11 Ekim 2008 Cumartesi

İNCİR TATLISI

İncir-Tatlısı1





Ramazan bitti ama ramazandan kalan tatlılarımın hepsi henüz bitmedi.Bugün tarifini vereceğim İncir Tatlısının yapımı çok kolay..Tariften sonra sobelendiğimi unutmadan (genelde unutuyorum) sobe cevaplarım gelecek..





İncir-Tatlısı





MALZEMELER



500 gr kuru incir



3 çorba kaşığı tozşeker
3 çorba kaşığı ceviziçi (dövülmüş)


1 çorba kaşığı tereyağı



YAPILIŞI



-İncirlerin saplarını koparıp yıkayın.

-Ceviziçi ve şekeri bir kapta karıştırın.

-Sap yerini bıcak yardımıyla büyüttüğünüz incirlerin içine ceviziçi karışımından doldurun (Ben bu aşamada dövülmüş olan ceviziçi karışımının üstüne yarım ceviziçi koyuyorum).

-Yayvan bir tencerenin altını tereyağı ile yağlayıp doldurulmuş incirleri dizin.

-İncirlerin üzerine 1 bardak su veya süt dökün ( orijinal tarifte süt diyor ama süt pişme aşamasında resimdeki gibi köpürüp incirin parlaklığını alıyor, su bence daha iyi :) .

-Tencerenin kapağını kapatın ve hafif ateşte incirler yumuşayıncaya kadar pişirin.

-İncirler tencerede soğuduktan sonra servis tabağına alın ve kaymakla servis edin.

Afiyet olsun...





Sobelere geçmeden evvel sayfamda ''Takipteyim'' başlığı altındaki siz arkadaşlarımın linkleri niye yok onu açıklayım istedim..Link listem uzayınca 'Sihirli Kepçe'nin Komşuları' adını verdiğim yeni bir blog oluşturdum, ancak düzeni ile ilgili olarak Blogger dan uyarı mesajı geldi ve önerdikleri düzeni yeniden uygulayıp tekrar kontrol talep ettim..Sanırım kısa zaman içinde onay gelecek ve yeni yerimde siz komşularımı ağırlayabileceğim :)

Gelelim Sobelerime...Genelde Sobelerimi unutuyorum. Aklıma geldiğinde ise acaba hangi tarifin altında hangi arkadaşım beni sobelemişti diye fellik fellik aranıp duruyorum. Bu yüzden henüz arkadaşlarımın eli sırtıma yeni değip sobelenmişken vazifemi yerine getirmek istedim hemencecik :)

İlk sobeyi sevgili arkadaşım Pelin yapmış.Bu oyun çok yeni..Visulog adlı sitede yer alan ego testini yapmak gerçekten çok zevkliydi, cevaplarımı verirken çok eğlendim.Testin sonucunda benim için şunlar çıktı..

RUH HALİ:Sofistike

Özetlersem :''Zevk seçimin dış görünüşüne çok önem verdiğini gösteriyor.Dışarıya güzel gözüken kendi içinde de mutlu olur öyle değil mi?Romantiksin ve doğanın sade güzelliklerinden hoşlanıyorsun. Uçsuz bucaksız tabiat manzaraları seni rahatlatıyor.Sanata bakış açın oldukça klasik. Tarihe ve yüzyıllar boyunca yaşayan eserlere özel bir ilgin var. Gerçek sanatın zamana direnebilen olduğuna inanıyorsun.'' diyor benim için

Evet ben buyum :)

EĞLENCE:Firari

''Tutkularının sana yön vermesini seviyorsun.'' demiş, evet buda benim :)

ALIŞKANLIKLAR:Yeni Nesil Fanatik

''Etrafındaki herşey sana kendini iyi hissettirmeli.Tam bir alışkanlık yaratığısın.''

Ayy buda benim :)

AŞK: Aşk Böceğiiii

''Aşk senin için uzun bir bağlılık demek. Kendini adamak, fedakarlık ve sevecenlik..''

Kesinlikle..

İşte böyleee...Bu test için eğer sobelenmediyse henüz canım arkadaşım Eyvah Könül'ümü sobeliyorum..

Şimdi ikinci sobeme sıra geldi...Neşeli Sesler'im sevgili Elif'cim şu soruları cevapla demiş bana:

İsminiz: Feyza

Nerelisiniz: Erzurum

Yaşadığınız Yer: İstanbul

Mesleğiniz: Bu kısım biraz karışık :) Akademik ünvanım Ekonomist, teoride ise aslında Maliyeciyim :) yada ciydim..Ama yıllarımı Sigortacılığa verdim..Ve şimdi pastacıyımmm, pasta yaparım, pastacı geldi hanımmmmmmmmmm...

Hobileriniz: Puzzle yapmak, kitap okumak,belgesel seyretmek

Evli misiniz: 8 yıllık evliyim

Kaç çocuğunuz var: Bitanecik kızım İnci Sare'm var

En sevdiğiniz yemek: Deniz Ürünleri dışında hepiciğini severim yemeklerin

En sevdiğiniz Tatlı: Hepiciği... özellikle çikolatalı olanlar

Sevdiğiniz müzik türü: Ruh halime göre değişir valla, icap ederse arabesk bile dinlerim :)))

Nerelere gitmek istersin:Dünyada ayak basılmadık yer bırakmamak isterim şimdilik belgesellerle turluyorum dünyayı..

