6 Şubat 2008 Çarşamba

KAKAOLU KEK





Herkese merhaba, çikolatalı tariflerdençok ayrı kaldım diye düşündüm ve hafta sonunda çay saati için yaptığım, ve sevgili gelinim Nilay'ın tariflerinden biri olan bu enfes ötesi, nefasetli mi nefasetli keki görücüye çıkarmaya karar verdim :))) Mutlaka ama mutlaka denenecekler listesine ekleyin derim...


MALZEMELER

2 yumurta
1 çay fincanı süt
1/2 çay fincanı sıvıyağ
1 yemek kaşığı yoğurt
1 + 1/2 çay fincanı toz şeker
2 çay fincanından bir parmak eksik un
1 pkt kabartma tozu
1 çay kaşığı karbonat
1 pkt vanilya (Dr.oetkerin premium vanilyası)
3 tepeleme yemek kaşığı kakao
1 çimdik tuz



YAPILIŞI


1-Yumurtaları sütü ve yoğurdu mikserle iyice çırparak köpürtün.Şekeri ilave ederek çırpmaya devam edin.
2-Unu, kabartma tozunu,kakaoyu, vanilyayı,karbonatı ve tuzu bir kapta harmanlayarak eleyin ve karışıma ilave ederek mikserin düşük devrinde karıştırın.
3-Son olarak yağı ilave edip çok kısa bir süre karıştırın ve yağlayıp unladığınız kalıba boşaltın.
4-170 C de önceden ısıttığınız fırında 40-45 dakika pişirin.


Arzuya göre içine 1/2 su bard. damla çikolata veya limon kabuğu rendeside koyabilirsiniz.


Afiyet olsun...


ÖNCEKİ GÜN YAPTIĞIM DUYURUYU TEKRAR HATIRLATMAK İSTEDİM:
Herkesin severek, hayranlık ve taktirle takip ettiğini bildiğim sevgili
CAFE FERNANDO (Cenk) Altın Örümcek 2007 'Bloglar' kategorisinde finalistler arasına girdi..Çoğunuz belki biliyorsunuz veya bilmeyenlerde şimdi öğrendi :))
Şimdi bizim bloglar arasındaki dayanışmayı göstermek için bir fırsatımız oldu :))
Ne yapacağız??? Tabii ki sevgili Cenk'e destek olacağız oylarımızla ...Nasıl mı?
Cafe Fernando adresine giderek aşamaları öğrenebilirsiniz..Hiç zaman almıyor inanın ki:))

42 yorum:

DANIEL EFE'nin annesi Nagehan dedi ki...

Hocam sen olmussun artik.
Bir de daha iyi fotograf makinesi istiyorsun, daha ne olacak :)
Sanatcilik da var iste besbelli. Ben olsam o kekin uzerine fistik serpmeyi akil edemezdim.
Gelecek olan tarifim brownieler susuz toprak gibi, senin fotograflara bakinca kendimden utandim :PP

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Çikolatala tariflerden ayrı kalah hatuna bak:) Blog çikolatadan geçilmiyo ayol:))))
Bu kek de enfesssssss görünüyor,ellerine sağlık canım. İki dilim aldım kahvaltı niyetine:)

sarımutfak-hande dedi ki...

slm canım.kek çok güzel olmuş.eline sağlık.listeme yazdım deneyeceğim.
öptüm

Cafe Gusto dedi ki...

Feyzacığım yine çok güzel bir kek yapmışsın ellerine sağlık canım..sevgiler...

EZGi :)) dedi ki...

feyzammm yine görüntü süper tarif süper.ellerine saglık canım sevgiler

Adsız dedi ki...

canım feyzam,

kek nefis. hele üstündeki yeşil fıstıklar.. :)

ellerine sağlık hayatım...

sımmsıcak sevgiler kocamanından..

www.misssgibi.com

Gönül dedi ki...

sihürlü güzelliğim benimmmmmm bu kekten rapımla baada yapacanmııııı ehehehehe bende fıstıkı mustıkılı isterim ona göre heeee...ellerine sağlık güzel gözlümmmmm pek güzell görünüo asül bilio bu işide önemli olan tutturup yapabilmek değilmi:))) hade öpüyorummmm seni canum ajkummm benim......

Tijen dedi ki...

Ben bu sitelere karşıyım arkadaş!
Görüyorum güzelim kekleri, çörekleri, ben de yapmak istiyorum. Bazen dayanamayıp yapıyor, sonra da kendime kızıyorum, çok ihtiyacın var sanki diye.
Yaaa karşıyım ben bu sitelere hakim bey, kapatılsın hepsi!

