13 Şubat 2008 Çarşamba

KABAK TATLISI


Geçen hafta yapmış olduğum kabak tatlısı en sevdiğim tatlılar arasında başta gelir..Ablamın dediğine göre kabak tatlısının en önemli püf noktası doğru kabağı almakmış. Makbul olanı kestane kabağı, rengi ise tam turuncu olmayanıymış..Ablacığımın verdiği bilgiler doğrultusunda sanırım bu kez doğru kabağı buldum :) ve şimdiye dek yaptıklarımın içinde en lezzetli kabak tatlısını yaptım :)) Tarifine gelince...
MALZEMELER
2 kg. kabak
4 su bard. tozşeker
Üzeri için iri kıyılmış ceviziçi
YAPILIŞI
-Dilimlenmiş balkabaklarını iyice yıkadıktan sonra yayvan bir tencereye tek sıra halinde dizin.
-Üzerine tozşekerin tamamını gezdirerek dökün ve çok kısık ateşte kabaklar yumuşayana kadar pişirin.
-Soğuyan kabakları servis tabağına alarak bol ceviziçi serperek servis yapın..
Afiyet olsun..

46 yorum:

Nilay Cinisli dedi ki...

Ulu görümcem bilirrrrrrrr bilmez miiiiii..Ben boşuna demiyorum uluuuuuu diye :)))Ellerine sağlık bacım gerçi bu tatlıyı da göremedik ya neyse :)))Öptüm güzel nanaklarından akşama planımızı unutma ona göre..
Sevgüler en sevdiğin gelinin (Gerçi tek gelininim ya olsun :)))))))))))))))))))))))

Adsız dedi ki...

selammmm...offff hiç dayanamam kabak tatlısına...bide üzerine ben booolca tahin dökerim.yemede yanında yattttttt:))))eline saglık canım ...afiyet olsunnn..sevgilerimle...

EZGi :)) dedi ki...

bayılırım feyzacım.ne güzl görünüyor.enfes ellerine saglık canım koskocaman sevgiler

DANIEL EFE'nin annesi Nagehan dedi ki...

Tam tembel isi olmus :) koy sekeri ustune kaynasin, bitti gitti. kirec mirec koyulurdu buna, hani nerde? Hocam saka bir yana, kusburnu pelteni de takdir ettim, bende pekmez paluzesi yapma hissi uyandirdi. Ne de ozlemisim kendilerini.

DÜDÜKLÜ TENCERE dedi ki...

Ablacığım, yine nadide bir eserinizi tanımaktan mutlu oldum.Meraktan öteye gitmeyen sorum:Su,kullanmadınız mı? Cevabınız evet ise, en kısa zamanda tarifinizi denemek için sabırsızlanıyorum.Saygılar.

Feyza Fidan dedi ki...

He valla her bişiciği bilio demi kıss Gelinnn..
Öpüyorum bende, akşamıda unutmadım herhal :)))))

Ellerihünerlim,
Tahini heeç denemedim ama sayende deniycem:))
Öpüyorum...

Ezcim, fıstığım
Çok öpüyorum bende seni..

Danielin Anasıı, kireçi kim kaybetmiş ben bulam..Hem ben öyle kireç mireç sevmem hihiihihi..Datlumu bu çimento harcımı hıı??
Canımcım, hakkaten bir tembellik var üstümde, canım hiçç bişi yapmak istemiyor,sadece yemek istiyor..Ah şimdi senin biscottiler olcekti burdaaaaa...
Öpüyorum seni..

Klasiğimmmmm
Evettt :)))))))))))
Su hiç konmuyor, zaten kabak suyunu salıyor..Eeee dedimya çok kısık ateşte olcak die..O zaman ağır ağır suyunuda çekiyor...
Cevabı duyduğuna göree doğru yapmaya o zaman..Bekliyorum resmini sitende..

pelince dedi ki...

Bende çok severim,hatta ben'de kabak tatlısını en iyi yapan arkadaşlarımın annesine sipariş veririm,yalvarırım bana yapsınlar diye:)
Kabak seçmesi mesela zaten,eğer bu hafta pazaradan alırsam bende yapmak istiyorum hemencecik.

Ellerin dert görmesin..

Sevgiler

Disalce dedi ki...

oh bu sefer çatlayıp patlamıycam....

kabaaam var çünküm....anam sağolsun kesti biçti hazırcana verdi..pişircem bende...inşallah doğru kabağı seçmiştir.....

ellerine sağlık feyzam fidanım....
canım benim..tatlı dilini severim ben senin......

sarımutfak-hande dedi ki...

aman yarabbim şahane bir görüntü kız bu.eline sağlık bayılırım valla.
öptüm cicim

ebrulitatlar dedi ki...

