22 Ekim 2008 Çarşamba

AYVA TATLISI

Ayva-Tatlısı2

Ve gelelim bu enfes ayva tatlısına :)) Mis gibi karanfil kokan, yumuşacık ağızda dağılan, içi elmayla dolu ayva tatlımın tarifi işte burada :)

Ayva-Tatlısı1


MALZEMELER

-3 ayva

-1 su bard tozşeker

-1 su bard. su

-6 karanfil

-1/2 çay kaşığı kırmızı gıda boyası

İçine:

-2 elma

-1/2 su bard. tozşeker

Üzerine:

-Kaymak

-Ceviz

YAPILIŞI

-Ayvaların kabuklarını soyup ikiye bölün. Çekirdeklerini çıkarıp limonlu suda bekletin.

-Diğer tarafta elmaların kabuklarını soyup rendenin iri kısmıyla rendeleyin. İçine yarım su bardağı tozşekeri ekleyip karıştırın.

-Ayvaları limonlu sudan çıkarıp süzün, yayvan bir tencereye yada fırın kabına dizip içlerini elmalı iç malzemesiyle doldurun. Üzerine birer karanfil koyun.

-Bir su bardağı tozşekeri ayvaların üzerine serpiştirin.

-Gıda boyasını bir su bardağı suda eritip ayvaların üzerine yavaşça döküp kısık ateşte ayvalar yumuşayıncaya kadar pişirin.

-Tencerede pişirdiyseniz ayvaları fırın kabına alın ve önceden 180 C de ısıtılmış fırında 15-20 dakika daha pişirin.

-Soğuyan ayvaların üzerini kaymak ve ceviziçi ile süsleyerek servis edin.

Afiyet olsun..

21 yorum:

MyBiber dedi ki...

Nefis gözüküyor. Eminim aynı derecede de lezzetlidir. Ben de geçen günlerde nane likörlü yeşil elma tatlısı denedim. Hem görüntü hem de lezzet olarak çok güzel oldu. Bunu da ilk fırsatta deneyeceğim. Elinize sağlık :) Sevgilerimle...

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Ablacim ne hos bir görüntü böyle bayildim,elimi uzatasim geldi,muhtesem muhtesem...ellerine saglik...öptüm Feyza ablacim...

Adsız dedi ki...

Her zamanki gibi enfes. Bir de o kadar pasta arasından bunlara da zaman ayırabiliyorsun ya maaşallah sana, öpüyorum canım....

Disalce dedi ki...

kepcem nefis olmuş bu tarif....

maşallah sana kıs....hem pasta yetiştir hemde bloğunu tarifsiz bırakmamak için böyle nefis şeyler ekle...tebrikler sana....

ellerine sağlık hayatım..nefis herşey.....

ebrulitatlar dedi ki...

Ayva tatlısı çok harika görünüyor Feyza'cım. Ba-yı-lı-rım. Ellerine sağlık canişkom. Sevgiler, öptüm..

sarımutfak-hande dedi ki...

cnm günaydın
ayva tatlın süper rengine bittim ellerine sağlık
öptümm

nagehan dedi ki...

Beni unutan hemşerime bir selam vereyim dedim.Canım halin keyfin iydir inşallah...

Ayva tatlısıda nefis görünüyor, ellerine sağlık...

Sevgiler
Öpüldün...

Unknown dedi ki...

feyzacım nefis olmuş tatlın harika canım eline sağlık

şeker pasta dedi ki...

Feyza Ayva tatlısı harika olmuş, ellerine emeğine sağlık...
Sevgiler...

Beter Böcek dedi ki...

En sevdiğim tatlıların içinde 2. sıradadadır ayva tatlısı, favorim incir tatlısıdır.
Ne de güzel kokar ayva tatlısı, canım çekti valla :(

Betül İnce dedi ki...

Feyza'cığım bu kadar olur biraz önce girdim kapıdan ayvalarımla. Çok güzel görünüyor, ellerine sağlık.

Sevgilerimle.

Yeliz dedi ki...

ya tadıda görüntüsü de harikadır eminim. bu nasıl bir renk allah aşkına ya:) sevgiler

Pastanı Seç dedi ki...

Ya valla ellerine sağlık canım pek güzel görünüyor.

sevgiler

MUTFAKISTAN dedi ki...

harika gorunuyor cok severim canim
ellerine saglik,sevgilerr

Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

Ayvayla aram çok olmasada görüntü beni bile tam 12 den vurdu :)
Ellerine sağlık.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

oyyyy nasıl da canım çekti,uzun zaman oldu ayva tatlısı yapmayalı. enfes görünüyor canım. ellerine sağlıkkk:)

ceyt dedi ki...

canım Feyzamm, resim aynı tablo gibi.nefis bir tatlı olmuş.ellerine sağlık birtanem.öpüyorum çookk
sevgiler...

SeyyAh dedi ki...

Of gene of...
yani maşallah bu sayfa bir gün beni tam bitirecek...
gene çocukluğuma gittim...
evlerde yapıldığında sabrımız sınarlardı bilirlerdi ki hepimiz çok severiz...
yapılıp bittiğinde tabaklara konulup soğusun diye zar zor bekler, sokağımızdan geçen dondurmacıyı oyalamaya çalışır soğuduğunda da hemen üzerine bol kepçe dondurma koydurup gıdım gıdım yer tabağın dibini yalar öyle bırakırdık...
şimdilerde bir iki dilim yeyip geri kalanını sadece seyreder olduk..
emek ve ellerinize sağlık...

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Eridim, bittim, ellerine sağlık Feyza'cım, süper ötesi olmuş.. Gıda boyası yerine lohusa şekeri de kullanabilirsin, o da iyi renk veriyor :)

Mutfak Havlusu dedi ki...

ne desem ki biliyorum çok güzel sözcüğü az kalıyor ama ne yapalım ki cidden çok çok güzel görünüyor,2 tane yerdim oşsaydı bir yetmez:)

Ferhanca dedi ki...

BUNLAR GERÇEK Mİ?:))
HARİKA OLMUŞ AFİYET OLSUN..