12 Eylül 2008 Cuma

KREMALI ELMA

Kremalı-Elma



Bugün sizlere çok lezzetli, hafif ve hamurişili ramazan tatlılarına alternatif bir tatlı tarifi vermek istiyorum. Yapımı gayet kolay olan bu tatlı, sunumu ile de çok şık oluyor...

Kremalı-Elma1

Gelelim tarifimize...

MALZEMELER

8 elma +1 elma (içine)

1,5 su bard. tozşeker + 1,5 çorba kaşığı tozşeker

1 yumurta

1 çorba kaşığı nişasta

1/2 kg süt

1 avuç ceviziçi

1,5 çay kaşığı vanilya

Tarçın

Limon kabuğu rendesi

YAPILIŞI

-Elmaların ortalarını bütün iken elma oyacağı ile çıkartın, kabuklarını soyun ve yıkayın.

-Yarım bardak suyu ve şekerin yarısını yayvan bir tencereye koyun, elmaları dizin ve tencerenin kapağını kapatarak kısık ateşte kaynatın. Su koyulaşınca (elmalar çok fazla yumuşak hale gelmemeli) tencerenin altını kapatın.

-Ilıyan elmalarınızı kaselere alın. Düz tatlı tabağına alacaksanız, tabağın tam ortasına elmayı yerleştirin.

-Diğer tarafta bir elmayı rendeleyin. Küçük bir kaba alın. Üzerine 1,5 çorba kaşığı tozşeker ilave edip pişirin. İçine limon kabuğu rendesi ve dövülmüş ceviziçi ve göz kararı tarçın ilave edip karıştırın. Bu iç malzemesiyle kaselerdeki elmaların içini doldurun.

-Başka bir tencerede 1 yumurta, nişasta, ve şekerin kalan yarısını biraz sütle iyice çırpın. Kalan sütü ilave edip muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişirin. Tencerenin altını kapatıp vanilyayı ekleyin, karıştırın.

-Muhallebiyi kaselerdeki elmaların üzerine paylaştırın. Ilıyan tatlılarınızı ceviziçi ve tarçınla süsleyip buzdolabında soğutarak servis yapabilirsiniz.

Not:Muhallebinin daha fazla olmasını isterseniz 2 ölçü yapabilirsiniz.

Afiyet olsun...


45 yorum:

ab-ı hayat dedi ki...

Ellerine sağlık Feyzacığım,nefis görünüyor tatlı.


sevgiler...

Adsız dedi ki...

merhaba
çok şık ve çok leziz görünüyor.ellerinize ve yüreğinize sağlık.
www.anilarvemutfagim.blogcu.com

Adsız dedi ki...

CANIM GUZEL YORUMUN VE ICTEN SOZLERIN ICIN COK TESEKKUR EDERIM AMIN....


ellerine saglik arkadasim yine yapmisin yapicagini resime baka baka yutkunuyorum dur bidaha bakim :))
harika bir goruntu insani alip goturuyor
size afiyet olsun
guzel gunler dilerim bitanem

www.yenitadlar.blogcu.com

Adsız dedi ki...

of gene acıktım :))) ellerinize sağlık

whiteistcafe.blogspot.com
Sevgiyle.

sarımutfak-hande dedi ki...

nefis olmuş canımcım ellerine sağlık
deneyeceğim
koccamann öptümmmm

Unknown dedi ki...

eline sağlık canım çok lezzetli bir tatlı .sevgiler

Gönül dedi ki...

sihirli vede delüklü gepçemmmmmmmmmmmm sabah didimki gepçem artık pasta tarifi harici bişi yapsada yayınlasa ana bi baktım elma tatlısı var keşke başka bişi dileseydim hep böyle boğazla ilgili olanlar tutuyor:) hayatım ellerine sağlık muhteşem görünüyor öpüyorum asretle gucaklmıyorum senü:))))

Cafe Gusto dedi ki...

Köyden bir dünya elma gelmişti ne yapsam diye düşünüyordum ki sen imdada yetiştin.Sağolasın.Yine güzel bir sunum ve tarif ellerine sağlık...sevgiler...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Senin tariflerini özlemişim:)
Bu tarifi uzun zamandır denemek istiyorum bir türlü nasip olmadı,sen de görüp hatırladığım iyi oldu,inşallah en kısa zamanda..
Enfes görünüyor kepçem ellerine sağlık..
Hayırlı iftarlar..

