7 Şubat 2008 Perşembe

MİLFÖY PİZZASI


Bugün sizlere kuzum Sare'mle birlikte mutfağa girip sadece kendimiz için yaptığımız ve ismini de kendimizin koyduğu pratik bir pizza tarifi vereceğim. Tarif vereceğim derken öyle satır satır uzayan bir listesi yok.. Hepimizin ani misafir baskınları için dondurucularımızda bulunan milföy hamuru ve kahvaltılıklarımızın içinde arta kalmış ne varsa malzemelerimiz bundan ibaret..


MALZEMELER


-Miföy hamuru (dilediğiniz kadar)
-Sucuk
-Sosis
-Domates
-Yeşil biber
-Rendelenmiş kaşar
-Kekik
-Pulbiber
-Susam
-1 yumurta (akı ve sarısı ayrılacak)


YAPILIŞI


-İstediğiniz adette milföyü çözdürdükten sonra en az iki tanesini ayırıp diğerlerini bütün olarak fırın tepsinize dizin.
-Ayırmış olduğunuz 2 milföyü eşit aralıklarla yaklaşık 1 cm. genişliğinde kesin.
-Tepsiye dizdiğiniz milföylerin kenarlarına kesmiş olduğunuz milföy dilimlerini yumurta akı sürerek yapıştırın. Burada önemli olan bir dilimin ucu diğerinin altında kalacak şekilde yapıştırılması ve diğer ucununda öbür dilimin üstünde olması ..
-Ortadaki havuza istediğiniz malzemeyi küçük küçük doğrayıp koyun. Üzerine ince dilimlenmiş domatesi ve yine ince kıyılmış yeşil biberi ekleyin.En üste rende kaşar koyup kekik ve pul biberi serpin. Milföyün kenarlarına yumurta sarısı sürüp susam serpin.
-180 C de önceden ısıttığınız fırında milföyler kızarana kadar pişirin.

Afiyet olsun..







Bunlarda kızımın artan milföyleri kendi elleriyle tepsiye yerleştirdikten sonra, yumurtasını sürüp, susamını serptiği ve pişmesini sabırsızlıkla bekleyip piştikten sonra yüzüne bakmadığı susamlı milföy çubukları..

47 yorum:

DANIEL EFE'nin annesi Nagehan dedi ki...

Susamli cubuklar senin pizzandan guzel olmus :)

lezzetlilerim dedi ki...

Feyzacığım süper olmuşlar. Yaına misafirm var bakalım belkide çeşitlerden biride bu olabilir. sevgiler

DENİZSEFASI dedi ki...

feyzam, yine döktürmüşün yav, hem yaratıcı, hem pratik tuttum ben bunu.
Bu çocuklar hep mi böyle ayrangönüllü, benimki de hamur diye tutturur, derdi karıştırmak, suyla oynamak, un hamur olunca tamam oyunum bitti der. canları sağolsun.
öpüyorum ikinizi de.

Ayşegül dedi ki...

canım ana-kız ne güzel bir pizza yapmışsınız öle :))

şimdi çayımın yanına ne yakışırdı :))
öpüyorum sizi..

Gönül dedi ki...

oooooooooooo bebişimmmm sabah sabah bi bakım dedim yapmışsın yapacağını hangi ara derede yaptında koydun maşallah...sarede annesinin yolunda ilerliyor yerim ben onu....ellerine sağlık ajkumun son baharı:))))öğlen simit ayran yedinde ikindiye bunnarımı yedin ahahahahah...ctesi ne yicen kimbilir:)))) hade öpüyorum.....hade uyanda gel yanımaaa ösledüm senüüüü

Hatice dedi ki...

ellerine sağlık Feyza, nefis görünüyorlar, hem de pratik..
çocuklar öyle, bazen benim oğlumda hevesle yapar yapar, sonra da yemez, ben de yiyecek diye ne sevinirim ama sevincim kısa sürer, neyse sağlıklı olsunlar da...
aşağıdaki kakaolu keke de değinmeden geçmeyeceğim:)
harika görünüyor, resimler zaten herşeyi anlatıyor, fazla söze ne hacet:) mutlaka denemek isterim, çay fincanlarının boyutu önemli mi? standart su bardaklarında karşılığı nedir, bilgilendirirsen sevinirim...
sevgiler...

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Feyzacım
ikinizin de ellerine sağlık.valla İnci sare senide geçer:)AFİYET BAL ŞEKKER OLSUN

Yemekbahane dedi ki...

