18 Ekim 2008 Cumartesi

ZEYTİNYAĞLI BİBER DOLMASI

Zeytinyağlı-Biber3

Zeytinyağlı yemekler arasında belkide en sevdiğim biber dolmasıdır. Kahvaltı dahil günün her saatinde yiyebilirim. Tek şartım bol limon sıkılmış olması... Hepiminiz bildiği bir tarif ancak yine de sizlerle paylaşmak istiyorum..

Zeytinyağlı-Biber2

MALZEMELER

3 su bard. pirinç

750 gr kuru soğan

2 domates

1,5 çorba kaşığı salça

1.5 su bard. zeytinyağı

1/2 demet maydanoz (ben daha fazla koyuyorum)

1/2 demet dereotu (ben daha fazla koyuyorum)

fıstık, kuşüzümü,yeni bahar,nane

1 kg biber

YAPILIŞI

-Soğanı küçük küçük doğrayıp bir tencereye koyun. Fıstıkları , yıkanıp süzülmüş pirinçleri ve zeytinyağını ekleyin. 30 dakika kadar orta ateşte sürekli karıştırarak kavurun.

-Fıstıkların rengi dönünce salçayı ve minik doğranmış domatesleri ilave edin, 2-3 dak. daha kavurun.

-İnce ince kıyılmış maydanozu ve dereotu ilave edin, karıştırın.

-Ayıklanıp yıkanmış kuş üzümü, yenibahar, tuz, ve kuru naneyi arzu ettiğiniz miktarlarda ilave edip şöyle bir karıştırın.

-1 bardak kadar sıcak suyu ekleyin. Sonra tencerenin altını kapayarak dolma içini 10-15 dakika dinlendirin.

-Yıkayıp süzdüğünüz biberlerin içini bir kaşık yardımıyla doldurup, üzerlerine domates dilimi koyup tencereye dizin. Göz kararı su ekleyip orta ateşte yaklaşık 1 saat kadar pişirin.Pişme süresine göre ara ara az miktarda su ekleyin.

Afiyet olsun..


15 yorum:

Delfina ; dedi ki...

dereotu beni mahvediyo onun yerine çam fıstığı kouyorum feyzacım.sunumuna hastayım feyza :) lezzetli mamalarına da :) nerden biliyon dersen cake make pastasının tadı aklımdan çıkmıyo :))

sevgiler canım feyzacım..

belgin kıral dedi ki...

Canım Feyza cığım,
dolma konusunda ayyyynı senin gibi düşünüyorum , bol limonlu dolma gibisi var mı cidden ama ben sunuma da bayıldım, ohh yemeyene bile yedirtir yaniii:))
Eline sağlık canımcım kendine iyi bak...

egeli dedi ki...

OYYY,BU SAAT OLDU VE BEN AKŞAMA YEMEK YAPASIM GELMİYORRRR.....HAZIR DOLMALARI YAPMIŞKEN ,Bİ TABAKCIK YOLLAYI VERSENE FEYZAMMMM,BU GARİP BACINA:(
MMMHHHH PEK TE GÜZEL OLMUŞŞŞŞŞ,ELİNE SAĞLIK CANIMMM.

Karen Hanim dedi ki...

Eminim tadı çok güzel. Görünüz harika. Bir ressam gibi tabağa koydunuz. Resimler çok çok güzel.

ceyt dedi ki...

Feyzamm, bende çok severim dolmayı.çok güzel yapmışsın.miss gibi ellerine sağlık birtanem.görüntü muhteşem.
öpüyorum seni çok.
sevgiler.

LeYYa dedi ki...

fotoşop fotoşop !!!!deermişim))senin biberler de can yakıyo))eline sağlık sihirli feyzam))

Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

Dolma sevilmezmi :)Bayılırım...
Bunlar çok leziz görünüyor, al beni ye diyor adeta :)
Ellerine sağlık.

fatosun mutfagından... dedi ki...

ablacım şahane görünüyor ellerine sağlık sevgiler

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar Feyzacigim, ayy harika bir dolma olmus, ve sunumun da beni mahvediyor, cok güzel sunuyorsun. Bende senin gibi her dolmaya bol eksili severim zaten baska türlüsünü de düsünemem. Biber dolmasinada bayilirim, sevgiler...ellerine saglik canim...

Mutfak Havlusu dedi ki...

kesinlikle paylaşmalısın bu güzel tariflerini.
aslında bilindik diyor(uz)sun ama her yiğidin yoğurt yiyişi ayrıdır derler ya herkesin muhakkak kendince bir farklılığı var ve ben bazen merak ediyorum aynı şeyi çok değişik lezzetlerde tadabiliyorsun bu yüzden sen hep yayınla hem böyle şık sunumlarıda görmüş oluyorum.

diğer sunumlarında zaten çok hoş ama bu çok tatlı olmuş çok,ellerine sağlık.

pelince dedi ki...

Enfes gözüküyor...Şuanda olsaydı hiç affetmez hemen yerdim :)

Ellerine sağlık..

Sevgiler..

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Ablacim enfes enfes enfes olmus,bende çok seviyorum ve yaptiklarindan iki tanecik aliyorum..hele ki bu sekil sunumlara,harikasin...öpüyorum seni kocaman...iyi pazarlar

Yeliz dedi ki...

dolmaya asla hayır demem! bu arada renkli tabaklardan bende de var çok kullanışlı değil mi:)

DENİZSEFASI dedi ki...

MMM BEN DE ÇOK SEVERİM, SENİN DEDİĞİN GİBİ GÜNÜN HER SAATİ YİYEBİLİRİM. HEM DE FAZLA KALORİSİ YOK :) ELLERİNE SAĞLIK

SEVGİLER, ÖPÜYORUM

Adsız dedi ki...

merhaba canım blogumda seni bekleyen bir ödül var ..sihirlimutfak.blogcu.com