12 Şubat 2008 Salı

KUŞBURNU PELTESİ




Fotoğraf makinemdeki sorun devam ediyor..Bu nedenle önceden yapıp resimlerini çektiğim tariflerle bir süre idare edicem (ee bakalım nereye kadar).. Çikolatalı tarif bekleyen canım arkadaşlarım bir süre bekleyecek yani :) Bugünkü tarif Kuşburnu Peltesi...Benim çok sevdiğim ama hiç denemediğim bir tatlı..Çok lezzetli ve bir o kadarda sağlıklı bir tatlı..Tatlıyı ablam (Nilay'ın deyimiyle Ulu Görümce) yapıp getirmişti..Bende resimlemiştim.. Nilay'cımda bu tatlıyı yapıp bloguna koymuştu bu yüzden tarifine aynen katılıyorum :))))




MALZEMELER
2 kg. kurutulmuş kuşburnu
2-3 yemek kaşığı mısır nişastası
2,5-3 su bard. toz şeker
Su
YAPILIŞI

-Bir gece önceden derince bir kapta kuşburnularını suya bastırın.Ertesi gün suyunu süzdürüp iyice yıkayın.
-Temizlenmiş kuşburnuları derince bir çelik tencereye alıp içerisine bol su koyun ve harlı ateşte kuşburnular iyice yumuşayıncaya kadar kaynatın.Kaynatma işleminiz bittikten sonra tencereyi soğumaya bırakın.
-Soğuyan kuşburnuları elinizle (eldiven takılmış elinizle, yoksa kaşındırıyormuş) tencerenin içinde mıncıklayın ve makarna süzgeçinden geçirip başka bir tencereye aktarın.Sıktığınız ve geriye kalan posayı atın.Pelteyi bu sefer de ince tel süzgeçten geçirin.
-İki kez işlemden geçen pelteni içerisine şekeri ilave edip ocağa koyun ve altını yakın.Pelte kaynamaya yüz tuttuğunda içerisine pelteden ayırmış olduğunuz su ile açılmış mısır nişastasını incecik akıtarak kıvamı yakalayın.(Kıvamı; muhallebiden daha sulu olacak.Tabaklara bölüştürüldükten sonra katılaşıyor.)
-Pelteyi kaselere bölüştürüp soğumaya bırakın.Üzerine ceviz ile süsleyerek servis yapın.
Afiyet olsun..

44 yorum:

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Bu leziz görüntülü peltenin tadını çok merak ettim, çok lezzetliye benziyor Feyzacığım.
Ellerine sağık.
Sevgiler kocaman,

nino dedi ki...

ahm kepcecim foto makinasi bozulanlardanmi oldun sendeeeeeeee kiyamam sana bennnn benimde iki kere bozuldu :( cok uzulmustum ama nazar degiyo bacim bize nazar :DDDD
gorumceli gelinli peletelerde yaparlarmis :) koyarlarmis bloglarina dusman catlatirlarmis amanda aman :DDD

ugurbocegimleafiyetle dedi ki...

Gepçemmm sana makina mı dayanır, ben bilgisayarın ekranı çatlayacak diye düşündüm nazardan ama makina göçtü, bu kadar güzel şeylere biz bile dayanamıyoruz makina nasıl dayansın...Görümcenin ellerine sağlık canım, hayatımda ilk defa böyle bir tarif duyuyorum, valla ağzım açık okudum...

klasiktatlar dedi ki...

Ablacığım,
Uyarınızı aldım, sizin gibi 'B' planımı uyguladım. Blogum da üzerinde dumanı tüten tarifim, görüşlerinize amadedir. Görüntüsü tamamen doğal ortamda pozlanmış, ilk resim olma özelliğini taşımaktadır. Kuşburnu peltesi adını duymuş ve hiç tatmamış biri olarak tarifinizi okudum, görüntüsünü beğendim. Bu tarifi bizlere ulaştıran, yayın da ve yapım da emeği geçenlere teşekkür ediyorum.
Hoşça kalınız.

sebilay-asotu dedi ki...

canımın içiiiii...en sevdiğim marmelattır bu:)))
dua etki makinen var, bozuk-mozuk çekiyo gene:)))benimki oğlanda, danimarkalıda yani ,,kaldım öööööylece .poz takılan makinelerle idare etmeye çalışıyorum canım ya..Allahtan arşive bir sürü foto yığdıydım da, onları idareli şekilde kullanmaya çalışıyorum:)))öptüm canımcım.
asotu.blogcu.com

Papatya Prenses dedi ki...