Feyza'cım bende bir türlü doğru kabağı bulamayanlardanım. Ben gidip en turuncusunu alıyordum, demek öyle değilmiş hımm. Geçen gün yeni bir tane aldım. Daha pişirmedim. Bakalım güzel olacakmı. Lafın kısası kabağın muhteşem görünüyor. Bende çok severim (sevmediğim birşeyde yok valla) Ellerine sağlık cancağızım. Sevgiler, öptüm kocemen..

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Evet işte bu doğru kabağı alabilmek:) Bizim evde en güzel kabağı babam alır:)))
Bizde pişirip afiyetle yeriz:)
Ellerine sağlık kepçecim:)

ebrulitatlar dedi ki...

Feyza'cım bende bir türlü doğru kabağı bulamayanlardanım. Ben gidip en turuncusunu alıyordum, demek öyle değilmiş hımm. Geçen gün yeni bir tane aldım. Daha pişirmedim. Bakalım güzel olacakmı. Lafın kısası kabağın muhteşem görünüyor. Bende çok severim (sevmediğim birşeyde yok valla) Ellerine sağlık cancağızım. Sevgiler, öptüm kocemen..

Feyza Fidan dedi ki...

Pelincim, giderken beni götür kabak almaya, ben öğrendim valla hihiihihihi..
Öpüyorum seni...

Disalim benim, analar herbişeyin en iyisini bilir sen merak etme..Yap bi güzel tatlıyıda benim yerimede yiiii..
Çok öptüm seni..

Handem sanada yaparım yavru kuşum benimmm..
Çok öptüm seni.

uygarimizlahayat dedi ki...

Hımmmmmmmm bal kabağını sevmem ama bu sanki başka birşey olmuş yaaa görüntü muhteşem ellerine sağlık gepçem sihirlim :)))

DENİZSEFASI dedi ki...

rengi de tam iştah açıcı, şimdi yemeğin arkasından ne iyi giderdi
ellerine sağlık feyzoş.
sevgiler...

sekergibi dedi ki...

oyyyyyyyyy
yerim ben senin kabak tatlını.
o kabak genelde benim başımda patlardı ama bu sefer tencerede patlayıp. kalori bombası olmuş.
yirim onu yirrrrrrrrrrrim.
bu arada akşam ne planınız var çabuk söyleyin yoksa kendimi intihar ederim ölü ölür görürsünüz.

Feyza Fidan dedi ki...

Ebrucum,hah işte bende tam senin gibi yapıyordum..Manavın pazarın en turuncu kabağını alıp getiriyordum :)))Bir dahakine sende öyle seç..Hatta kabağın kabuğunun dibine doğru olan kısmısııda yeşil olursa daha bir nefasetli olurmuş..
Öpüyorum seni..

Lululuşum prensesim, ah bizim analarımız babalarımız herşeyleri bilir tabii Allah uzun ömür versin hepsine...
Koccaman öpüyorum seni lulum..


Uğurböcüm, sen gel bana bak sana en güzeli pişiriyim de yee hihihihihihi..
Öpüyorum çok...


Semacım, sen yemeğini yidin dimek haaaa..Ben daha bişecik yimedim ama açlıktanda midem sırtıma yapıştı valla hihihihhi..
Öpüyorum seni...


Şekerimmm, güzel örtmenimmm..
Kıs çay içip Yaprak Dökümü seyretcez ayolll :)))))
Öpüyorum şekercim...

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Çok lezzetli görünüyor yine...
İş çıkışı gidip kabak alıp eve gidince bir koşu yapacak kadar canımı istettirdin Feyzacığım, sen yok musun seeeeennnnn...

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

yarın taşınıyoruz,çok yorgunum şuracıkta düşüp bayılacağım sanki...ellerim gazetelerden zenci eline döndü:(((
enerjiye ihtiyacım var,en iyisi feyzama gideyim de datlu bişiyler yiyip gözüm açılsın dedim:))eğer biran önce bu taşınma işi bitmezse ben balkabağına döneceğim sanki:)))

ay içimi döktüm,datlumu yedim gidiyorum görev başına:)eline sağlık canım,nefis olmuş...

öptüm şapur şupur:)

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Fayza Hanım merhaba:) Blogunuz ve fotoğraflarınız çok güzel! Kabak tatlısı tam bir kabak tatlısı olmuş! Nefis:) Ellerinize sağlık!