Şimdi bu sobe için ise elimi kaldırıp şöyle kuvvetlice Ceyt'im Ceydoşum'umun sırtına patlatıp sobe diyorum..

Çook uzun olmuş bu post, sıkılmadınız inşallah :) Hepinize gönlünüzce geçireceğiniz bir hafta sonu tatili diliyorum..



32 yorum:

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

hıımm ne zamandır yapmadım rahmetli ananemden anneme geçmiş bir tarifti..fakat o sütle yapardı..aslında deiğin doğru parlaklılığını alıyor ama çok ta nefis oluyor..canım ellerine sağlık pek severim..
öptm sevgilerimle

ebrulitatlar dedi ki...

İncir datlın nefis olmuş, her zamanki gibi Feyza'cım. Elceğizlerine sağlık. Sobe cevaplarındanda seni yakından tanımak güzel. Sevgiler, iyi haftasonları..

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Şekerim Feyzam incir tatlısını çok severim ben... Yanına bazen kurutulmuş kayısı da eklerim... BOl cevizli kaymaklı hımmmm nefissss....

Sobe cevaplarında pek hoş... Sobeler sayesinde birbirimizi daha iyi tanıyoruz...

Ellerine emeklerine sağlık şekerim bidenem... Keyifli tatiller...

Mutfak Havlusu dedi ki...

bir puzzle'cı daha buldum:)
harika!
:)

incir tatlını tuttum dayıcığıma yapabilirim ramazan boyunca bir iftar davetinde yediği incir tatlısından bahsediyordu:))

iremlemekanlar dedi ki...

Selam feyza öncelikle seni tanımak çok güzel elif(neşeli seslerin )sitesinde sobelemekle gördüm sitenizi, bende elifi sobelemiştim seni tanımak çok güzel oldu ayrıca siten çok güzel bunu söylemeden geçemiycem sevgilerle

incir tatlı çok güzel olmuştur eminim ellerine saglık

LeYYa dedi ki...

mm.çok gelenekçi bir erzurumlu komşum vardı eski evimde.onun sayesinde birsürü geleneksel erzurum yemeğini ve tatlısını hatta aşotunu bile öğrendim.hala tırım tırım aşotu arıyorum hatta bir ara yetiştirme sevdasına bile düştüm))erzurumlular yemeği gerçekten bir şölene dönüştürüyorlar.yine eline sağlık diyorum feyza arkadaşım.gel bi ara çantalarıma göz at fikrin önemli benim için.

Adsız dedi ki...

ben incirin içine cevizi koyup direk yiyorum tatlıyı yapmaya kalmıyor nedense;)

seni biraz daha tanımak güzel oldu bu yüzden seviyorum sobeyi

sevgilerr

akasyakokusu dedi ki...

Canım Feyza'm uzun muzun değil..Dahada yazsan okurdum yani.
Yüreğine sağlık hemşerim..Ne kadar yarı hemşerim desende babadan daha çok yarıdan çok hatta dadaşım ben:)))
şaka şaka canım tatlı nefis görünüyor..benim incir tatlısınla tanışmam 2002 yıllarına denk geliyor.İncir tatlısı yada dolması pratik adı..ama asıl adı gelin hanım tatlısıymış.
içinde biraz rende havuçla hindistan cevizi fındık fıstık ceviz vs.var..Ben biraz ocakta birazcıkta fırında yapıyorum.
Eline sağlık canım pekkkkkk güzel olmuş sobeyede tşkler biraz daha tanımış oldum.öptüm byby..

Unknown dedi ki...

tatlı çok güzel feyzacım ellerine sağlık.sobe cevaplarınıda büyük keyifle okudum canım sevgiler

sevimin sayfasi dedi ki...

incir tatlin harika olmus feyzacim ellerine saglik
sobeler sayesinde birbirimizi daha iyi taniyoruz
sevgilerimle

meleginmarifetleri dedi ki...

İncie tatlısı nefissss ellerine sağlık.
Seni sobe sayesinde daha iyi tanımış oldum:)
sevgiler by.

belgin kıral dedi ki...

Feyza cım,
Nefis nefis yine ellerine sağlık,
sobeyi de keyifle okudum sıkılmak da neki?:))
keyifli pazarlar canım:))

yaban mersini dedi ki...

yok cnm uzun falan deil zevkle okudum yazını..çok güzel ayrıntılar,tatlı da çok güzel.slmlar

MUTFAKISTAN dedi ki...

bana annemi animsatir bu tatli ,nasil guzel gorunuyor canim ellerine saglik,cevaplarini okudum seni biraz daha yakindan tanidim aslinda artik biz blogcular bulusmasi duzenlesek,tanissak diyorum ne guzel olur sevgilerr

Blogen Ust@ dedi ki...