Peltenin her türlüsüne bayılırım ama ara katlara bisküvi döşersek tam süper olacak:)))

Kuşburnu gerçekten acayip besleyici,bol c vitaminli süper bi besin:)

Ellerine sağlık kepçecim:))

sevdamavisi dedi ki...

Feyzacığım,
ilginç bir tarif vermişsin ellerine sağlık nefis görünüyor. canım buluşma fotoğraflarınıza da baktım ne güzel vakit geçirmişsinizdir kimbilir. sevgiler

DENİZSEFASI dedi ki...

çok zahmetli ama bir o kadar da güzel görünüyor, ellerine sağlık feyzacım.

DENİZSEFASI dedi ki...

umarım makina problemin çabuk geçer, merakla bekliyorum çikoloatalı tarifleri.

sarımutfak dedi ki...

canım hiç yemediğim birşey.tadını merak ettim doğrusu
ellerine sağlık canısı

pastacirapunsel dedi ki...

Kepçem, en sihirlisinden Kepçem,
Tam kalbimden vurdun beni sennnn, bayılırım pelteye mayhoş mayhoş:))
Feyza'm, nazarlara geldin sen, makine ondan gitti. Ben o kadar da üflediydim sana doğru ama:))))
Ulu'nun ellerine sağlık, sen karıştır şu arşivi bakalım neler çıkacak daha:))

Kocaman öpüyorum seniii......

melisa dedi ki...

merhaba şeker ne güzel bişi bu
kuşburnu reçeli yapmıştım ay ne zor şey ama değiyor o harika aroması hımmmm ellerine sağlık

Yaren dedi ki...

Nefiss görünüyor canimm,valla elline saglik yavru kusum.Pekce datlu oldugu belli caniiim.Pakinene acil sifalar diliyorum bebek.Hincüüük demem okiii,gendüne ey bak,cocuklara,esine dost ey bak,sevgilerimi birakayom,öpüyoom;)

Yurtdışı Eğitim dedi ki...

evde kuşburnu reçeli var baya bi koyu durumda üzerine ceviz döksem tatlı niyetine yenebilir bi denemek lazım :)

tadinadoyamadım-dilek dedi ki...

Feyzacım uğrayamadım birkaç gün rahatsılığımdan dolyı.döktürmüşsün yine
ne güzel eğlenmişsiniz yine
ELLERİNE SAĞLIK CANIM

Feyza Fidan dedi ki...

Burçinim, gerçekten harika oluyor tadı..Ben arka arkaya 2 kaseyi yiyorum bir çırpıda :)
Öpüyorum seni ve oğluşlarıı..

Ninononommm,
ay bakalım kendüne geldi geldii, gelmedi pamıık ellerim cebime hahahhahahaha..
Öpüyorum seniii bide oğluşunu..

Klasiğim benimmm,
çok beğendim resmini valla mısırların..Accık daha ışık ister ama bu halide harika olmuş.. akıllı makinaymış hakkaten :)
Yapımda ve yayında emeği geçen hepicüümüz teşekkür ederiz saaa..
Sevgiler..


Sebilayımmm, kıss bu gün havandaymışsın okudum ben :))) Noldu be cancağızım piyango vurdu zaaarrr hahahhahahah..
Stokları idareli kullan bari bacım kalursun sonra ortada hahahhahahahaha..
Çoook ama çokk öptüm..

Feyza Fidan dedi ki...

Lulululuşum,
Kıss iyi fikir valla, pöötüböör koyup deneyem bi dahaküne :))))
Öperim prensesciğimüü..

Sevdamavişim benim,
meşakkatli ama güzel bir tatlı...Buluşmaya gelince harikaydı gerçekten..Bir dahakine gelirmisin sende??
Öptüm senii çok...

Semacımm, denizsefammm,
Sorma yaa bakalım nolcek makinanın durumu :))))
Hele bi kendine gelsin makine çiköölata festivali yapcem senin içüüün :))
Öpüyorum çok...

Handemmm, harika oluyo tadıı valla..Öpüyorum seniii...

Rapunselimmm, sarı şekerimmm...
Yaptırırım bi gün Uluya veya anacığıma yeriz birlikte :))) Halıya dökmek yok ama hahahhahahaha...
Bu arada arşivdeki resimler sınırlı sayıda, haftayı çıkaramam gibüüü:))))
Öptüm seni çok çoookkk..

Uğur böcümmm,
makine makine olalı bu kadar çok deklanşörüne basılmadıda ondan kendünü kaybetti zavallım hahahahhahaha...Tarifte değişik ama harika bir lezzet..Dene valla böcüüüm benim..
Öpüyorum seni..

Feyza Fidan dedi ki...

