22 Temmuz 2008 Salı

VİŞNELİ KEK

vişneli-kek2

Herkese güzel bir akşam diliyorum..İsmini yazmayan bir ziyaretçimin yazdığı yorumla bilgisayarın başına geçtim..Artık tarif vermeyecek misiniz diye sormuş kendisi...Bende cevap olarak, tabii ki tarif vermeye devam edeceğim demek için burdayım :) Aslında yaz aylarında olmamız nedeniyle çoğu blogcu arkadaşım gibi bana da bir ağırlık çökmedi değil..Daha az mutfağa girip, mutfaktan daha çabuk çıkmaya bakıyorum sıcaklar nedeniyle...

vişneli-kek1

Tarifini vereceğim bu keki de yeni yapmış değilim.. Önceden yapılmış, yenilmeden önce resimlenmiş Vişneli Kekimin tarifi Lezzet Dergisinin Güzel Şeyler'inden..

MALZEMELER

125 gr. oda sıcaklığında tereyağı

1 su bard. tozşeker

4 yumurta

2,5 su bard. un

1 pkt. vanilya

1 pkt. kabartma tozu

1 kahve fincanı su

1 su bard. çekirdeksiz vişne

YAPILIŞI

-Çukur bir kapta tozşekeri ve yumurtaları mikserle çırpın..

-Tereyağını, suyu, birlikte elediğiniz un, vanilya ve kabartma tozunu ilave edip çırpmaya devam edin...

-Son olarak vişneleri ekleyip tahta bir kaşık yardımıyla karıştırın.

-Kare kek kalıbınızı yağlayıp hazırladığınız karışımı boşaltın.

-Önceden 180 C de ısıtılmış fırında 40 dakika pişirip ılık olarak servis yapın..

Afiyet olsun..

20 yorum:

Unknown dedi ki...

sicaklar nedeniyle bende mutfaga giremiyorum canim gercekten bir agirlik cokuyor uzerimize.hafif kolay tarifler yapip cikiyorum..firin calistirmak bir facia oluyor.
birde sicaklardan dolayi kimsenin istahi olmuyor.
keske hep boyle olsa ne guzel rejim yapmaya gerek kalmazdi:)))
canim visneli kekin cok nefis olmus ellerine emegine saglik
kucak dolusu sevgi ve selamlarimi gonderiyorum.

Betül İnce dedi ki...

Feyza'cığım,

Farkettimki tariflerini ben de özlemişim :)), ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor.

Öpüyorum.

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Feyza'cım ben de özlemişim tariflerini :) Ellerine sağlık, vişneli kek çok güzel, yanında bir de limonatayla akşam üzeri ne güzel yenir..

Unknown dedi ki...

yorumunuz benim için ne kadar değerli anlatamam çok çok teşekkürler vişneli kek tarifi çok nefis elinize sağlık sevgiler

uygarimizlahayat dedi ki...

Canımcım yine harika şeyler yapmışsınız, ellerinize sağlık, bende bir rehavet gidiyor, tatil sonrası daha kötüyüm valla...öpüyorummmmmmmmmmmm kocamannnnnnn...

Mutfak Havlusu dedi ki...

nefis bir ekşimsi tad sarmıştır bu keki harika!
evet evet yazan kişi çok haklı tariflerin bekleniyor:)

Adsız dedi ki...

dıkkate aldığınız ve tarif ekledıgınız ıcın tsk takıpcınızım tarıflere devam selma

zarpandit dedi ki...

ay serin serin ne guzel olur vişne:)

bence muhtesem bir kek..
beceriksizdim pancake konusunda bayadır gecenelerde senin tarifini denedim bizimkiler bayıldı ama zor begenen babam bile oy bu yumusacık ne kadar guzel dedi(iltifat biçimi :D)

ellerine sağlık paylaşımların ve sen iyiki varsınız:)

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

çok severim vişneli keki seninkide yemede yanında yat şahaneee ellerine sağlık canım..güzel yorumun için çok teşkr ederim kocaman sevgiler

Yeliz dedi ki...

feyza merhaba, vişneli kek hiç yapmadım iyi fikir ellerine sağlık:) sevgiler

Tijen dedi ki...

Bu sene hiç vişne almadım iyi mi Feyza'cığım? Oysa eskiden ne güzel şeyler yapardım vişneli. Ne ayıp! Olsa çayın yanında iyi giderdi şimdi, bisküviye kaldık resmen.

Cafe Gusto dedi ki...

Feyzacığım bende pastalarına bayılmama rağmen tariflerini özlüyorum.İyi ki yapmışsın ellerine sağlık...sevgiler...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Senden tarif okumak ne güzelmişş:))
Pasta pasta pasta yeter artık:) Hatta bence pastalarınız için yeni bi blog açın.bloglarınızı kendi tariflerinize bırakın lütfennn:)

Ellerine sağlık canım,enfes görünüyor bu kek mımm:)
öpüyorum kocaman,sevgiler..

pelince dedi ki...

Feyza nefis olmuş nefis,ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

selamlar keşke bu tarifle
YE#36 kirazlı ve vişneli tarifler etkinliğine katılsaydın :)
Ellerine sağlık,sevgiler.

banu kırmızıgül dedi ki...

canım ellerine salğık nefis görunuyor cok severim visneli tarfleri. sevgiler..

Arzu dedi ki...

Feyzacim tariflerinin takibindeyim, iyi yemek yapmayi bilmeyen biri olarak cok da ihtiyacim var. Bu nedenle site linkini kendi bloguma koydum ki pratik tarif olursa kacirmayayim :-)

ab-ı hayat dedi ki...

Son zamanlarda yoğunluğum nedeniyle yapamadığım isyanı dile getirmiş anlaşılan bu arkadaşımız:)))


Harika bir sunum ve tarif,ellerine sağlık.Pastalar harika olsalarda,senden frambuaz ve çikolatalı görsel sunumla birlikte tarif okumak ta ayrı bir keyif doğrusu...


sevgilerimi gönderiyorum...

SOFRAM dedi ki...

Canım iyi kandiller diliyorum...
Vişneli kekin de harika görünüyor, vişne de pek yakışıyor keklere ellerine sağlık güzelim. Yukarıdaki pastalar da yine muhteşem , emeklerine ellerine sağlık, öptüm canım, güzel pastalarının devamı dileğiyle...

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Yaaa gerçekten artık tarifleri ihmal eder oldun Feyzam Fidanımmm... Arada bir yeni tariflerini görmek hoş oluyor... Kekin görüntüsü harika ... Ellerine sağlık... Sevgiyle öpüyorum...