Sevgili Feyza Usta,
Seyahatteydim döndüm... Tekim ama tükkanda, biraz önce bakkaldan AYSTİİ siparişi verdim, yorgunum, Cevher'de yok, kek, çörek senden ;) Bekliyorumm..
Bu arada incir tatlısı da gözümden kaçmadı... Çok hoş ve lezzetli olmuş, aldım bitane... mmm, aa incirli buuu :))

ceyt dedi ki...

Feyzamm, öncelikle soben için teşekkür ederim birtanem.bende hiç bir blog arkadaşım beni sobelemiyor diye açıkçası biraz üzülüyordum.en kısa zamanda soruları cevaplıycam canım.
incir tatlın da müthiş görünüyor.uzun zamandır yapmak istiyordum bende.ellerine sağlık.ve cevaplarını büyük bir keyifle okudum çok güzel yazmışsın.seni kocaman öpüyorum tatlım.

Adsız dedi ki...

canım ellerıne saglık cok guzel olmus annemde yapardı bıze tereyglı cevızlı . sevgılerımle..

Official Editor dedi ki...

ahanda feyza abla hemen özeldden dönüyorum sana :)

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

ben bayılırım incir tatlısına şahane olmuş ellerine sağlık canım..sobelerinide okudum seni biraz daha yakından tanımak güzeldi..öpüyorum sevgiler

Adsız dedi ki...

Feyzacm,
ellerinize sağlık :)incirle yapılan herşey gzl oluyor çokta faydalı.öpücükler...

Sevgiyle.

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Ablacim sahane goruntu,ellerine saglik harikasin...
Sobenin cevaplari sayesinde seni biraz daha iyi tanimak çok guzel...opuyorum seni...

LeYYa dedi ki...

güzelim onları ümraniyede küçük bir butik için (hatta onların markasıyla)dikiyorum.ben az bir karla masrafımı alıyorum gerisi onların bileceği iş. hayalim kendi markamla kendi yerimde satmak tabii ki ama önümde eşim gibi aşılmaz bir engelim var))aslında yayınlamaktaki amacım zevkine güvendiğim hanımların (ki biri de sensin)fikrini almaktı biraz da.. ama yayınladıgımdan buyana internet üzerinden satış için ummadığım kadar teklif aldım.şimdi düşünüyorum hem mağazaya dikip hem kendim satmaya kalksam buna yetişebilmem biraz zor..yani karışık biraz işler.çalışan bi hanım olarak bu konuda da önerilerini bekliyorum))sevgiyle...

Neşeli Sesler dedi ki...

Sıkılır mıyız hayatım hiç biz senden:)

Hepsi bir arada gayet iyi bir post olmuş.
Sevgilerimle...

Gönül dedi ki...

gepçecümmmmmmmmmmmmmm incirin yine vurmuş hedefi onikiden:)) ellerine sağlık canum....şimdi beni sobelemişsin tımam testten geçiyim bakım ne çıkıcak senimi kırcam akşam yaparım inşallah üşenmezsem:))) öpüyorum güzel gözlü bacum

keskinli dedi ki...

feyzacim
sobelerinle seni bir az daha tanimis oldum balim bak mesela erzurumlu oldugunu bilmiyordum :))
tatilda ne zamandan kalirsa kalsin enfes olsa hemen yenir yani ellerine saglik sevgiler bol bereketli bir hafta dilerim canim sevgiler

Pelin dedi ki...

Feyzacığım,
Cevaplar için teşekkürler canım.
İncir tatlısı nefis olmuş. İyi bir hafta dileklerimle

Adsız dedi ki...

feyzacım öncelikle incir tatlı harika.. pastaların gibi kusursuz.. ellerin değsin yeter zaten maşallah..
sobeni de büyük zevkle okuyup seni daha yakından tanıdık.) saolasın..
opuyorum canım..
sana güzelll bi hafta diliyorum:)

Betül İnce dedi ki...

Ama bu süper olmuş Feyza'cığım, ellerine sağlık. Belki duymuşsundur, Ankara-İstanbul buluşması için çalışmalar başlamış. Sevda Mavisine uğrayabilirsin.

Sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

Tatlı harika görünüyor hiç denemedim ama bu görüntü yapmam için yeterli bir sebep ellerinize sağlık

Unknown dedi ki...

feyzam bu ne guzel tatli incirle olan tatlilara bayiliyorum nefis olmus mutlaka deneyecegim.Ellerine saglik canim sobe sayesinde arkadaslarimizi daha iyi tanima firsatimiz oluyor:))
cevaplarini gulumseyerek okudum:)
sen cok yasa,guzel ve mutlu yasa.


selam ve sevgilerrr.

TAZE NANE dedi ki...

İncir tatlın harika görünüyor.
Ellerine sağlık.
Sobeler harika oluyor.
Daha çok birbirimizi tanıyoruz.
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Meraba aranıza yeni katıldık ve henüz acemi sayılırız tatlınız bir harika ellerinize sağlık zaten incir egenin incisi gibidir benim için süper güzel bir tatlı olmuş sıcak yazılarınız ve sevecenliğinizle sizi tanımak harikaydı başarılar sizinle olsun :)
şirinem