Melisacım,, he valla çok zor kuşburnu ile direkt muhatap olmak..Hele eldivensizse eller kaşına kaşına bayılır insan :)))
Ama dediğin gibi harika bir lezzet, değerrr yani :)
Öpüyorum seni çok..

Yarenim, ağzından bal damlayan gurbet guşummm benimmm,
Makinayı dualarınızla ayağa kaldırıcem işallah :)))
Öpüyorum seni..

Yurdışıeğitimcim, bi dene bana da haber et tamam mı cancağızım..Şöyler bi düşününce güzel gibi geldi yahuu :)))
Öpüyorum...

Dilekcim, geçmiş olsun canımcım..Sen iyi olda gerisini boşver canım benim..
Öpüyorum senii..

LeYYa dedi ki...

buna bayburt taraflarında ''kuşburnu goravası ''dendiğini duymuştum.hatta koca bir bidon yapıp göndermişleri o taraflardan bir köyden sağolsunlar.o zamanlar doğal beslenmenin kıymetini bilmeyen ben hepsini heder etmiştim ne yazıkki.pis ben))

Betül dedi ki...

Feyza'cığım,

Bayılırım ben kuşburnuna. Bir ara marmelatını alıp kaşık kaşık yerdim, ee katkılı tabii, bıraktım. Bu tarif çook güzel, üçünüzün de emeğine sağlık.

Sevgilerimle.

Tijen dedi ki...

Feyza'cığım,
Pek güzel olmalı. Ben de bir ara nar suyuyla pelte yapıyordum (buğday nişastasıyla), pek seviyorlardı. Çok zaman oldu yapmayalı ama kuşburnunun o hafif ekşimsi tadını düşününce bunu da severim dedim!

ayselce dedi ki...

feyzaaa süper bir görüntü bu :))

ellerine saglik canim

ve afiyet olsun,

aysel

capankizimutfakta dedi ki...

feyza ablacim ellerine saglik cok harika gozukuyor. ilk defa duydum 'kusburnu peltesi'ni . eminim cok lezzetlidir. sevgiler

Mutfak Havlusu dedi ki...

ilginç,kuşburnu reçeli duymuştum ama peltesi ilk defa ellerine sağlık.

Feyza Fidan dedi ki...

Anaaa Leyyam sen koca bi bidonu rezilmi ettin yani :)))
Bak diyim bi daha gelirse direk yolla bana:)) Pelteyi yapıp sanada 3 kase yollarımmm :)))
Öpüyorum...

Betülüm iyi yapmışsın valla,afiyet olsun..Hiç yenmez mi ayol kaşık kaşık da yenir pannak daldırıpta yanir :))))
Öptüm seni..

Tijencim, sana burdan taahhüt ederim ki bayılacaksın bu tadada :))Bende nar suyuyla olanını hayal ediyorum deminden beri..Çok güzel olurr bencede..
Ellerine sağlık.
Kucak dolusu öpücükler sana..

Ayselim eyvallah :))) ay çok külhanvari oldu hemiya :)))
Öpüyorum senii canımcım..

Çapankuzuuumm,
Çook lezzetli keşke accık gönderebilsem sanada tadına baksan :((
Öpüyorum çok..

Havlucum, gerçekten pek duyulmamış bu tatlı..Ama denemek lazım vallahii..
Öpüyorum..

Zeynep dedi ki...

ailecek beceriklisiniz maşallahhhhh:))))
ne güzel bir görüntü bu,tadını çok merak ettim çoook...daha fazla bakmayayım bi yerlerim şişecek,sonra buluşmaya yuvarlanarak gelirim dermişim:)))

afiyetler olsun feyzam

öpüyorum şapur şupur:)

Feyza Fidan dedi ki...

Canım Zeynebim, şapurum şupurum hihihihihiih...
Kıs tadı çok güzel valla, sen gel buluşmaya yeterki bi küçük kase getiriyim sana hihihihiih..Büyük kaseleri ben yidiiiimmmmm:)))
Öptüm senüüüüü kuzum benüm...

Güldenceninmutfagi dedi ki...

SEVGILI FEYZA;
Yorumunuz ve ziyaretiniz icin cok tesekkür ederim,bende sayfaniza iadei ziyarette bulunmaktan mutlu oldum.Iyi siz beni ziyaret etmissinizde,benim sayfaniza gelmemi saglamissiniz.Bütün tarifleriniz istah acici ve sunum harika.Kutluyorum.Paylasimlarimizla ziyaretlerimizin devamliligini arzu ediyorum.
SEVGILER BENDEN.

ball kabak dedi ki...

Canım sihirli gepçemmmm ne güzel şeyler yapmışsın bir türlü gezemedim blogları eşimin annennesini kaybettik.Canım ellerine sağlık olsun

semra mutfakta dedi ki...

efendim çok çoooook sağlıklısınız bu gün,ellerinize sağlık.