Çok lezzetli gözüküyorlar, eline sağlık

sevgiler müge

Adsız dedi ki...

Hem sizin, hemde kıznızın ellerine sağlık.O minik ellerden çıkanlar ne kadar da lezzetli olur. Sevgiler...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

hihihihihi piştikten sonra yüzüne bile bakmamış demek:) Ben yerim kaldıysa çok sevimli görünüyorlar:)
ellerinize sağlık ana kız:)

made in funda dedi ki...

bloğunuza ilk kez geldim ve bayıldım.yemekler resimler süper..ismi de çok yakışmış..bana da beklerim..

Aynur dedi ki...

ben bu bloga ilk kezmi geliyorum acaba sanki öle geldi bana :) niye gec kalmisim acaba :)

eline saglik

hem pratik hem leziz

sevgiler

www.aynurdantarifler.blogspot.com

EZGi :)) dedi ki...

feyzamm bende yapıyorum bunlra benzer pizzcıklar.çok nefis görünüyor canım.ellerine saglık
koskocaman sevgiler

keskinli dedi ki...

selam canim öncelikle güzel yorumlarin icin cok tesekkürler iyiki tanimisim seni
pizza olsunda nasil olursa olsun benim icin ellerine saglik enfes olmus sevgiler ellerinize saglik

Evcilik Lezzetler dedi ki...

:)) Demek yüzüne bakmadı ha, bizim çocuklar da bir alem :))
Kakolu kek güzel, frambuaz soslu tavukgöğsü güzel,çikolu muzlu krep güzel,pizzacık güzel, fotoğraf güpgüzel sen güzel....

DÜDÜKLÜ TENCERE dedi ki...

Ablacığım, Milföy Pizza'nızı yine konuşturdunuz, ellerinize sağlık. Anladım, benim problemim makinadan değil. Mutfak ışık almıyor, çekimi hep flaşla yapıyorum. Apartmanın yönünümü değiştirsem acaba? Saygılar.

Unknown dedi ki...

Milföyle o kadar farklı lezzetler yakalamak mümkünki buda onlardan bir olmuş...

NiNo dedi ki...

nefis olmus ellerine saglik canim hafiz arkadasim hhehehehe

Yaren dedi ki...

Cok nefis görünüyor,eyyapmisin seni tebrik eddiyom,saygilar sunuyyom.Afiyet seker bal olsun,lop lop et olsun,pit pit yag olsunnnnn:))))))sevgilerimle kalll ve bulusmada iyi eglenceler diliyorumm sizlere,benim yerimede eglenin olurmu yavru kuslar.

Adsız dedi ki...

feyzacim harika gorunuyorlar
hem pratik hem lezzetli
afiyet olsun canim

www.yenitadlar.blogcu.com

uygarimizlahayat dedi ki...

Feyzacığım yine harika yapmışsın valla, görüntü muhteşem, küçük cadının da senin de ellerine sağlık canımcım...Böcüküme yapayım bende haftasonu :)))

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

yüzüne bile bakmadığı he:)ben bu filmi daha önce seyretmiştim:)hemde bizim evde...
canım bu pizzaların fotoları arşivimde bekleyip duruyor..şu milföy hem tatlısı hem tuzlusu harika oluyor.her şekle giriyor..pizzalar, susamlı çubuklar nefis olmuşlar cnm ellerine sağlık..
sevgilerimle.

cekirdeksizuzum dedi ki...

bayıldım bu tarife çok da pratik ellerine sağlık

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

ana kız neler neler yapmış böyleeee:))))
ikinizde eline sağlık canım,nefis görünüyor...

öpüyorum en kocamanından:)

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

ay en önemli şeyi yazmamışım...
bende çok seviyorum seniiiii:)))))duygular karşılıklı yani:))))

öptüm sulu sulu

Feyza Fidan dedi ki...

Sevgili Arkadaşlarım :))
Bu gün nedense korkunç bir yoğunluk var bende..Ara ara yorumları onaylayıp hemen çıkmak zorunda kaldım..Bu nedenle çok istememe rağmen ve benim için en keyifli anlar olan tek tek her yoruma cevap verme zevkimi ertelemek zorunda kaldım :(((
Hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum..Gerçekten ve tüm samimiyetimle söylüyorum ki yorumlarınız içindeki noktaya virgüle kadar benim için çok önemli..Hepinizi iyiki tanımışım...