Betül İnce dedi ki...

Sabahtan beri kek yapsam yok yapmasm sonra yiyoruz gel gitlerindeyim, senin keki görünce çok hoşuma gitti. Ellerine sağlık Feyza'cığım.

Sevgilerimle.

NİRVANA dedi ki...

canım bu kek harika görünüyor vee harika kokuyor gercekten :)) bende deneyecegım mutlaka....cafe fernandoya basarılar diliyorum...bende hemen oy kullandım...sevgiler...

Feyza Fidan dedi ki...

Canım Daniel Efe'nin anasıı,
Öyle mi diyosun hakkaten :))))
Utandırma yahuu..Çok yemek dergisi okumaktan oluyor bu fikirler kafamda..
Senin brownilerede haksızlık yapma, merakla bekliyorum tarifini...
Öptüm seni bol bol...

Lulululuşummm,
Afiyet bal şeker olsun prensesime, yarasın :)))
Çok öptüm...

Handecimm,
İnşallah beğenirsin canımcım, şimdiden ellerine sağlık,
Çok öpüyorum seni..

Canım Gostommm,
Çok teşekkürler,
Öpüyorum seni tee burdan :))

Ezgim fıstıkım benim..
Senin çikolatanada ben burdan öldüm bittim valla,
Çok öptüm senii..

Zerrinim tadından yenmezimmmm...
Senin yufkaların başına gelenler pişmiş davığın başına gelmez yaaa, bakk hala gülüyorum burdan :)))
Çok öpüyorum seni güzeller güzelim...

Feyza Fidan dedi ki...

Gönülümmm, yapcem yapcemmmm merak etme :)))))
Yakında valla sözzzz....
Çok öptüm senii...


Tijenim, sakın haaaaa :)))))
Nerden bulurum yoksa sizleri ben :))))
Ay çok seviyorum ben hepinizi, iyikide açmışım blogumu...Sakın kapattırma valla küserim :)))
Çokkk öpüyorum seni..

Betülümmmm,
Doğru mutfağa cancağızım, bak söz çok güzel olcek bu kek :)))
Çok öptüm seni...

Doktorum Nirvanam...
Dene vallahi canım benim...Muayenehaneyede götürsün yanında hem :))) Aralarda atarsın ağzına :)))
Çok öptüm doktor civanım, doktor doktor civanım :)))))))

ebrulitatlar dedi ki...

Feyza valla bu nefis görüntü bana kalk kek yap dedirtti. Ellerine sağlık canısı. Kesilmiş dilimleri alıp kaçıyorum. Sevgiler, öptüm çok çok...

Adsız dedi ki...

Kek şahane görünüyor. Duyuru için de tekrar tekrar teşekkür ederim. Bu desteği görmek beni çok mutlu ediyor. sevgiler...

DENİZSEFASI dedi ki...

feyzam canım, harika görünüyor kıs, ellerine sağlık, nasıl da eşit bir şekilde kabarmış, tablo gibi olmuş valla.

sıcacık yorumun için teşekkürler

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Feyzossummm,
valla bu kekin tadi da görüntüsü kadar süperdir, artik düsünüyorum da sana söyle bir otomatik bir yorum sekli ayarlamak gerekecek yakinda, artik baska söz bulamiyorum ya da benim kelime haznem bu kadarcik, ellerine saglik diyim de gidim en iyisi, simdi cok utandim yaaa..

Selamlar canimcim ve öptüm..

Adsız dedi ki...

canim ellerin dert gormesin emi:))
harika olmus kekin
suraciktan bir dilimde bana kesiver lutfen:))

www.yenitadlar.blogcu.com

Feyza Fidan dedi ki...

Ebru'cummm,
Al vallahiii dilimlilerden , hatta kekin komple yarısını al kalanı bana yeter hahahahah..
Öptüm seni..

Sevgili Cenk,
Eminim bütün arkadaşlarım bu ödülü hakkettiğini ve senin alman gerektiğini zaten düşünüyordur...Küçücük bir hatırlatma sadece benimki :)))
Çok teşekkürler kekime verdiğin güzel yorum için :))) Sende beni çok mutlu etmiş oldun, böylece ödeştik..
Bendende sana kucak dolusu sevgiler...

Canımın içüüüü Deniz Sefammm,
Sana yorum yazmıycam kime yazcam bacım :)))
Çok öptüm seniii...