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Feyza'cığım,

Peltelerle pek aram hoş değildir ama bunu görünce inan tadına bakmak geldi içimden. Belki de çok faydalı olduğuna inandığım bir meyve ile yapıldığından, tabii bir de yapanları unutmamak lazım. Ablacığının ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor. Güzel bir kuşburnu bulursam hiç değilse yarım ölçü yapıp denemek istiyorum.
Tekrar ellerinize sağlık.

Sevgilerimle,

Mihriban dedi ki...

Oldukça güzel bir pelte olmuş. Ellerinize sağlık. sevgiler...

Baharcicegi dedi ki...

Hic yemedigim ama görünce tam benlik bir tatliymis dedigim bir tatli olmus.Kusburnunu cok severim cayini icerim,ama peltesini hic yemedim,bir kaseyi aldim sen yine yaparsin eline saglik canim

Feyza Fidan dedi ki...

Sevgili Gülden, bende çok mutlu oldum geldiğine :)) İnşallah sık sık görüşürüz bundan sonra,
Sevgiler...

Ayşem pamuk gibimm,
Başınız saolsun canım benim, Allah sizlere uzun ömür versin inşallah...
Öpüyorum çok...

Semracım, şöyle bir düşündümde hakkaten öyle olmuş hihihihihih...Ne bal, ne şerbet, ne çiköölata :)))
Anacım böylede hayat mı olur :))))
Çok öptümmm..

Işılcım, yapınca mutlaka tadı hoşuna gidecek eminim:))
İltifatınada çook teşekkürler canımcım...Çok ama çok öptüm seni...

Mihribancım, çok teşekkürler,
Öpüyorum seni..

Öznurcum benimmm, al bacım nii dimek, tüm kaseler feda olsun sana :)))
Çok öpüldünnn..

Kevser dedi ki...

Feyzosum,
maasallah hizina yetisemiyorum güzel arkadasim, accuk yavas git. Bizim diyarlarin meshur kurburnuyla harika bir lezzet hazirlamissin, biraz zahmetli gibi geldi bana ama eminim tadi tüm zahmetlerine degmistir, Nilay'da da görmüstüm bu tarifi. Siz gelin görümce bir güzel paslasiyorsunuz bu blog dünyasinda, kiskaniyorum valla.

Pelte hem harika görünüyor hemde bol vitaminlidir.

Selamlarimi yolluyorum ve öpüyorum canimcim..

DENİZSEFASI dedi ki...

feyzacığım, sağol canım. etamin tablolarını merak ettim, dört gözle bekliyorum, sevgiler...

anneminkiziyim dedi ki...

Canim merhabalar, hic duymadigim, tanimadigim bir tad bu kusburnu pelte ellerine saglik, görüntüden tadinin nefis oldugu belli, eee vitamin deposu olusuda diger avantaj, sevgiler...

Feyza Fidan dedi ki...

Canım Kevserim benim, az kaldı zatii yavaşlamaya, diyom ya bacumm benim makina off olmak üzere:)))
Canım benim çok lezzetlidir bu tatlı valla, tam Eldoşumun ağzına layık..
Öpüyorum seni güzel arkadaşım benim...

Semacımmm, he valla yakında koyacam dediğim tarifi :)))
Çok öptüm seni...

Ayşecim, keşkebi deneme şansın olsa, çok beğenirdin kesin :)
Çok öptüm seni
Sevgiler...

sevgi dedi ki...

Kuşburnu peltesi hiç duymamıştım.
Kesinlikle denenmesi gerekli olan bir tarif diye düşünüyorum.Dediğin gibi çok sağlıklı.Görüntüde harika.Dediğine göre tatıda güzelmiş.Eeee daha ne olsun.Değil mi :)Yapanların ellerine kollarına sağlık.
Bu arada ziyaretin için de çok teşekkürler
Sevgiyle kal

Feyza Fidan dedi ki...

Sevgicim, bir gün dene mutlaka, bakalım sende tadını beğenecekmisin :))
Sevgiler..

saniyesultan dedi ki...

yapanın ellerine sağlık tadını merak ettim doğrusu...

Feyza Fidan dedi ki...

Canım Saniye Sultan, süper bir lezzet, denemeni tavsiye ederim,
Sevgiler...

pelincelezzetler dedi ki...

Tadını hiç bilmeyenlerdenim bende,kısaca pelte hiç yemedim daha:)
Görüntüsü çok güzel,ellerine sağlık.

Feyza Fidan dedi ki...

Pelincimmm, yap yarım ölçü valla şifa niyetine yeee :))
Öpüyorum senii..