8 Ekim 2008 Çarşamba

İRMİK TATLISI

irmik-tatlısı2




Bugün sizlere tarifini vereceğim İrmik Tatlısı hamilelik dönemimin baş gıdalarındandı..Haftanın nerdeyse dört günü yerdim bu tatlıdan.Yapımı çok kolay olduğu ve malzemeleri her an evde bulanabildiğinden sizlere de acil durumlarda yapmanızı öneriyorum..

Ayrıca İrmik Tatlısını Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğinin 27. sine ev sahipliği yapan Birsel ve İrem'e götürüyor, ve anne - kıza kolay gelsin diyorum :)



İrmik-Tatlısı1


MALZEMELER
7 çorba kaşığı irmik
1 çorba kaşığı nişasta
8 çorba kaşığı toz şeker
1 lt. süt
1 pkt. vanilya
1 tatlı kaşığı tereyağı
YAPILIŞI
-Bir tencereye önce sütü dökün, ardından irmik, nişasta ve tozşekeri ilave edip çırpma teliyle karıştırın.
-Tencereyi ocağa alıp orta ateşte sürekli karıştırarak muhallebi kıvamdan koyu bir hal alıncaya kadar karıştırmaya devam edin. Tereyağını ekleyip tekrar karıştırın bir taşım kaynatın.
-Ocağın altını kapatıp vanilya ekleyin, karıştırın.
-Borcamı sudan geçirip fazla suyunu akıtın ve irmik tatlısını içine boşaltın.
-Oda sıcaklığına gelen tatlıyı buzdolabında 3-4 saat kadar bekletin ve dilimleyerek tarçın, fındık, ceviz v.s ile süsleyip servis edin.
Afiyet olsun...

32 yorum:

egeli dedi ki...

uyyyy anammmm......bu nasıl bir irmik talısıdır ...ne güzel süslemişsin feyzacım...ellerine sağlık canım,bizimde favori tatlılarımızdan biridir (gerçe maşallah hepsini severiz de... :)

Ferhanca dedi ki...

Canım çok istedi:))çok güzel epeyce olmuş ben bunu yapmayalı..dondurma niyetien ye nefis..
ellerien sağlık, süslemesi de acayip albenili harika..

Unknown dedi ki...

feyzacım hepimizin çok sevdiği annemden öğrendiğim bir tatlıdır,ama hiç böyle süsleyerek yemedim görüntü süper ellerine sağlık sevgiler

Pelin dedi ki...

Feyzacığım,
Çok severim ben de bu tatlıyı.Sen de pek güzel bir sunum yapmışsın.
Sevgiler

Adsız dedi ki...

selam canım.tatlının her çeşiti kabulumdur:)nefis görünüyor.eline saglık.sevgiler.
http://hunerlieller.net

DENİZSEFASI dedi ki...

fezacığım ben geldim

mm benim de en favori tatlımdır kendileri. az kalorili bol besleyici. emzirme döneminde ben de bol bol yerdim. ellerine sağlık.

bir bakayım ben yokken neler yapmışsın

sevgiler...

Tijen dedi ki...

Canım Feyza'cığım,
Eskiden ben de pek yapardım bu mereti. Değişik halleri vardı, portakal kabuğu rendeli, elma püreli, yarısı kakaolu veya hareli. Veya arasına kakaolu bisküvi koyardım. Çeşitlendir dur işte...

şeker pasta dedi ki...

Feyza,
İrmik şahane, görüntü ondan şahane...
Ellerine sağlık..

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Desteğiniz için teşekkür ederim. Tarifinizi kopyalayamıyorum. Yayınlamanın başka bir yolu varsa, yardımcı olur musunuz? Sevgiler.

Adsız dedi ki...

bayılırımmmmm.Kılıktan kılığa giren enfes bir tatlıdır.Çok şık olmuş.Sizin sunuşunuzu çok beğeniyorum.ellerinize ve yüreğinize sağlık.

www.anilarvemutfagim.blogcu.com

MUTFAKISTAN dedi ki...

cok severim bugun bende hazirladim
ellerine saglik nefis oluyor bu tatli sevgiler canim

elma şekeri dedi ki...

Nefisssssss...........
Ellerinize saglik....

akasyakokusu dedi ki...