Disalce dedi ki...

feyzacım nefis görünüyor...ellerine sağlık....

akşama olsa ne güzel yerim diyorum sonra akşam karnım öyle tok oluyorki yine yiyemiyorum....

öpüyorum seni...

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Sevgili Feyza,
Dediğin gibi ağır şerbetli ve hamurlu tatlara alternatif olacak güzel bir tarif,üstelik çok nefis hazırlamışsın,ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

Tatlı değil, sanki kardan düşler pastası, muhteşem görünüyor. Böyle güzel bir tatlı kimin elinden çıkar, tabii ki Feyzanın :) Sevgiler...

sevimin sayfasi dedi ki...

ay canim ne iyi oldu simdi tariflerini cok özlemisim...
tatli nefis görünüyor,
ellerine saglik

Jasminskager dedi ki...

Harika olmus ellerinize saglik.

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

evet ya tatlım..tarfilerini özlemişiz..;))


canım tatlın nefis olmuş..iftara daha çok var:(napcaz bilmem:)
ellerine sağlık hayatım..hayırlı ramazanlar dilerim..

Adsız dedi ki...

feyzacım valla sadece pastalarda degıl herhangı bırseye dokun valla sihirleniyor sankı:))
ellerıne saglık super gozukuyor..
afıyet olsun sıze..
opuyorum..
sevgiler:)

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

FEYZOŞ SÜPERSİN CNM.ÇOK SEVERİM ELMALI TATLARI.ELLERİNE SAĞLIK.

pelince dedi ki...

Feyza canım ellerine sağlık,ne kadar hafif ve lezzetli bir tatlı olmuş...
Güzel bir hafta sonu diliyorum..

Adsız dedi ki...

Sevgili Feyza, sıcacık geliyor bana senın sayfan bilmiyorum neden. Sanki gözünden sakınır insanları kırmaktan cok korkarmışsın gibi.Önceden siparişleri deil tariflerini yazarken daha sık takip ediyordum şimdi ne yalan söyliyim yeni tarif varsa bakıyorum. Bu arada kullandıgın şeker hamuru tarifini bir dosya şeklinde sunsan. Kaynak olması açısından cok güzel olurdu. Pratik bir tarif yada. Çok başarılı buluyorum çalışmalarını umarım süper bir noktada olursun bu şekerden dünyada.

Adsız dedi ki...

selam....çok şık ve leziz görünüyor.ellerinize saglık .sevgiler

http://hunerlieller.net

SARI PAPATYALAR dedi ki...

ellerine sağlık hayırlı ve bereketli ramazanlar diliyorum

Beter Böcek dedi ki...

Mükemmel görünüyor, yemede yanında yat cinsinden.Ellerinize sağlık.
Bir an önce bu tarifinizi denemeliyim:)

Beter Böcek dedi ki...

Mükemmel görünüyor, yemede yanında yat cinsinden.Ellerinize sağlık.
Bir an önce bu tarifinizi denemeliyim:)

Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

Bende evde bekleyen elmaları ne yapsam diye düşünüyordum. Sanırım bu güzel bir alternatif olucak. Ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor.

made in funda dedi ki...

off nefis bir görüntü.ellerine sağlık canım....

keskinli dedi ki...

canim ramazanda sütlü tatlilar daha iyi ve hafif oluyor demi ama ellerine saglik bol bereketli sahurlar öptüm canisi

Emelin Mutfagi 01(Emel Ceyhun SABIR) dedi ki...

goruntu bitirdi beni, krema elma daha ne olsun ellerinize saglik sunum da çok şık "mutlaka denemeliyim" köeşeme koydm bile:) sevgiler feyza'cigim Emel

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik Kepcem,
Cok severim cok, annem hele bir gelsin, o da cok guzel yapar, 28 gun kaldi:))
Guzel bir hafta sonu diliyorum, sevgiler...

fatosun mutfagından... dedi ki...

ellerine sağlık feyza ablacım..gerçekten çok lezzetligörünüyor...svgielr

Eya dedi ki...

