAHAHHAHAHAHHH

Öptüm seni...


Canım Muhteremcim, çok teşekkürler...Taze nane genelde oluyor evde ama diğer kullandığım malzemeler deepfreezeden :)))))))))) Çok çözülmeden resim çekiyorum yoksa sulanıp bozuyolar tatlının üstünü :)))

Çok öptüm...

Denizim bacıımmm, yarın zebah ezanıyla sendeyim :))) hahahahhahahahha..
Çok öptüm..


Handecim inşallah beğenirsinde mahçup olmam :)))))

Çok öpüyorum..


Didem'cim benim, gel valla birlikte yersiniz tatlıdan, eğer prenses elbisenide giyersen o seni seyreder alık alık sen onun tatlısını da yersin .hahahahhahahahh..Gözümün önünde canlandı o sahne:)))))))))))))))))

Çok öpüyorum, Görüşürüz akşama :)

Hülya'cım,
İnşallah sende beğenirsin deneyince..Valla çok utanırım beğenmezseniz:((

Çok öptüm..

Feyza Fidan dedi ki...

Bengisu'mmm kaçma dur yanında çayda vercektiiimmmm..Canım benim afiyet olsun..
Çok öptüm..

Kevserim güzel bacımmmmmmm,
Sen buraya gel diyorum ben sana daha neler yapıcam hem valla hem billa:):)))))))))
Çok öptüm seni...

Betülcümmm,
Bizde blogların ismini değiştiririzz zorda kalırsak :)))
Tatlı rüyalar, çikolatalı tadlar vs... Anaaaa güzel fikir valla :)))))))))))))))))
Çok öptüm...

Adsız dedi ki...

Arkadaşım, bu ne hoş bir görüntü. Ellerine sağlık. Pastan müthiş görünüyor.Gerçekten çok fotojenik...

Yaren dedi ki...

Bende isterim bundaaannn,canim cok süper görünüyor,ellerine saglik.Keske yanimda olsaydi :)))

Saliha dedi ki...

bu yorgunlugumun uzerıne oyle bır gıderkı anlatamam feyza yollsan bana azıcık:(((

Beyza dedi ki...

Feyza´cim,
fotograf süper görünüyor. Valla yasimdan utanmasam ben de söyle bir parmak olayina girismek isterdim :) ama iyisi mi ben bir catal almakla yetineyim :)))
Ellerine saglik...
Sevgiler

Gönül dedi ki...

feyzaa gepçesüüüüüü şimdüüü pastan harika olmuş ama ben çektiğin resimlere bayıldım nerden aklına geldi küp şekeri ölee yerleştirmek zeka küpüm benüm..ellerine sağlık...öpüyorum senü...yeavrım benimmmmmm

Ilker Erdem dedi ki...

Sevgili Feyzacigim cok degisik bir tatli olmus. Cok da guzel bir goruntusu var ellerine saglik.

meleginmarifetleri dedi ki...

feyzacım pasta harika görünüyor valla sen fotoğrafçı olmuşsun bacııım ne bu fotolar böyle sanki sütüdyoda çekilmiş gibi ellerine sağlık öptüm bay

Feyza Fidan dedi ki...

Dilekcim çok teşekkürler, iltifat telakki ediyorum :)))))
Dide'yi ve seni çok öptüm...

Yarenim yaa, yakın olsak getirirdim accık sana canımcım..
Öptüm seni....


Saliham, yolla bir tabak karnıyarıkla pilavından bende kargoya verim iki dilim :))))
Öptüm seniiii..

Feyza Fidan dedi ki...

Canavarım Betülüm yaşının nesi varmış ki...Bak baa hiç yaşımın kadınımıyım kihkihkikkikii..Daldır parmağını kremaya cancığızım, yabancı yok aramızda :))))
Çok öptüm...

Breee Könülüm, dolma kalemimm,
Sen daa beni tanımamışsın...Ben o şekerlere havada 40 takla atturup resmini çekerim valla hahahhhahhahahahhaha..Ay yine kendime çok güldüm yahu...
Hadi canım iyi geceler, öptüm....

Feyza Fidan dedi ki...

İlkercim, fırsat bulduğunda bu pastayı denemeni isterim..Tadıda çok farklı oldu..Muz,karamel, kahve ...Ne istersen o var tadında :)))
Çok öpüyorum..

Melekcüümmm,
Salonun balkon camının önündeki stüdyoomda çekiyorum bu resimlerüü :))) Home stüdyooo yaniii :))))))Ama nasıl zor oluyoo..Mutfaktan taşı yimekleri,Sareyi bertaraf et tatlılara dalmasın...50 kere dönüp tatlının etrafında resim çek diğer yandan :)))))) Ama çok seviyorum resim çekmesini güzel bacımm :)))
Çokk öptüm yanacıklarından...