Canım Feyza'cım nefis olmuş irmik tatlın..Ben hep prenses derim buna ama aynısı sanırım.
Ellerine sağlık kocaman öptüm.

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba canım, tarifin nihayet yayında. En basit tarifler bile senin ellerinde şahesere dönüşüyor. Muhteşem bir sunum olmuş, ellerine, fikrine sağlık. Desteğin için çok teşekkür ederim, harikasın. Umarım tekrar görüşürüz, sevgiler.

Sevil Şahin dedi ki...

HARİKA SÜSLEMİŞSİN BENDE İSTİYORUM ONA GÖRE :=))

Unknown dedi ki...

slm canım bu tatlıyı zaten bı tek sen bır sahesere dönüstürebılırdın bayıldım elerıne saglık öpüldün....

Adsız dedi ki...

YEMEDE YANINDA YAT GARİİİİİİ

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

sen yapınca işte böyle olurr :)))
olması gerektiği gibi yanii. :))
şa-ha-ne yani
sevgilerr cnm.

ebrulitatlar dedi ki...

Feyza bu tatlını gelinin Nilay'dada görmüştüm. Bende yapıyorum ama nişasta koymuyordum. Birde bu şekilde denemek lazım. Ellerine sağlık şekercim. Nefis olmuş. Sunumda her zamanki gibi süper. Öptüm, sevgiler.

pelince dedi ki...

İrmik tatlısı böyle süsleme görmemiştir kesin,ellerine sağlık...

Sevgiler..

made in funda dedi ki...

ben de çok severim.sen de harika sunmuşsun.ellerine sağlık canım..

Adsız dedi ki...

sen ne hamarat kadınsın be feyzam vallahi..

Çocuk, ev, pastalar, blog, daha bir sürü şey vardır. Vallahi maşallahın var.

Ceketimi giyerim önümü ilikleyip saygı duyarım :))

Öperim yanaklarından nefis olmuş. Pek severim irmik datlusunu :)

Adsız dedi ki...

SEKERRR TATLIN EN AZ PASTA KADAR SIK OLMUS YANI SEN OYLE SUNMUSUN
MARIFETLI ARKADASIM:))

ELLERINE SAGLIK
KOCAMAN SEVGILER....

www.yenitadlar.blogcu.com

banu kırmızıgül dedi ki...

canım benım tatlı zaten nefıs hele foto harıka canım ellerıne saglık sen ne yaparsan guzel oluyor sevgılerımle..
http://www.kibelesofrasi.com

Beyza dedi ki...

Ben de cok severim irmik tatlisini. Yapmasi pek kolay, tadi da pek hafiftir. Uzun zamandir yapmadim. Canim istedi benim de :)
Ellerine saglik Feyzacim.
Sevgiler

nurdan dedi ki...

Feyza'cım bazılarının eli neye deyse bir başka güzel olur, sen onlardansın, irmik tatlısının güzel kıvamı resimden bile belli.süpersin...

Baharcicegi dedi ki...

Hem sütlü hem hafif hem kalorisi az,haftanin her günü yenir bu nefis tatli,eline saglik feyzacim
sicacik sevgiler

Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

O ne güzel bir görüntü öyle :)
Ellerine sağlık

fidaneli dedi ki...

guzel görumcem benım ne guzel göruntulemıssın... ıyı hatırlattın cookktandır yapmıyor yengem:) hatırlatmak lazım;))

sevgıler

ceyt dedi ki...

canım Feyzamm, dün buraya geldim tatlını görünce öyle bir canım çektiki anlatamam.görüntü muhteşem.ben de yorum falan yazmadan çıktım hemen yaptım:)
ellerine sağlık çok güzel olmuştu.ben nişasta koymadan yapıyordum.bundan sonra koyucam çünkü nişastalı daha bir güzeldi.tarif için sağol birtanem.
bende seni kocaman öpüyorum...

Adsız dedi ki...

bu kadar güzelde sunulmazki valla süper görüntüsü var, hem göze hem mideye hitap ediyor, bende çok severim bu tatlıyı ellerinize sağlık....
lezzet istasyonu

vili dedi ki...

Çok çok severim, ama bunun görünümü/sunumu harikaaa