Yaren dedi ki...

Vayyyy feyza can,nekaden gozel yapmisin kiz,seni tibrik ediyomm yavru kusum.Üzerinin fidiklar pek gozel olmus caniim.öpüldün bebekk.

Cafe Gusto dedi ki...

Feyzacığım doğru kabağı bulana kadar bekleyeceğim ve birgün karşınıza kabak tatlısı ile çıkacağım :)
Ellerine sağlık...

Pastanı Seç dedi ki...

pek lezzetli görünüyor ellerinize sağlık.

sevgiler

Beyza dedi ki...

Feyza´cim,
bayilirim kabak tatlisina. Cok canim istediiiii...Napicaz simdi? :)))

Sevgiler

Adsız dedi ki...

kız feyzaaaa hızına yetişemiyorum ben anacığım.birde foto makinem bozuk dersin:))bak ben haftalık yazıyorum ki eldeki fotolar bitmesin...borç foto verirmisin canımcım:)))))))))))))))
altına tarif geçerim ben:)))))))))
ellerine sağlık canımın içi..harika görünüyo valla.canım çekti aha şimdi....
asotu.blogcu.com

. dedi ki...

SELAM CANIM:)
Kabak tatlisina geldim,eyer kaldiysa tabi bir porsiyoncuk rica edebilirmiyim???
Canim resimleme o kadar güzelki anlatamam.BÖyle güzel resim cekmekte sanatsal diye düsünüyorum.Benim gibi sadece flasa basma isi deyil yani:)
Ellerinize saglik,sunum zaten lezzeti ortaya koymus.Pek fazla söze ne hacet.
Yorumunu icin tesekkürler,ispanakli kekide süper güzel yapacaginizdan eminim ben.
SEVGILER.

Tijen dedi ki...

Bizde de var kabak tatlısı. Dün pazarda çok güzel bir kabak görüp dayanamadım, aldım. Ben sana göre daha az şeker koydum, güzelce de pişirdim (önce tencerede, sonra fırında) ama göründüğü kadar lezzetli değilmiş kabak. Ne yapalım, kısmet.

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Hem kolay hemde lezzetli bir tatdlıdır.Ben çok severim.Harika görüntüsü var doğru kabak olduğu belli.Ellerine sağlık arkadaşım...

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Canım Kepçe'm benim,
Kabak tatlısının en güzelini yapan kepçemmm:)) Ulu tarif verir de olmaz mı vallahi?
Canımmmm, ben de diyordum şu benim kabağı yayınlıyayım, yine erken davrandın:))
Ellerine sağlık şekerimmmm,

Kocaman sevgilerrr...

Baharcicegi dedi ki...

bende cok severim kabak tatlisini,hem hafif hemde fazla kalorili degil eline saglik canim

NiNo dedi ki...

Allahhhhhhhh kabakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk datlusuuuuuuuuuuu yahu nolcem ben bi su kabaktan alip yapamadim ya ahhh anacugum ahhh olaydin buralardada su gurbeteki kuzuna yapaydin bir gabak datlusuuuuuu

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

feyzacım ellerine sağlık
balkabağı çok harika olur nasıl yaparsan yap sonuç mükemmel
çok sevdiğim belli oluyor dimi:)
canım istedi şimdi gerçi yeni yemek yedim ama:)

sevgiyle kal

Feyza Fidan dedi ki...

Canım Burçincim yap valla, al yamacına oğluşları ,eşini, bir güzel afiyetle yiyin :)))
Öpüyorum canımcım..

Canım Zeynebimmm, anaaa kıss nie haber etmiyosun, koli yapmaktan belin kırılmıştır senin şimdii (bilmem mi)..Gelirdik yardıma cancağızım yaaa..Neyse ne edek otur accık dinlen, uzat ayaklarını kuzucum..Sonra dediğin gibi iş başına :(((
Öpüyorum çok, kolay gelsin sana..

Sevgili Sebla,
güzel yorumun için çok teşekkürler,
Sık sık görüşmek dileğiyle..
Sevgiler...

Yarenimmm, dünya güzelümmm, kıss iyi bak hele onnar finduk mu hihihihihihihihihihi...He deilmiş hemiya hihihihhihi.
Çok öptüm seni...

Feyza Fidan dedi ki...

Serpilcimmm, bekliyorum kabak tatlını takibimdesin valla :)))
Çok öptüm...

Sevgili Pastanı Seç,
Çok teşekkürler,
Kucak dolusu sevgiler...