Canım Kevserim, dünya güzelimmmm ..
Yok öyle otamatik yorum istemem canlı canlı yorum yazcen sen bana, anlamam valla..Hem herzaman güzel olacak değil ya yaptıklarım ayol...

Çok öptüm Elda'yı ve seni..

Nurcanımmm,
O zaman sende bana portakallı kekinden ver anlaşalım :))))
Canım benim ok teşekkürler,
Öpüyorum seni...

Adsız dedi ki...

sihirli kepcem feyzacim naber :))

kekin süper olmus, ayyy bu senden resim cekmelerde ve hazirlamalarda cok hos...

kakaolu kek cok severim,

ellerine ve yüregine saglik canim...

hayirli günler dilerim...

aysel

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

canım ya senin yüzünden ekran salya sümük oluyor her ziyaretimde:)))
olmaz ki ama:)))
yalanıp gidiyorum.. resmen işkence:)))
ellerine sağlık,nefis görünüyor kepçem
öpüyorum

NiNo dedi ki...

uyyyyyyyyyyy bu gorutnu biutirdi beni bilesin :) haberin olsun gelince guzel mamalar isterim ona gore :) ben malum okuyom ya bacim ancakkkkkkkk yaza gelecem ins haziran sonuna dogru istanbuldayim istanbulu pek bilmiyorum evimiz akmerkeze yakin ancak oralara gelebilirim :) artik banada bir bulusma ayarlarsiniz demiiiiiiiii hehhehee

Feyza Fidan dedi ki...

Canım Ayselimmm, o senin yüreğinin güzelliği canımın içüüüüü..
Öptüm çok...

Zeynebimmmm,
kıss sil o bilgüsarayunun camunu hahahahhaha...aaaaa pasaklııııya bah hele:)))
Canım şaka bir yana seni çokk seviyorum..Cana yakın kuzucum benim..Çok öptüm senii..

Ninooooom, demek yaza geliyon ha...E tamam şindüden hazırlıkları yapak biz..Ben Akmerkezi sana özel kapattırcem sen merak etme hahahahha..Severler beni orda hahahahahhah...
Hadii tekrar hasretle öpüyorum seniii...

DÜDÜKLÜ TENCERE dedi ki...

Abla, bu keki'nde gerçekten gözüm
kaldı. Aman yarabbi, sıfır hatasız
deniz süngeri kek.
Becerinizi bilmiyor olsam, 'kes-yapıştır'resim derim. Kek ve resim ikiside ayrı ayrı beceri gerektiren sanat dalları.
Kullandığım makina en son model, akıllı makina, bu tür resim çekmem mümkün olmadı. Becerilerinize hayranım, saygılar ablacığım.

Adsız dedi ki...

Kakaolu keki denenicekler listesine aldım. Çoook nefisss görünüyor . Ellerine sağlık. By BY...

Feyza Fidan dedi ki...

Klasik Tatcım,
Demek son model makinan var haaaa..Alacağın olsun çeksen ya şöyle afilli afilli..Ayarlarıyla bir oynasan..Gerçi senin resimlerinde çok güzel ama ışık ayarlamasını yapsan belki daha iyi olur..Bana haber et ayarlayıncada bakiim cancağızım..
Sevgiler...


Mihribancımm, o zaman seninde şimdiden ellerine sağlık canımcım,
Öpüyorum...

Adsız dedi ki...

huhu hani tercüman eden birini getircektin,

kiz bende düsündüm küfür mü yazdi yahu,

erkek cikti sayfasina giridm baktim...

neyse tercüman eden birini beklicem yada bu olayi unutucam :))

Unknown dedi ki...

Merhaba kek harika görünüyor ellerinize sağlık...Ama sormak istediğim birşey var sizin sitenin fotoğraflarına bayılıyorum fotoğraflarınız üzerinde oynama yapıyormusunuz yada hangi programda düzenliyorsunuz diye sorayim..

Sevgiler...
www.hayatintatlari.com/forum

Adsız dedi ki...

huhu hani tercüman eden birini getircektin,

kiz bende düsündüm küfür mü yazdi yahu,

erkek cikti sayfasina giridm baktim...

neyse tercüman eden birini beklicem yada bu olayi unutucam :))

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Görüntü süperr tadıda süper olmalı ellerine sağlık canım...

Leziz Sofralar dedi ki...

Feyza'cim ellerine saglik canim hem resim bir harika hemde kekin görüntüsü istah kabartan cinsten daha ne olsun demi ama...

sizlere afiyet olsun canim kucak dolusu sevgiler...