Daniel Efe'min anası,
Azizecim,
Denizsefam,
Ayşegülüm,
Gönülüm,
Haticem,
Dileğim
Mügem,
Mihribanım,
Lulululuuu prensesim,
Defneyle Birliktecim,
Aynurcum,
Ezgim fıstıkımm,
Ayşecim,
Burcuuuum,
Klasik Tatcım,
Zerrinim,
Ninooooom,
Yaren Bacımm,
Nurcanım,
Uğur böceeeeim,
Özlemim kuzum,
Çekirdeksizim,
Zeyneeeeebümmm,


HEPİNİZİ ÇOOOKK SEVİYORUM...

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Canım Kepçeeemmm,

Ben daha keki yere göğe sığdıramamışken, sen bir de Sare'mle, milföyler falan hazırlamışsın:) Ne diyeyim kuzum sana, ama aklım hala şu kekte ona göre:)Menüye ekleyiver hayatcım, bundan da isterimmmmm....
Sare'min milföy çubukları yapan parmacıklarını, seninde nanacıklarını öperimmm....

Kocaman Sevgilerrrrrr......

Adsız dedi ki...

Canımmm sihirli kepçem yine harikalar yaratmışsın.Ben aldım bir tane,ellerine sağlıkkk.Öpücükler

Adsız dedi ki...

he heyt be:)))
Hamarat becerikli anaların becerikli kızları böyle olur işte...Çok şirin olmuş bu çubuklar(laf aramızda markete gidip hep aldığım susamlı çubukların kopyası sanki) size kendimi nasıl davet ettirsem bilmiyorumki?
canımcım ellerine sağlık pizza çoook pratik ama oğluşumu yarım tepsi olmadan kandıramam...!
Ellerine sağlık öpüyorum çoook sevgiler:)

Ilker Erdem dedi ki...

Selam canim biliyorsun senin her yaptigini cok begeniyorum. Iyiki tanisdik iyiki varsin. Senin ve minik ascinin ellerine saglik. Sevgiler

NİRVANA dedi ki...

canım ellerine sağlık hele cubuklara bayıldım...ben yerim onları...pizzayı yiyemeyecegım peynirden dolayı onları yiyeyim bari....bu arada mim cevaplarım cok yakında gelecek kusura bakma biraz gec kaldım:)

NiNo dedi ki...

ay tabiiki o hafiz sensin :) hahahahha baska kim olacak :) ya ben olurum sene ne tatlisin ya ins gelince tanisiriz canimmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Betül İnce dedi ki...

Bayılırım ben bu ana-kız pizzasına va tabii çubuklara. İkinizin de ellerinize sağlık.

Sevgilerimle.

Eya dedi ki...

Feyzacığım bunu bende zor zamanlarda pratiklik açısından severek yaparım yalnız bakıyorum arkandan küçük hanım koştura koştura geliyor...maharetli biri yetişiyor...harika,ikinizin de ellerine sağlık.


sevgiler
zehra

meleginmarifetleri dedi ki...

Feyzacım harika olmuştur bence ellerinize sağlık öptüm bay

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Hamarat anasi ve kizina:
Bak bugün gec kaldim sana yazmaya ama yine de sabahin köründe oturdum tuslarin basina ve bu güzel annne-kiz dayanismasina birseyler yazmak istedim. Öncelikle tabii ki ikinizin de ellerine saglik canimcim, pizzalar cok pratik ve enfes olmuslar.

Sare'cim cubuklari yemediyse bile bari pizzadan almistir, sizlere afiyetler olsun hayatim.

Simdiden sana ve ailene güzel bir hafta sonu diliyorum..öptüm canikom..

Melek* dedi ki...

milföyler çok şık durmuş ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

Ne pratik ne güzel bir pizza bu. Minik Sare'nin de senin de ellerine sağlık.Kuzucuğu öptüm gözlerinden.

Adsız dedi ki...

Feyzacığım merhaba canım.miflöy harika olmuş ellerinize sağlık ikinizinde..eeee şanslı hatunsun:)))bir kızın var:))
canım ya buluşmanın tarihini ve saatini yazmamışsınız maile.ne zaman olacak büyük gün.bildirirsen çok sevinirim.sevgilerimle..
asotu.blogcu.com

DENİZSEFASI dedi ki...

canım, ben de seni seviyom
tabi tabi yap tavsiye ederim.

Cafe Gusto dedi ki...