Feyzaciiiiiim...tam ramazana yakisan hafif ve leziz bir tatli yapmissin...harikasin, ellerine saglik, sevgiler

zehra

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Feyza'cığım,

En nihayet bir tarif geldi.
Artık pastalara söylenecek sözler yeterli gelmediği için yorum bırakamıyordum.

Tatlı, çok hafif ve lezzetli görünüyor.Tam iftar sonrasında yenilecek türden olmuş. Ellerine sağlık canım.

Seni çok öpüyorum.

Sevgilerimle,

Unknown dedi ki...

iyi dileklerin icin tesekkur ederim canim feyzam.

kremali elma tatlin nefis gounuyor canim ellerine saglik meyveli tatlilara bayiliyorum.iftarda hafif oluyor.
kucak dolusu selam ve sevgilerr.
hayirli saurlarrr.Allaha emanet ol.

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Oy oyy oyyyy! Feyza'cım çok çılgın bir tatlı olmuş! Annem küp küp keserek yapardı, senin yaptığın şekliyle daha da bir kocaman görünüyor, iştah açıyor.. Ellerine sağlık..

Halenze dedi ki...

ee bunun üzerinde bebekler süsler çiçekler nerde:)) valla ellerine sağlık çok lezzetli gözüküyo çok şık bi tatlı olmuş.

feyzoşum benim adım senin listende niye yok bakim he hesap var çabuk sanık ayağa kalk ve hesap ver:))

NiNo dedi ki...

KI BACUM VALA TARIF OZLEMISIZ BE OLMUYIO BOLE IHMALLER BAK CIS YAPICAM GELINCE SENI :) BU MOHTESEM GORUNTULERDEN MAHRUM ETTIN GETTI BIZI VALLA HEEEEE

Eya dedi ki...

Feyzaciiiim....hafif, lezzetli ve cok sik bir sunum...Ramazanlik bir tarif..ellerine saglik...bak pastalara daldiniz böyle güzel tarifleri özler olduk...sevgilerimle

zehra

PASTA TASARIM By Nesrin Tong dedi ki...

FEYZACIIIIMMMMM... VALLA GÜZEL PASTALARINIZIN SEYRİNE DOYUM OLMUYOR.... AMA BEN BU GÜZEL TARİFLERİNİ DE ÇOK ÖZLÜYORUM....ARADA BÖYLE BİR PARMAK BAL ÇALMAK DAMAKLARA GÜZEL OLUYOR..... ELLERİNE SAĞLIK CANIM BENİM...... SEVGİLERİMLE....

Pastanı Seç dedi ki...

merhaba canım mutlaka deneyeceğim

sevgiler

Unknown dedi ki...

Şık bir sunum ve güzel bir tat...

Ellerinize sağlık

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

feyza canımm
çok severim bunu ben..
ellerine sağlık, hayrlı ramazanlar cnm.

NuNu

meleginmarifetleri dedi ki...

Feyzacım harika oluyor bu tatlı bende bayılıyorum ellerine sağlık ramazan için nefis bir lezzet ellerine sağlık sevgiler öptüm bay

banu kırmızıgül dedi ki...

elmalı tatlıları cok severım nefıs gorunuyor ellerıne saglık canım sevgılerımle hayırlı ramazanlar..

İlker Ergin dedi ki...

Şekercim nefis olmuş.ellerine sağlık.Blog dolaşmam gerek,kusura bakma fazla yamıyorum:)))Sevgiler...

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Aaaa Feyzacığım pasta dışında değişik bir tarif eklemişsin...

Özlemiştik senin değişik tatlarını...

Elma tatlısı tam ramazanlık bir tatlı olmuş... Hafif, pratik, lezzetli...

Yukarıdaki içli çörek de süper... ABlanın ve senin ellerine sağlık şekercim...

Öpüldün...

Mehtap dedi ki...

tam benlik tat.çok lezzetli ve enfes görünüyor.Ama ramazanda nedense yapasım gelmiyor.Çünkü daha pratik şeylere yöneliyorum çok acıktığım için. ama ilk fırsatta deneyeceğim.ellerine sağlık.sevgiler.