Feyza Fidan dedi ki...

Aysel hahahahhahahah,
Bacım mütercimin işi çıktı gelemedik sana hahhahahahhahah..Ay demek erkek çıktı ha....
Unut bacım unut boşver neme lazım...
Çok öptüm canummm...

Zerrincim,
Çok teşekkürler..Ayrıca fotolarımı beğenmene çok sevindim..Resimlerde iş bir oynama yok ve hiç bir program kullanmıyorum.. Sadece site ismini yazıyorum...
Tek yaptığım gündüz çekim yapmak ve kesinlikle flaş kullanmamak..Gerisi gün ışığına, çektiğim açıya ve zavallı emektar fotoğraf makinama kalıyor :)) Zaten yakında bozulacak gibi sinyal veriyor...
Çok öptüm,
Sevgiler...

Gönülcüm çok teşekkürler,
Sevgiler,

Sevalim, çok teşekkürler canım benim..
Bende seni kocaman öpüyorum..
Sevgiler...

Baharcicegi dedi ki...

Kek piserken o kokuya bayiliyorum,kokusunu aldim taaa almanyadan kostum geldim sicacik bir dilim alirim diye,kaldimiki???
nefis görünüyor eline saglik canim

Adsız dedi ki...

canımcım,
tamam pes! kabul çıraklığa da razıyım, yerleri de sileyim, çay getirip götüreyim ..ne dersen kabul ...kakaolu kek blog tarihinde böyle güzel olmamıştır herhalde ...prenses gibi:))
ellerine sağlık ne diyeyim...
Veee sobeni cevapladım bir ara uğrarsan cevaplarıma da bir göz gezdir bakem, sınıfı geçtim mi?
iyi kal resimlerin gibi güzel kal..

Adsız dedi ki...

Bu kek muhteşem birşey olmuş. Tek kelimeyle mest oldum. Ellerine sağlık.

Feyza Fidan dedi ki...

Bahar çiçeğim,
Sana kek kalmazmı canımcım tee nerelerden geldin :)) Yanınada taze çay demledim :)))
Çok öptüm seni...

Belgin'im,
Uğradım sana canımm benim, okudum cevaplarını 100 puan virdim geldim hemencecik :)))
Kakaolu kekte kek olalı böyle itibar görmemiştir :))) Allah iyiliğini versin senin :)))
Çokk öpüyorum..

Dide'ninn güzel annesi, tiramisundan 3 dilim verirsen kekin tamamını veririm vallahi :))
Çok öptüm..

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

KEPÇECİĞİMMM DÖKTÜRMÜŞSÜN MAŞALLAH... KEKİN GÖRÜNTÜSÜ BENİ BENDEN ALDI... KEK OLSUN DA NASIL OLURSA OLSUN DİYORUM... ELLERİNE KOLLARINA SAĞLIK ŞEKERİM... ABLAN KURBAN OLSUN SANA :))) SEVGİYLE...

Feyza Fidan dedi ki...

Kısss Aysel Appplaa, ellerinden öperüm hürmetle :))))))
Canum benümmm teşekkürler :))))

Adsız dedi ki...

Ben o kakaolu kekin üstündeki fıstıkların hepsini yerimmmmmm.Ellerine sağlıkkk.Bu arava seni sobeledim ben:)))

Feyza Fidan dedi ki...

Canım kabağım :)))
Fıstıkları yiyim keki bana mı bıraktın düşünceli arkadaşımmm benim :)))))
He o zaman ben yerim :)))
Anaaaa kıss daha yeni cevap yazmıştım sobeyee..Dur bakimm nede sobelemişsin :)))
Çok öptümm..

Mutfak Havlusu dedi ki...

gene sunmuşsun nefis tatları birde yeşillemişsin üzerlerini oh oh afiyet şeker olsun,kilo olmasın:)))

Feyza Fidan dedi ki...

Canım Havlummm, inşallah kilo olmaz valla yoksa gidişat hiç iyi değil :))
Çok öpüyorum seni :))

Adsız dedi ki...

Sevgili Feyza

Kakaulu kekinizi ikinci yapışım tarif için gerçekten tşk. hem pratik hemde değişik güzel bir kek muzlu kekinizide dün evde yaptım mükemmel bir lezzetti içi yumuşakcık sanki kremalı gibi harika kabardı evdekilerde afiyetle yedi başka tariflerinizi gözü kapalı yapabilirim demekki.......Sevgiyle kalın... Selen