Beyzammm, kalk gel kuzum azcık kaldı :)))
Çok öptüm seni...

Oyy benim güzel Sebilayımm, he kıss sıkışırsan yollayam ben hihihihihi..Nolcek lafı mı olur :))
Sonunda sende bende birer dene makine alcez gibime geliyo yaa, bakalım hayırlısı...
Çoook çok öpüyorum aşotum benimmm..

Güldencim buyur, gel al ne demek canımcım, güzel sözlerine çok teşekkürler arkadaşım :))
Ispanaklı keki deneyip puanlamana sunucam inşallah :)))
Öpüyorum,

Feyza Fidan dedi ki...

Tijencim canım burda olsaydın bir koşu getirirdim vallahi bir tabak..
Öpüyorum..

Gönülcüm, çok teşekkür cancağızım,
Öpüyorum..

Rapunselim, sarı şekerimmm,
ayol diyeydi ya beklerdim bideneciğüümm hihihihi. Hadi şimdi koy sitene bekliyorummm:)))
Birdeee çokk öpüyorum benim dünya güzelimmm..


Öznurcumm, sevilmezmi canımcım hihhihihihih..Deki bana sen ne sevmezsin yemek olarak..Sevmediğim birşey yokki valla...
Öpüyorum...

Noninoniiim :)))
Kıss kıyamam sana içime dert ettin valla, annanene deki bana gabah datlusu yap hihihiihihihhihi..Ben ısmarlıyom :)))))
Öpüyorumm seni...

Adsız dedi ki...

Benim tatlımı pişirmişsin hayatım balkabağı....Üzerine pekmez gezdirdin miyemede yanında yattt.Ellerine sağlıkk

Emelin Mutfagi 01(Emel Ceyhun SABIR) dedi ki...

bu tatli yeme de yaninda yat cinsinden olmus ellerine saglik, yapilacalar listesinde:)

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

feyza'cım bendede var kısmanmadım işte....hehe

hatice dedi ki...

Feyzacım kabak tatlısı harika gözüküyor, ellerine sağlık..sevgiler...

Eya dedi ki...

Ah feyzacığım .... ne de lezzetli görünüyor.Offf lsada yesem şımdi.
Ellerine sağlık...

Zehra

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Feyzosum,
demek isin sirri dogru kabagi bulmakta, daha senden ne faydali bilgiler ögrenecegiz?

Harikasin valla, her telden caliyorsun hayatim, ellerine saglik demeden gitmem tabii ki.

Selamlar ve öptüm...

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Feyza'cığım,

Bu kabağa yazılan tüm yorumları okudum da sanırım bugün vey yarın herkesler kabak tatlısı yapacak.O kadar güzel ve ye beni diye bağırıyor ki kabak mevsimi bitmeden alıp bir kez daha yemek lazım.
Ablan bu işi çok iyi biliyor. Kabak seçimi konusunda çok güzel ipuçlarını vermiş.
Ellerine sağlık canım.Çok çok güzel olmuş.
Şimdi de Rapunsel'in kabağına bakmaya gidiyorum.
Sevgililer gününü kutlar çok öperim.

DÜDÜKLÜ TENCERE dedi ki...

Sevgili ablacığım,
Bütün yakınlarınızla birlikte; mutlu, sağlıklı, nice nice '14 şubat' tarihlerinin tekrarını diliyorum.
Saygılarımla,

Feyza Fidan dedi ki...

Dilekcimmm, sende seviyosun besbelli kabak datlusunu hihihiihi..
Öpüyorum seni..

Balkabağım, pamukumm,
Sana ithaf ettüm zaten bu tatlıyı :))))
Öpüyorum seni...

Emelcim,
Yap valla, şöyle bol cevizle enfess olur..
Öpüyorum seni...

Semracımmm, afiyet bal şeker olsun canım benim hihihi..
Öpüyorum..

Feyza Fidan dedi ki...

Haticecim, çok teşekkürler :)
Çok öptüm seni..

Zehrammm, gel sana bir tabak virim valla :)))
Öpüyorum..

Kevserim valla ablam öyle dedi ve hakkaten öylede oldu :)))
Çok öptüm güzelim senii..

Canım Işılımm, gözleri ışıl ışıl ışıldayan Işılım,
Sen kimbilir nasıl yapıyosundur, düşünmek bile istemiyorum ustacım benim..
Çook öpüyorum seni..

Feyza Fidan dedi ki...

Klasiğim hiç önemli değil cancağızım :)))
Bende senin bu güzel dileklerine katılıyorum ve birmukabele diyorummm..
Sevgiler...