Feyzacığım sanırım Tijen'in yazısından sonra müziğini kaldırdın.Aslında bloglarda müzik sevmeyen biri olarak senin blog müziğine bayılıyordum.Hatta kim söylüyor diye soracaktım bugüne kısmetmiş.
Ayrıca Sare'yle yaptıklarınıza bayıldım.Ellerinize sağlık..sevgiler...

Feyza Fidan dedi ki...

Rapummm, gepçen kurban olsun saa hahahahahahahhahaah...He valla ana kıs pis boğazlıyuk accuk galiba :)))
En sevdiğimiz yer mutfak ikimizinde..Bazen bir bakıyorum ki ikimizde ayrı dolabın kapağını açmışız aynı anda bakınıyoruz yiyecek ne var diye hahahahahahah...
Bizde seni koccceeeeman öptük :))))

Pamuk Ayşemmmm,al valla, hepiciğini yeee...
Çok öptüm seni...

Belginim benimmm,
Ne zaman istersen kap oğluşunu gel vallahii..Davet bekleme sakın :))))
Öpüyorum ikinizide...

Canım İlkercim,
İyikide sende varsın arkadaşım benim :))))) Minik aşçı ve ben çok öpüyoruz seni :))

Aaaaaa doktoruma bakın ne dimek şindü peynir yiyemiycem..Anacım sen ne büçüm doktor oldun be yaaa :))))) Peynir yenmez mi?? Sağlığa zararlımıdur kü??? Hahahahahahha..
Canımm cevaplarını bekliyorum ,
Çok öptüm..


He Ninom yaaa, mutlak görüşürürüz, inşallahta tez vakit..Bitirme karneni gördüm :))) Çok gururlandırdun şunceyizi hahahahhahahah...Duaya devam gayriii,
Öpüyorum canım benim..

Feyza Fidan dedi ki...

Canım Betülcümmm, anakız olaraktan bizde senii kocaman öpüyoruz :)))))

Zehracım hiç sorma...Şöyle rahat rahat acele etmeden pasta börek yapmayı özledim :))) Kabartma tozu paketinin hışırtısını bile alıyo kulakları teee içerlerden..Bir soluk mutfağa dalıp anneeee bende yapıcam kurabiyeee diyo :))))
Artık 15 dakikada kurabiyeyi yapıp 45 dakikada mutfağı adam edemiyorum anlayacağın :)))
Çok öptük seni..

Melekcim, çok teşekkürler, öpüyoruz senii..

Canım, dünya tatlısı arkadaşım Kevserim...İsmini arıyorum vallahi hemen yorumların içinde :))) Yoklama alcem senden zaten.. Eldam iyidir inşallah...İkinizide çok öptük ikimiz (sareyle ben :)))

Melekcim, çok teşekkürler,
Çok öpüyorum seni..


Dilekcimmm,
Dideye yap belki yer ne dersin...
Ana kız siz anakızı öptük bol bol...

Sebilayımmm, hemen yolladım istediğin bilgileri..
Gelmemezlik etme sakın küserim valla :)))
Dediğin doğru valla, neyse seninde gelinlerden yüzün gülecek inşallah :)))))
Çok öptüm seni.Güzel yorumunada çok teşekkürler canımcım :)


Denizimin Anasııı,
He yapcemmm...Öptüm seniii..

Feyza Fidan dedi ki...

Aaaaa Gostom kaldırmadım ben müziği nie dinleyemedin ??? Tijenimmm gelip müziği kısıp gittinmi ayol hahahahahha...
Dur bir ayarlardan konrol ediyim ben..
Söyleyende Lila Downs (Fridanın soundtracklarından)
Öpüyorum senii..

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

FEYZACIM
Senin kadar becerikli bir hanım aşureyi de yapar tabii hemde en alasından:) en kısa zamanda aşurelerini görmeyi bekliyorum hasretle:)öpüyorum canım

şöle gzüel güzel eğlenin.benim yerime de:)

Emelin Mutfagi 01(Emel Ceyhun SABIR) dedi ki...

:) kizimin yuzune bile bakmadigi kismini okuyunca cok guldum bu cadilar demek hep boyleler
elinize saglik cok gzuel tarifler, sevgilerimle:) emel

Feyza Fidan dedi ki...

Dileğim, senin hatırına deniyecem bir gün :))) Ama sende not verecen bana hihihihi..
Çok öptüm seni...

Emel'cim sorma valla hepsi aynı bunların :)))
Çok öpüyorum..