Unknown dedi ki...

merhabalar canim senin blogda harika tarifler resimler hepside mukemmel otesi ellerine saglik bundan boyle mudavimlerinden olacagim kucak dolusu sevgilerimi biraktim.

Disalce dedi ki...

feyzacığım haklısın...akşam yemek yiycez diye gözümüz dönüyo..birde fotoğraf çekmeye kalksak dimi..aile beni kovalar...hihi..

ellerine sağlık..kim parmakla delik deşik etmezki bunu...

Ateş Mutfakta... dedi ki...

Ellerinize sağlık kepçe hanımcımmm..Senin bu kepçe gerçekten sihirliymiş gariii..Öperim..

uygarimizlahayat dedi ki...

Feyzacımmmmm ama sen bizi tahrik ediyorsun, harika olmuş yaa sanki tatlı gibi değil, tablo gibi, eee kızın ağzının tadını biliyor tabi...Ellerine sağlık canım...

Eya dedi ki...

Feyzacığım...

Ellerine sağlık,çok leziz görünüyor.

Zehra

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Ellerine sağlık süper görüntü,tadını hayal bile edemiyorum.senin kız çok şanslı böyle becerikli annesi var

sevimin sayfasi dedi ki...

herzamanki gibi harika
ellerine saglik

Feyza Fidan dedi ki...

Canım Özgül'üm,
Çok memnun oldum sözlerine ..Herzaman beklerim..Blogum ve kucağım sana sonuna kadar açıkkkk...
Öpüyorum...

Disalim benim nasıl halden anlamışsın kihkihhiii...Yok be kimse kovalamaz bacım, ütü,çamaşır,bulaşık,temizlik,çocuk,yemekk kim kotarcek bu işleri biz dururken...
Öpüyorumm..

Kısss Kevser nirelerdesin yıvrım sen...Yoksun ortalıkta canım, olmuyor ben gelüncü sitene yoklama al, bak ben seni yok yazdım bir iki gündür...Veline yazı yollatma huhahuhahhahhah..
Öptümmm.

Uğur Böcükümm benimm,
Tahrik yok valla, istemeden olduu :)))))
Çok öptüm caaanım..

Zehracımmmm çok öpüyorum seni...Görüşmek üzere canımcımmm...

Feyza Fidan dedi ki...

Dilekcimm hoşgedin canımcımm..
Dur şu yazıyı yazimde sana gelem accık :)))
Öpüyorumm...

Sevimimmm teşekkürler,
Çok öpüyorum...

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

Evdeki kedidili bisvüvileri ne yapsam diye düşünüyordumçbu tarif tam benlik.ellerine sağlık cnm.

Feyza Fidan dedi ki...

Semracım,
İnşallah beğenirsin arkadaşım, haber ver neticeyi,
Çok öpüyorum..

Mutfak Havlusu dedi ki...

şıklığıyla birlikte yesinler seni emi:)
ne hoş birşey olmuş bu böyle gerçek değilde resimlenmiş birşey:)
ellerine sağlık harika görünüyor.

Feyza Fidan dedi ki...

Canım mutfak havlum çok teşekkürler,
sevgiler,

Adsız dedi ki...

canımmmmm Feyza ablacım ellerine sağlık çok güzel görünüyor.Ellerine sağlık.Sare'mi de öp benim için.Artık geldiğimizde yaparsın tadına da bakmış oluruz.Öptüm hepinizi. :)))
Teyüş

Feyza Fidan dedi ki...

Teyyüşümmm,
Şimdi Denizin resimlerine bakıyodum, bu kadar olur valla :))))Maşallahhhhhhh kuzuma yahuu...Kime benzemiş bu fıstuukkkk...
Sen gel canım ben sana daha nilerrr yapcem :)))))))))))))
Öpüyorum hepinizi

Yunkabu dedi ki...

Iste bu benim favori tatlilarimdan. bir kere muhallebi var kedidili var ve muz var. Hafif ve eminim lezzetlidir.En yakin zamanda yapmam lazim. ama kilo??? of
Ellerine saglik canim.

Feyza Fidan dedi ki...

Fulya'cımmm
Arada bir boşverecen kiloyuu.. Yoksa bu hayat geçermi ayolll :))))
Çok öptüm...

emel dedi ki...

selam..şeker eridikten sonra suyu koyun demişsiniz. su olmadan mı eriyecek şeker?

Feyza Fidan dedi ki...

Emel Hanım, şekeri su koymadan eriteceksiniz.Şeker eriyip rengi koyulaşınca suyu ilave edeceksiniz.
Sevgiler...